Radio's van 1950 tot 1970
BX998A - uitdaging
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
03 nov 2014 18:53 - 03 nov 2014 19:07 #47715
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic BX998A - uitdaging
Ik vind het meestal niet erg als er wat aan een radio moet gebeuren. Een originele HT speaker heb ik kunnen ruilen voor de FM-tuner en de oude HT speaker met een vriendelijk en behulpzame heer.
Eerst de basis gelegd, eruit wat er niet in thuis hoort en begonnen aan de darmen van het toestel.
Zo begonnen we;
En hier ben ik aan de onderzijde nu. Er moet nog een MF filter geplaatst worden en hier en daar zit nog wat addergebroed. De FM-unit is nog niet ingebouwd.
Alle schakelaars e.d zitten vast en boutjes zijn afgebroken, Nog wat foto's.
FM tuber, ooit gekocht via Ebay. nu weer netjes opgeknapt.
Draad er opnieuw ingetapt.
Eerst de basis gelegd, eruit wat er niet in thuis hoort en begonnen aan de darmen van het toestel.
Zo begonnen we;
En hier ben ik aan de onderzijde nu. Er moet nog een MF filter geplaatst worden en hier en daar zit nog wat addergebroed. De FM-unit is nog niet ingebouwd.
Alle schakelaars e.d zitten vast en boutjes zijn afgebroken, Nog wat foto's.
FM tuber, ooit gekocht via Ebay. nu weer netjes opgeknapt.
Draad er opnieuw ingetapt.
Bijlage IMG_1987.jpg niet gevonden
Bijlage IMG_1975.jpg niet gevonden
Laatst bewerkt 03 nov 2014 19:07 door hkruis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
31 okt 2014 15:22 #47619
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic BX998A - uitdaging
Tja, dit vindt hedentendage ook nog steeds plaats, zie die
maffe grietjes met hun blauwe tand beunen
.
Tjerk, 9ZZ
31 okt 2014 12:42 #47615
door maarten
Beantwoord door maarten in topic BX998A - uitdaging
De basis van het toestel is echter in orde. Werk onder het chassis is maar een beetje meer dan wat er bij een 'normale' recap komt kijken.
En Maurice (en de genen na hem) hebben natuurlijk volkomen gelijk. Dit is nog best knap inelkaargebeund (in de jaren '70 of '80 denk ik). Enige vergelijkbare geval dat ik zelf ooit tegenkwam was uit het transistortijdperk, een FL1.1 waar iemand het chassis van een G110 ingebeund had. Dat was waarschijnlijk wel werk van een TV-handelaartje die op zo'n manier een mooier uitziend toestel kon verkopen, maar toch ook leuk gevonden.
En Maurice (en de genen na hem) hebben natuurlijk volkomen gelijk. Dit is nog best knap inelkaargebeund (in de jaren '70 of '80 denk ik). Enige vergelijkbare geval dat ik zelf ooit tegenkwam was uit het transistortijdperk, een FL1.1 waar iemand het chassis van een G110 ingebeund had. Dat was waarschijnlijk wel werk van een TV-handelaartje die op zo'n manier een mooier uitziend toestel kon verkopen, maar toch ook leuk gevonden.
31 okt 2014 10:56 #47614
door pieterv
Beantwoord door pieterv in topic BX998A - uitdaging
In de jaren 60 en 70 het grof vuil afstruinen op zoek naar radio's en TV's, dat deed ik toen (als scholier en student). Handig voor gratis sloop onderdelen. Anderzijds bleken bepaalde radio- en televisie toestellen nog heel goed te repareren. En het was natuurlijk leerzaam te zien hoe de toestellen in elkaar gezet waren.
Maar ik ga hier off topic. De hier besproken BX998A vind ik in een dermate verbouwde toestand dat ik persoonlijk zeg: slopen. Uiteindelijk kun je ook niet alles restaureren. Mogelijk de kast nog bewaren als luidspreker box.
mvg, Pieter
Maar ik ga hier off topic. De hier besproken BX998A vind ik in een dermate verbouwde toestand dat ik persoonlijk zeg: slopen. Uiteindelijk kun je ook niet alles restaureren. Mogelijk de kast nog bewaren als luidspreker box.
mvg, Pieter
31 okt 2014 10:02 #47611
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic BX998A - uitdaging
@Cees: Ja, ik heb in m'n jeugd ook zat radio's en TV's gesloopt. Heb er nog altijd profijt van...
Tjerk, 9ZZ
31 okt 2014 08:23 #47610
door Huub
Beantwoord door Huub in topic BX998A - uitdaging
De kring loop winkels waren er ook niet
Men zat er mee soms in de maag .
Huub
Men zat er mee soms in de maag .
Huub