Skip to main content
Hi-Q apparatuur

HiQ set is gearriveerd, alvast een paar foto's

  • brcf01
  • [brcf01]
Meer
25 dec 2011 20:37 - 25 dec 2011 21:25 #12956 door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: HiQ set is gearriveerd, alvast een paar foto's
Verwarrend is ook dat meneer Philips de boel nog wel eens
door elkaar gooide.
Zo zien we hier een B6X62A (laag ohmig) met een in ieder geval
de ohmige basbox AD5035A (hoog ohmig).
De satellieten kon allebei zijn; dezelfde kastjes.
Kennelijk wilde men toch wel wat moderner overkomen en vond men
de AD5004 toch wat te ouderwets in deze advertentieplaat.





:kerstman-da

Viel nog wel mee, Han, in de jaren vijftig.
Eigenlijk was een beetje mollig juist in.
Alleen de taille moest maat wespentaille zijn.
Kijk maar naar Marilyn Monroe, die was alles behalve anorexia.
En de dames in de serie Mad Men. Super elegante dames!
Die wespentaille maakte de heupen breder en de borstjes puntiger.
(dameskleding had daarom coupnaden, zoals ook de jurk van Tut Hola).
Vandaar ook de zeer wijde jurken onder die wespentaille.
Het had allemaal te maken met vruchtbaarheid tonen en de wil voor een man,
signaal daarvoor was onder andere ook de knalrode lippen. De meeste vrouwen
zijn daar de oorspronkelijke functie van vergeten, of ontkennen het.
De oude Romeinen wisten wel beter... (toen die gewoonte ontstond).
Beschaving oké, maar de natuur moest wel zijn gang blijven gaan.
Er was immers na de oorlog een mannen tekort.



Dat anorexia gedoe begon in de jaren zestig.
Ook de knalrode lippen verdwijnen dan.
De elegantie was ook wel een beetje zoek.

Bijlagen:
Laatst bewerkt 25 dec 2011 21:25 door brcf01.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 dec 2011 20:21 #12954 door Verdicom
Zal zeker zo zijn.

Bovendien hadden ze een paar anorexia-meisjes in dienst als model.
Zie je ook op andere reclamefolders van ze
:kerstman-da

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • brcf01
  • [brcf01]
Meer
25 dec 2011 20:19 - 25 dec 2011 20:26 #12953 door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: HiQ set is gearriveerd, alvast een paar foto's
Haha Frans.

Ja, dat is waar.
Bedrading zie je nooit in de advertenties.
Heel modern setje al hoor, in de jaren vijftig.
:lachuh:


Hier is nog een hele aardige.
Dezelfde foto?
Ik dacht het niet............;)






:kerstman-da
Bijlagen:
Laatst bewerkt 25 dec 2011 20:26 door brcf01.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 dec 2011 20:10 - 25 dec 2011 20:11 #12951 door fransdemers
Waaw :cheer: leuke folder !!

Wat me vooral opvalt in de oude folders en advertenties van de HiQ set met de B6X62 is dat men destijds verdraaid heel goed was in het verbergen van de luidsprekerkabels !! Bij mij blijft dit een zootje...

Misschien had oom Philips een wireless versie van dit setje ??? :kerst-smile
Laatst bewerkt 25 dec 2011 20:11 door fransdemers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • brcf01
  • [brcf01]
Meer
25 dec 2011 14:27 - 25 dec 2011 14:31 #12938 door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: HiQ set is gearriveerd, alvast een paar foto's
Frans


Hier nog een fraaie folder van je radio.






:kerst-kaars
Bijlagen:
Laatst bewerkt 25 dec 2011 14:31 door brcf01.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 dec 2011 13:04 - 25 dec 2011 13:24 #12936 door Johannes
Hoi Niels,

Het valt wel mee met jouw probleempje hoor. Dat jij oude dingen mooi vindt, dat siert je alleen maar. Ik ben ook zo en mijn brommer die ik kreeg toen ik 16 werd heb ik nog steeds bewaard en staat in mijn huis:



En ook jouw andere hobbies zijn erg leuk, militaria, de slag bij Bastogne en de duiven hobby Niels, geniet gewoon van het leven. Want het duurt maar zo even.........

Groeten van Hans :sfeerkaars:
Bijlagen:
Laatst bewerkt 25 dec 2011 13:24 door Johannes. Reden: ik heb er van afgezien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena