Radio's van 1970 tot heden
Platenspeler koffer met versterker
21 nov 2019 21:16 #80680
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Platenspeler koffer met versterker
Gaat prima, leuk om de voortgang te volgen.
Henk van 't Kruis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 nov 2019 20:46 #80679
door Alexandre
Handtekening
Beantwoord door Alexandre in topic Platenspeler koffer met versterker
Gaat allemaal een beetje onhandig, ligt aan mij, ik weet het. Groet, Lex
Handtekening
21 nov 2019 20:45 #80678
door Alexandre
21 nov 2019 20:42 #80677
door Alexandre
Handtekening
Ik heb inmiddels het schema geproduceerd. Ik loop alleen vast, als ik de waarden van de C's en R's in het schema noteer geeft dat een gigantisch geklieder. Dus nummeren en een bijvoegsel met de waarden. Het door mij aangeschafte kastje inmiddels van de inhoud ontdaan. Het is me nog steeds niet gelukt een Amroh 141 trafo te vinden. Vorige week vond ik een zelfbouw radio, Amroh onderdelen, te koop. Die heb ik aangeschaft, leuk bouwsel maar ook een P120D als voedingstrafo.
Het projectje maar even in de ijskast, ga volgende week voor een poosje naar Frankrijk.
Bijgevoegd het schema zoals de versterker is gebouwd, wil hem dus in een andere kast bouwen. Moet alleen de volume en klangregeling potmeters verplaatsen.
Maar eerst spelend, dus eerst een trafo.
Lex
Het projectje maar even in de ijskast, ga volgende week voor een poosje naar Frankrijk.
Bijgevoegd het schema zoals de versterker is gebouwd, wil hem dus in een andere kast bouwen. Moet alleen de volume en klangregeling potmeters verplaatsen.
Maar eerst spelend, dus eerst een trafo.
Lex
Handtekening
14 nov 2019 20:41 #80623
door Alexandre
Handtekening
Handtekening
14 nov 2019 20:38 #80622
door Alexandre
Handtekening
Inmiddels een stukje verder. Ik ben begonnen met een schema van de bestaande versterker te maken. Is niet zo eenvoudig, maar met wat geduld te doen. Ook heb ik een oude versterkerkast kunnen kopen met daarin nog een versterker zonder buizen. De trafo's zijn uit de Fred Flintstone tijd en wil ik niet gebruiken. De kast ga ik opknappen en mijn versterkerprojekte daarin monteren. Dus zoek ik een Amroh 141 N, hoe vind ik die? Ik heb wat weerstanden gemeten, sommige zijn knap verlopen. Een weerstandset heb ik gekocht, zijn echter 1/4 Watt. Een set met 1 Watt weerstanden ben ik nog niet tegengekomen, behalve bij Chinese handelaren. Ook zoek ik condensatoren ter vervanging van de donkerbruine Wima's. De onderdelenwinkel in de buurt heeft alleen Wima's voor printmontage.
Waar vind ik dat spul? Ik sluit wat foto's bij van de nieuwe aanwinst.
Waar vind ik dat spul? Ik sluit wat foto's bij van de nieuwe aanwinst.
Handtekening