- Berichten: 8947
Radio's van 1970 tot heden
Platenspeler koffer met versterker
10 nov 2019 16:59 - 10 nov 2019 17:04 #80558
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Platenspeler koffer met versterker
Het heeft toch wel wat weg van de koffer dualphon
zelfde draaitafel en plaatsing van de versterker
niet slopen zonde maar maken . de voeding is die niet aangepast
met de uitgangs trafo dan heeft hij ook minder MA nodig
met zwaren katode weerstand op de EL 84 .
mooi geheel wel mischien is de uitgang wel 8.Kohm
dan is de versterker wel minder in watt vandaar het kleine spiekertje
er staat ook nog een smoorspoel op hoeveel MA deze is en Henry
huub
zelfde draaitafel en plaatsing van de versterker
niet slopen zonde maar maken . de voeding is die niet aangepast
met de uitgangs trafo dan heeft hij ook minder MA nodig
met zwaren katode weerstand op de EL 84 .
mooi geheel wel mischien is de uitgang wel 8.Kohm
dan is de versterker wel minder in watt vandaar het kleine spiekertje
er staat ook nog een smoorspoel op hoeveel MA deze is en Henry
huub
Laatst bewerkt 10 nov 2019 17:04 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10 nov 2019 14:59 #80553
door Alexandre
Handtekening
Beantwoord door Alexandre in topic Platenspeler koffer met versterker
Bedankt Peter, ja ik vind hem ook heel mooi gebouwd. Je kunt zien dat er veel zorg aan is besteed. Ik wil de opzet ook zo houden, alleen de potmeters, zullen naar een andere plek moeten, afhankelijk van de kast die ik vind. Hoop ik. Kijk daar ben ik blij mee, de voedingstrafo moet wat zwaarder. Ik denk dat de AZ1 prima is. De elco's vervangen en de smoorspoel, wat denk je daarvan?
Ik popel om eens even een geluidsbron aan te sluiten, ik heb even keukendienst. Beloofd aan mijn vrouw, maar die is gauw tevreden. Sluit ik even een cd speler op de pick-up ingang aan. Kijken wat er gebeurt. Dan een schema produceren. Het houdt je van de straat, wat leuk mijn oude hobby weer op te pakken.
Lex. (Alexandre)
Ik popel om eens even een geluidsbron aan te sluiten, ik heb even keukendienst. Beloofd aan mijn vrouw, maar die is gauw tevreden. Sluit ik even een cd speler op de pick-up ingang aan. Kijken wat er gebeurt. Dan een schema produceren. Het houdt je van de straat, wat leuk mijn oude hobby weer op te pakken.
Lex. (Alexandre)
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10 nov 2019 14:04 #80552
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Platenspeler koffer met versterker
Dit ziet er allemaal best wel netjes uit. Er is duidelijk met veel zorg gebouwd.
De koffer lijkt afkomstig van een bandrecorder en men heeft kennelijk die gebruikt om daar een platenspeler + versterker in te bouwen.
Het is zo mooi gebouwd dat het bijna zonde is om dit geval te demonteren en daar wat anders van te bouwen.
De voeding lijkt mij aan de lichte kant. De gebruikte trafo, de P120D kan maar 60 mA leveren. Dat is te weinig voor twee maal EL84. Je hebt daar een 100 mA type voor nodig, bijvoorbeeld de P141(N).
Eerst maar eens het schema uittekenen en zien het ding aan de praat te krijgen.
Groeten,
Peter
De koffer lijkt afkomstig van een bandrecorder en men heeft kennelijk die gebruikt om daar een platenspeler + versterker in te bouwen.
Het is zo mooi gebouwd dat het bijna zonde is om dit geval te demonteren en daar wat anders van te bouwen.
De voeding lijkt mij aan de lichte kant. De gebruikte trafo, de P120D kan maar 60 mA leveren. Dat is te weinig voor twee maal EL84. Je hebt daar een 100 mA type voor nodig, bijvoorbeeld de P141(N).
Eerst maar eens het schema uittekenen en zien het ding aan de praat te krijgen.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10 nov 2019 13:35 #80551
door Alexandre
Handtekening
Beantwoord door Alexandre in topic Platenspeler koffer met versterker
Foto plaatsen gaat prima. Hier de rest. De koffer is waarschijnlijk van een ander apparaat. De bouwer is knap met zaag en lijm aan de gang geweest om een en ander passend te maken. Het frontje met knoppen is professioneel gefreesd. De opstelling van de onderdelen is aangepast aan de kast en alles leuk in elkaar geknutseld. Er hebben in het originele uitvoering waarschijnlijk twee luidsprekers gezeten. Hier nog wat foto's. Verder ga ik proberen een schema te tekenen. Het spul zit erg dicht op elkaar, geduld is een schone zaak.
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10 nov 2019 13:29 #80550
door Alexandre
Handtekening
Beantwoord door Alexandre in topic Platenspeler koffer met versterker
Het is mijn bedoeling om het versterkertje in een mooi kastje te bouwen. B.v. de kasten zoals vroeger voor de Muiderkring ontwerpen werden verkocht. Of die metalen versterkerkasten van dat geperforeerde plaat met onder voorop de knoppen. Ik moet zonder meer demonteren zie de foto's. Als dat lukt.
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10 nov 2019 09:40 - 10 nov 2019 09:41 #80545
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Platenspeler koffer met versterker
Ik heb een dual phon gekocht met een EABC 80 en el 84 dat speelt erg goed
wel de C,s vernieuwt en pU element pouwer in ook grote PH spieker
gekocht van een bekende op forum dank daar voor FR
ik draai met plezier mijn plaatjes er op .
Bezat ook nog de elementen nieuw in doosje vroeger weg gekocht
de dual elementen ..ook de naalden
huub
wel de C,s vernieuwt en pU element pouwer in ook grote PH spieker
gekocht van een bekende op forum dank daar voor FR
ik draai met plezier mijn plaatjes er op .
Bezat ook nog de elementen nieuw in doosje vroeger weg gekocht
de dual elementen ..ook de naalden
huub
Laatst bewerkt 10 nov 2019 09:41 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.