Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Vraag over stereolampje Philips B6X43A radio

Meer
15 dec 2019 10:26 #80998 door Buisman24
Bedankt voor de tips, maar zoals in mijn laatste bericht vermeld heb ik de technische kennis en apparatuur niet om er zelf veel aan te doen ( geen scoop dus) . Ik heb deze radio niet voor niets in al gereviseerde staat gekocht, en het was eerlijk gezegd een wat impulsieve aankoop
(gelukkig doe ik die niet zo vaak ;-))
Bovendien ben ik toch niet van plan om ‘m te houden omdat het geluid me tegenvalt door de plaatsing van de speakers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14 dec 2019 22:49 - 14 dec 2019 22:54 #80995 door peter1952
En ga eens met een scoop meten aan de ingang van het printje. Bij stereo moet daar heel duidelijk 38 kHz. zichtbaar zijn.
De stereo indicatie gaat buiten de stereo indicatie om. Het enige dat de stereo/mono toets doet is links en rechts doorverbinden. Dus al staat de radio op mono, dan brandt het lampje altijd bij een stereo uitzending.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 14 dec 2019 22:54 door peter1952.

Meer
14 dec 2019 22:11 #80994 door PE9ZZ
Geef je nu al op? Verwissel eens die potmeter?

Tjerk, 9ZZ

Meer
14 dec 2019 19:57 - 14 dec 2019 19:58 #80992 door Buisman24
ik heb het printje verwisseld maar het lampje deed nu helemaal niks.
Het andere printje weer teruggezet, en geconstateerd dat er een printbaan half los hangt,
maarhet lampje brandt nu wel bij een sterke zender. Het rare is dat als ik de mono toets ingedrukt heb het lampje ook brandt..... Ook hoor ik eigenlijk geen verschil als ik de mono en stereoknop omschakel. Ik krijg zo langzamerhand het idee dat deze radio toch niet zo goed gerestaureeerd is als me is doen geloven. En aangezien ik zelf niet de technische kennis heb om er aan gaan hobbyen en er ook geen geld meer in wil investeren ( heeft me al iets van 165 euro gekost , kostprijs+verzenden+ onbeschadigde zijcovers bijgekocht ) ga ik 'm proberen te verkopen en neem ik dan mijn verlies... Dus als iemand interesse heeft en een redelijk bod..
Laatst bewerkt 14 dec 2019 19:58 door Buisman24.

Meer
14 dec 2019 18:43 #80987 door PE9ZZ
Westmalle is lekker... Prima plan verder om het printje te swappen!

Tjerk, 9ZZ

Meer
14 dec 2019 18:38 #80986 door Buisman24
Dat moet dan een westmalle tripel zijn, de lekkerste wat mij betreft ; - )

Ik ga dat andere printje waar een potmeter op zit monteren en dan wat aan de potmeter draaien zoals je eerder zei, kijken wat er gebeurt. Anders een nieuwe potmeter ergens bestellen en die op het andere printje solderen. Als het dan nog niet werkt de AC 125 en AC127 vervangen.

Gemaakt door Kunena