Radio's van 1950 tot 1970
BX998A - uitdaging
30 okt 2014 12:28 - 30 okt 2014 12:30 #47586
door maarten
Beantwoord door maarten in topic BX998A - uitdaging
Inderdaad knap schokkend... Letterlijk, als het netsnoer een beetje ongelukkig terecht komt.
Wonderlijk genoeg is dat spoelenbusje onder het chassis nog de meest authentieke verbouwing, in elk geval een onderdeel uit het juiste tijdsgewricht op een plaats waar het wel ongeveer thuis zou kunnen horen (geef of neem een paar centimeter of misschien uit een ander toestel, maar het jaar klopt wel ongeveer).
Wonderlijk genoeg is dat spoelenbusje onder het chassis nog de meest authentieke verbouwing, in elk geval een onderdeel uit het juiste tijdsgewricht op een plaats waar het wel ongeveer thuis zou kunnen horen (geef of neem een paar centimeter of misschien uit een ander toestel, maar het jaar klopt wel ongeveer).
Laatst bewerkt 30 okt 2014 12:30 door maarten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30 okt 2014 05:55 #47581
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic BX998A - uitdaging
Durf zelfs wel te stellen dat degene die deze Frankenradio heeft gemaakt trots zal zijn geweest. Zelfs het oog is weer (?) functioneel.
Tjerk, 9ZZ
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
30 okt 2014 05:10 #47580
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic BX998A - uitdaging
Ik denk dat het FM ontvangst gewerkt heeft. Ik heb het niet vast kunnen stellen. De motorafstemming voor bandomschakeling werkte zeker niet omdat de bedrading en de contacten op het blok afwezig waren. Dit is zeker 15 jaar geleden uitgevoerd, dus de verkrijgbaarheid van onderdelen was natuurlijk niet zo groot en dan kun je in inderdaad zeggen, creatief en vindingrijk.
29 okt 2014 23:20 #47577
door Cees
Beantwoord door Cees in topic BX998A - uitdaging
@ Piet,
Goeie vraag, Werkte dat zo ook nog? Als dat zo is, vind ik dat zo wel een erg creatieve oplossing.
@ Henk,
Sterkte toegewenst! Uitdaging!
Vr gr Cees.
Goeie vraag, Werkte dat zo ook nog? Als dat zo is, vind ik dat zo wel een erg creatieve oplossing.
@ Henk,
Sterkte toegewenst! Uitdaging!
Vr gr Cees.
29 okt 2014 22:59 #47576
door pietblaas
Groeten,
Piet.
Beantwoord door pietblaas in topic BX998A - uitdaging
Ik ben wel benieuwd of het nog werkte.
Het lijkt erop dat degene die daarmee bezig is geweest wel kennis van zaken had. Even los van de vraag of het handig was, dan wel historisch verantwoord (maar daar hebben sommige mensen helemaal geen last van).
Het was wel knoeiwerk, maar het lijkt toch ook wel dat er bij nagedacht is.
Dus daarom was ik benieuwd of die modificaties een werkende radio hebben opgeleverd, of dat een volkomen gepruts in de ruimte is geweest...
Het lijkt erop dat degene die daarmee bezig is geweest wel kennis van zaken had. Even los van de vraag of het handig was, dan wel historisch verantwoord (maar daar hebben sommige mensen helemaal geen last van).
Het was wel knoeiwerk, maar het lijkt toch ook wel dat er bij nagedacht is.
Dus daarom was ik benieuwd of die modificaties een werkende radio hebben opgeleverd, of dat een volkomen gepruts in de ruimte is geweest...
Groeten,
Piet.
Minder
Meer
29 okt 2014 22:49 #47575
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic BX998A - uitdaging
Bezig zijn is prima, maar het moet niet ontaarden in hard werken
Nico
PS: gepensioneerd zijn betekent vrije tijd tot de dood erop volgt
Nico
PS: gepensioneerd zijn betekent vrije tijd tot de dood erop volgt