Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Platenspeler koffer met versterker

Meer
11 nov 2019 09:59 #80573 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Platenspeler koffer met versterker
Zeker kan de 6010 voor hogeren stromen
maar schiet zijn doel voor bij wat de Henry,s betreft
dus met een brommetje er bij dan .
ik heb op mijn stereo trapje ook een 100 MA
en hij is dood stil . met de EL 84 per kant
huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 nov 2019 22:19 #80571 door peter1952
De 6010 is zelfs geschikt voor 100 mA, kan blijven zitten. Probeer een P141 (N) of P141NN te bemachtigen, dat is een mooie trafo en kan 1:1 overgezet worden.
Uiteraard is ook een andere trafo die 100 mA anodestroom kan leveren prima bruikbaar.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 nov 2019 22:16 - 10 nov 2019 22:17 #80570 door Franc
Beantwoord door Franc in topic Platenspeler koffer met versterker
Ik zou het geheel idd heel laten.
Wel het deck opnieuw bekleden met hetzelfde plakplastic.
Maar er moet wel een andere speaker erbij!
De AD3460 is te licht om alleen hierop te spelen.

Een leuk idee zou zijn om eenzelfde koffer zien te bemachtigen van een gesloopte bandrecorder.
Deze dan voorzien van een forse 25 of misschien wel 30 cm speaker.
Een soort vergrote PTT box:P

Verder twijfel ik of dit huisvlijt of door een klein bedrijfje is gemaakt.
Enerzijds de AZ1 die alleen door zelfbouwers nog gebruikt werd in die tijd.
Anderzijds, wie sloopte er in de jaren 60 een recorder om de kast voor dit te gebruiken.
Verder vind ik de bouw erg netjes voor een hobbyist en ook de gebruikte montagematerialen doen me toch aan proffesionaliteit denken.
Ook de onderdelen van een en hetzelfde merk vallen op.

Al met al een leuk raadsel en apparaat!

Groet Frank
Laatst bewerkt 10 nov 2019 22:17 door Franc.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 nov 2019 19:57 #80568 door Alexandre
Klopt Huub, de uitgangstrafo is een Amroh U73.
aLEXandre

Handtekening

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 nov 2019 19:35 #80566 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Platenspeler koffer met versterker
De 6010 is de smoorspoel 80 MA
de uitgang staat achter de eind buizen de EL 84
succes verders huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 nov 2019 17:30 #80560 door Alexandre
Nee Huub, het is geen originele Dual combi. De koffer is te groot. Ook de chassis van de voeding en versterker is echt huisvlijt, prachtig dat wel. De voeding is met een P120D, aan de krappe kant begrijp ik uit de reactie van Peter. De uitgangstrafo is een Amroh 6010. Ik ga het hel spulletje hier eens nader bekijken en een schema trachten te fabriceren. Tot nog toe allemaal bedankt voor het meedenken en de adviezen.
aLEXandre

Handtekening

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena