Radio's van 1950 tot 1970
Renovatie B8X72A
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
30 mei 2011 18:24 #5006
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Renovatie B8X72A
Helaas geen foto, maar van de restaurateur begrepen dat de eerste laklaag (cellulose) er op zit en nu 24 uur noet drogen.
De MD voorversterken is geheel af, Nog even op alle specificaties testen met de scoop, zal ik morgen een plaatje van maken.
Gr. henk
De MD voorversterken is geheel af, Nog even op alle specificaties testen met de scoop, zal ik morgen een plaatje van maken.
Gr. henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
27 mei 2011 16:35 #4926
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Renovatie B8X72A
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
25 mei 2011 14:46 - 25 mei 2011 14:50 #4844
door René R
Hoi
De voorversterker begint al vorm te krijgen:
Henk:
De foto's spreken voor zich denk ik. Ten opzichte van het schema zijn een aantal zaken
gewijzigd. Ik wil de ingang gevoeligheid instelbaar maken. Verder een voorziening dat bij gebruik van de kristal ingang de buis uitgeschakeld wordt.
Grote bewondering van mijn kant voor Henk die 'het wel even fikst".
:smilythumb:
De voorversterker begint al vorm te krijgen:
Henk:
De foto's spreken voor zich denk ik. Ten opzichte van het schema zijn een aantal zaken
gewijzigd. Ik wil de ingang gevoeligheid instelbaar maken. Verder een voorziening dat bij gebruik van de kristal ingang de buis uitgeschakeld wordt.
Grote bewondering van mijn kant voor Henk die 'het wel even fikst".
Laatst bewerkt 25 mei 2011 14:50 door René R.
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
24 mei 2011 14:06 #4800
door René R
Hoi
Hoewel het onderwerp over de inbouw van een voorversterker in de radio
ook voorkomt in mijn draadje over de AG9005, leek het Henk en mij toch toepasselijker
om het maken en plaatsen van de voorversterker met een buisje (een kopie van die
in andere radio's zit, zoals de B7X73A HiQ) in de B8X72A in deze renovatie draad te houden.
René (R)
Ombouw FM-tuner uit een B7X94A naar een MD voorversterker.
De tuner had in de radio problemen gegeven door veel gekraak en geknisper en was daarom
eruit gehaald en vervangen. Eigenlijk is alleen de behuizing nodig. Dus ben even bezig
geweest met het slopen van de FM-Tuner.
Foto 029 de nog complete Tuner
Foto 030 de tuner aan de onderzijde
Foto 031, geheel gedemonteerd. sommige onderdelen gaan terug in de voorraad. Ik heb ook de
oude buisvoet gedemonteerd. de nieuwe buisvoet ligt er al bij.
Het schema wat ik zal gebruiken is bijgevoegd. SK15 is de keuze schakelaar voor Grammofoon
keuze. Op de versterker wordt een schakelaar geplaatst om de keuze te maken voor kristal of
MD pick-up. Ik overweeg om in het versterkertje een printje te maken voor opbouw van de
componenten
gr. henk
Hoewel het onderwerp over de inbouw van een voorversterker in de radio
ook voorkomt in mijn draadje over de AG9005, leek het Henk en mij toch toepasselijker
om het maken en plaatsen van de voorversterker met een buisje (een kopie van die
in andere radio's zit, zoals de B7X73A HiQ) in de B8X72A in deze renovatie draad te houden.
René (R)
Ombouw FM-tuner uit een B7X94A naar een MD voorversterker.
De tuner had in de radio problemen gegeven door veel gekraak en geknisper en was daarom
eruit gehaald en vervangen. Eigenlijk is alleen de behuizing nodig. Dus ben even bezig
geweest met het slopen van de FM-Tuner.
Foto 029 de nog complete Tuner
Foto 030 de tuner aan de onderzijde
Foto 031, geheel gedemonteerd. sommige onderdelen gaan terug in de voorraad. Ik heb ook de
oude buisvoet gedemonteerd. de nieuwe buisvoet ligt er al bij.
Het schema wat ik zal gebruiken is bijgevoegd. SK15 is de keuze schakelaar voor Grammofoon
keuze. Op de versterker wordt een schakelaar geplaatst om de keuze te maken voor kristal of
MD pick-up. Ik overweeg om in het versterkertje een printje te maken voor opbouw van de
componenten
gr. henk
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
18 mei 2011 19:39 #4587
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Renovatie B8X72A
Ik denk ook eigenlijk dat groen links hoort te zitten. dus de tekening zal wel niet goed zijn, komt natuurlijk wel vaker voor dat er in de schema's iets niet klopt:banghead: , enne You are the Boss.: prima :
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
18 mei 2011 19:30 - 18 mei 2011 19:33 #4586
door René R
Laatst bewerkt 18 mei 2011 19:33 door René R.