Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

B8X72A Kort verslag.

Meer
25 jul 2012 16:21 #19700 door Ben
Beantwoord door Ben in topic B8X72A Kort verslag.
Ja heren dank voor het optimisme en kijk eens hoe het was, maar er zitten nog lichte schuurstrepen op de bovenzijde en er ontbreek een klein stukje koper bij de rechter toonregelaar. Al met al gaan we dit nog proberen te herstellen en als ik er niet meer uit kan komen gaan we met Henk praten. Groet, Ben

Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 jul 2012 15:50 #19699 door Henk Klavers
Beantwoord door Henk Klavers in topic B8X72A Kort verslag.
Dag Ben,

Net wat Rène ook al zegt,de kast valt zo op de foto reuze mee.De donkere en
iets lichtere bovenkant is normaal.Bij het ène exemplaar is het wat meer dan
bij de andere.Het zijn gewoon 2 stukken fineer aan elkaar gelegd.Het lijkt me
geen sloopkast.

vrgr
Henk

• brcf01
  • [brcf01]
Meer
25 jul 2012 12:47 #19690 door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic B8X72A Kort verslag.
Hoi Ben.

Zo op de foto valt het wel mee met de kast.
Het kleurverschil aan de bovenzijde links en rechts is redelijk normaal.
Zie je wel vaker.

Groet
René

Meer
25 jul 2012 12:09 #19688 door Ben
Beantwoord door Ben in topic B8X72A Kort verslag.
Dank Henk, R10 is bij mij origineel 3k9 terwijl in het schema staat 2k7, die 16 mA heb ik uitgerekend over de spanningsval bij de 3k9. De rubbers voor de schaal heb ik weg moeten snijden, waren hard en zaten verkleefd aan de schaal en in de klemmen. Wil het gaan oplossen met vilt in plaats van rubber. De kast kan er mee door maar ben nog niet tevreden over het oppervlak aan de bovenzijde, de vlekken aan de voorzijde is door de fotoflits. Je aanbod zal ik onthouden en zie na de vakantie wel of ik nog bij je langs kan komen. Groet, Ben

Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Bijlagen:

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
25 jul 2012 04:32 #19685 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic B8X72A Kort verslag.
Hallo Ben, iets ssortelijks heb ik ook wel gedaan, aleen toen R10 iets verkleind. Ik zie geen probleem in jou oplossing. Als deze tuner een te lagen spanning krijgt valt de detector af.

R2 is inderdaad een serie schakeling van 2 x 560 Ohm

Als je de rubbers\kunstof bevestigingen wat invert met vaseline glijd de schaal er vrij gemakkelijk over. Als je dat nu even doet voor je op vakantie gaat worden die rubbers wat soepeler. Na terugkomst schaal er op.

Ik heb eventueel nog een kast staan voor een B8X72A, moet ook wel wat aangedaan worden, maar verder redelijk.

Gr. Henk

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
25 jul 2012 04:31 #19684 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic B8X72A Kort verslag.
Hallo Ben, iets ssortelijks heb ik ook wel gedaan, aleen toen R10 iets verkleind. Ik zie geen probleem in jou oplossing. Als deze tuner een te lagen spanning krijgt valt de detector af.

R2 is inderdaad een serie schakeling van 2 x 560 Ohm

Als je de rubbers\kunstof bevestigingen wat invert met vaseline glijd de schaal er vrij gemakkelijk over. Als je dat nu even doet voor je op vakantie gaat worden die rubbers wat soepeler. Na terugkomst schaal er op.

Ik heb eventueel nog een kast staan voor een B8X72A, moet ook wel wat aangedaan worden, maar verder redelijk.

Gr. Henk
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena