Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Platenspeler koffer met versterker

Meer
23 feb 2020 14:37 #82343 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Platenspeler koffer met versterker

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
23 feb 2020 13:52 #82342 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Platenspeler koffer met versterker
ouden sloop TL bakken wel
schellen draad is te dun ik vind
meer voudig daad ook niks
huub

Meer
23 feb 2020 13:45 #82341 door Alexandre
Weer een stapje verder. De oude opgescharrelde versterkerkast aangepast. Gaten in het bedieningspaneel dichtgelast nokjes gelast voor de beide chassisdelen. Dan ga ik het grijs spuiten en de gaten voor de potmeters en pluggen boren. Potmeters ga ik zo bestellen. Maar ik heb nog een vraag. Waar vind ik stug geïsoleerd montagedraad 0,5 mm, belledraad noemden wij dat vroeger. Ik zie alleen maar soepel, met stug kun je zo mooi de bedrading leggen. Zeker als je dan ook verschillende kleuren gebruikt.
Ik kan het vinden bij een leverancier O. in Groningen, maar alleen op rollen van 100 meter.
Ik heb wel niet geïsoleerd, heb al gezocht naar het oude oliekous maar dan beginnen de winkeliers heel wazig te kijken. Bestaat blijkbaar niet meer.
Ik hobby weer een beetje verder, groet, Lex

Handtekening

Meer
09 feb 2020 20:43 #82087 door Alexandre
Ja Cees, mede dank zij jou gaat het de goede kant op.:thumbsup:

Handtekening

Meer
09 feb 2020 18:41 #82083 door Cees PA1DBA
@Lex,
Leuk dat het allemaal lukt!

Cees- pa1dba

Meer
09 feb 2020 17:36 #82079 door Alexandre
Afgelopen week de bestelde C's van Jukebox R. binnengekregen. Eerst nog eens gemeten.
Rond de uitgangsbuizen, EL84, kathode 21 V. Op het schermrooster enkele Volts, pos. Zoals hier ook al was geopperd, de koppel condensatoren vervangen en zie daar kathode spanning naar 11 V. En versterker doet het redelijk. Al de WIMA's en mosterd C's vervangen. En ja hoor, ik denk dat het geheel weer in orde is. PSA zonder buizen 370 V., buizen erin 270 V op de anode van de eindbuizen, trekt dan 45 mA.
Nu alles netjes in een oud, maar mooi gedateerd versterkerkastje bouwen. Toonregeling en potmeter, die ergens midden op het chassis zitten, verwijderd. Komen op het front van de versterkerkast.
Van een van de forumleden hier een P141 trafo kunnen overnemen en al de tips hier gekregen. Bedankt allemaal.
Als het geheel in het kastje zit plaats ik een foto.
Groeten, Lex

Handtekening

Gemaakt door Kunena