Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Platenspeler koffer met versterker

Meer
14 jan 2020 01:30 #81585 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Platenspeler koffer met versterker
Het heeft gewerkt op de bestaande voeding trafo.
Als ie te licht zou zijn dan was hij wel verbrand wegens over belasting.
Dus, ga er maar vanuit dat hij het kan doen.
Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13 jan 2020 09:19 #81561 door Alexandre
Het is zonder meer een zelfbouw en het geheel samengesteld uit een koffer, Dual platenspeler en luidspreker. Koffer waarschijnlijk van een uitgediende bandrecorder zoals een van jullie al aangaf. De trafo is aan de lichte kant, leerde ik hier, de P120D levert slechts 60 mA.
Ik wil dus de versterker eerst aan de gang krijgen en dan in een kast bouwen. De schakeling geheel in takt laten met uitzonderingen zoals Peter voorstelde.
Groet, aLEXandre

Handtekening

Meer
12 jan 2020 22:47 #81557 door Franc
Beantwoord door Franc in topic Platenspeler koffer met versterker
Flinke versterker voor een pick up, kun je een aardig feestje mee geven!
Hoe moet ik het geheel zien alszijnde een koffer met ook de luidsprekers er nog bij?
Verder zie ik niet in waarom de voedingstrafo een P141 moet worden.
Dit is toch ook een flinke jongen?

Verder is de versterker netjes opgebouwd met veel zorg alleen wat groot.
Maar wat voor fabrikant zit erachter?

Groet Frank

Meer
12 jan 2020 19:07 #81554 door Alexandre
Hallo allemaal,
ik heb een nieuw schema van de bestaande versterker getekend. Knap lastig, fouten in de vorige versie. Soms ligt de bedrading zo dicht op elkaar. Nog steeds in Frankrijk en pas sinds enkele dagen eindelijk weer een betrouwbare internet verbinding. Waar zal ik nu eens gaan beginnen, d.w.z. over een paar weken als ik weer in NL ben. Zoals al eerder aangegeven doet het versterkertje nagenoeg niets. Op de mic. ingang is bij aansluiten ven een cd speler een miniem geluid te horen. De beide EF86 omwisselen geeft geen verandering. Of eerst maar eens de WIMA's vervangen?
Ik heb nog steeds geen P141(N) op de kop kunnen tikken, maar om te testen zal de huidige trafo wel voldoen. Hier het schema.

Groet, aLEXandre

Handtekening

Meer
22 nov 2019 13:41 #80682 door Alexandre
Dag Peter,
Super jouw reactie. We staan op het punt om af te reizen naar het zuiden. Ik wilde hoe dan ook het schema klaar hebben, haastige spoed. Maar goed dat jij die fouten hebt gevonden. Ik heb het hele zaakje in een kistje in de auto gezet en ga het volgende week verbeteren, de tekening dan. Ook ga ik een lijst maken met de waarden van de C's en R's. Ik had het geheel willen afbouwen in Frankrijk, maar ik heb geen P141 kunnen bemachtigen.
Groeten,
aLEXandre

Handtekening

Meer
21 nov 2019 22:04 - 21 nov 2019 22:09 #80681 door peter1952
Ik zie toch een paar foutjes in je schema. De verbinding tussen de twee volumeregelaars links in je schema hoort aan massa te liggen. De kathodeweerstanden van de ECC81 heb je aan de + gelegd, die moeten aan de massa zitten. Zo te zien heb je de condensator tussen het schermrooster van de tweede EF86 en de massa vergeten. Als laatste: Het stuurrooster van de linker triode van de ECC81 heb je aan zijn eigen anode getekend. Die moet aan de anode van de rechter triode.
Als je de potmeters gaat verplaatsen kun je het beste de bij de potmeters horende onderdelen bij de potmeters houden, dan hoef je maar drie verbindingen en een massa naar de rest van de versterker te brengen, namelijk de ingang van de toonregeling, de uitgang vanaf de ECC81 en de uitgang van de toonregeling naar de ECC81 toe. Deze leidingen moet je afschermen.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 21 nov 2019 22:09 door peter1952. Reden: Aanvullen tekst.

Gemaakt door Kunena