Algemeen
Politoeren; het vervolg van de worsteling
Minder
Meer
18 jun 2011 09:29 #5717
door Marcel L
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Beantwoord door Marcel L in topic Re: Politoeren; het vervolg van de worsteling
Bedankt Peter!
Dat geeft de burger moed.
Groeten van Marcel :smilythumb:
Dat geeft de burger moed.
Groeten van Marcel :smilythumb:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
18 jun 2011 08:38 #5716
door Philipsfreak
Beantwoord door Philipsfreak in topic Re: Politoeren; het vervolg van de worsteling
Hallo Marcel,
Nou ik vind het resultaat al mooi hoor!: prima :
Ik zelf heb div. radio,s die wel een nieuwe politoer beurt kunnen gebruiken.
Maar ik durf er zelf niet aan te beginnen, dus ik vind het al knap dat jij dat wel durft.
Mvg,
Peter
Nou ik vind het resultaat al mooi hoor!: prima :
Ik zelf heb div. radio,s die wel een nieuwe politoer beurt kunnen gebruiken.
Maar ik durf er zelf niet aan te beginnen, dus ik vind het al knap dat jij dat wel durft.
Mvg,
Peter
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marcel L
17 jun 2011 23:18 #5710
door Marcel L
Hoi,
Mijn poli-toer-kliniek:
De lagen op de voorkant van de 836A geven al een mooie warmte en diepte aan het fineer.
Het lukt mij echter nog steeds niet om streeploos te politoeren, maar dat zal nog wel komen.
Het gaat wel steeds iets beter.
Groeten van Marcel
Mijn poli-toer-kliniek:
De lagen op de voorkant van de 836A geven al een mooie warmte en diepte aan het fineer.
Het lukt mij echter nog steeds niet om streeploos te politoeren, maar dat zal nog wel komen.
Het gaat wel steeds iets beter.
Groeten van Marcel
15 jun 2011 21:01 #5697
door Marcel L
Hallo,
Vanavond de voorkant van de 836A weer van een laag politoer voorzien.
Deze keer heb ik maar weer een dot gebruikt.
Ik moet zeggen dat ik nu toch weer een stuk blijer ben met het resultaat. Dus hier ga ik mee verder. De 836A is ook een redelijk vlakke radio verder, dus het moet goed komen.
Ik houd jullie op de hoogte. Bedankt voor alle adviezen tot zover.
Groeten van Marcel
Vanavond de voorkant van de 836A weer van een laag politoer voorzien.
Deze keer heb ik maar weer een dot gebruikt.
Ik moet zeggen dat ik nu toch weer een stuk blijer ben met het resultaat. Dus hier ga ik mee verder. De 836A is ook een redelijk vlakke radio verder, dus het moet goed komen.
Ik houd jullie op de hoogte. Bedankt voor alle adviezen tot zover.
Groeten van Marcel
De volgende gebruiker (s) zei dank u: klaas
14 jun 2011 21:15 - 14 jun 2011 21:15 #5680
door klaas
Beantwoord door klaas in topic Re: Politoeren; het vervolg van de worsteling
Mooie bijdrage, Marcel!
Ik vind dat politoeren een vak "op zich" en heb geen idee hoe dat gaat. Lakken kan ook mooi zijn, en een stuk eenvoudiger, maar ik weet hoe HARD goede politoer kan zijn, vergeleken met lak.
Mijn TX1422 was ook afgewerkt met politoer. Ik kreeg het met de schuurmachine nooit af! Alleen verf afbijt hielp hierbij, met een plamuurmes!
Mijn SBR heeft ook een politoerlaag. Gelukkig is deze nog erg fraai...
Ik wens je veel succes met dit karwei! Die Philips D46 is een erg mooi toestel!:smilythumb:
Ik vind dat politoeren een vak "op zich" en heb geen idee hoe dat gaat. Lakken kan ook mooi zijn, en een stuk eenvoudiger, maar ik weet hoe HARD goede politoer kan zijn, vergeleken met lak.
Mijn TX1422 was ook afgewerkt met politoer. Ik kreeg het met de schuurmachine nooit af! Alleen verf afbijt hielp hierbij, met een plamuurmes!
Mijn SBR heeft ook een politoerlaag. Gelukkig is deze nog erg fraai...
Ik wens je veel succes met dit karwei! Die Philips D46 is een erg mooi toestel!:smilythumb:
Laatst bewerkt 14 jun 2011 21:15 door klaas.
- aphelbloezem
- [aphelbloezem]
-
Minder
Meer
14 jun 2011 21:14 - 14 jun 2011 21:25 #5679
door aphelbloezem
Beantwoord door aphelbloezem in topic Re: Politoeren; het vervolg van de worsteling
Hallo Allemaal .
Nu heb ik ook weleens wat gepolitoerd en laten we het maar doen op ieders eigen manier.
Ik zelf zit dan in een boot hier voor mijn huis heb ik een water en volgens Freddy doe ik dat dan met de kwast.
Nu heb ik het gehad over procedures die zich ontwikkeld hebben in de 50 er jaren eerst gewoon met de kwast en de voorkant afslijpen met een dot voor vlakke opervlakten ,denk maar eens aan een vleugel voor piano-spel
Nu kan niet ieder met de kwast politoeren dat is iets wat je ook leert met de jaren .
Wat doen hobby-isten doen soms een kast en weten het dan beter dan mensen die hier hun vak van gemaakt hebben .
Maar des-al niet-te-min , dit blijf je in elke hobby zo houden.
Ook heb ik enkel maar aangegeven dat er meer manieren van politoeren zijn ,meer niet.
Philip.
Nu heb ik ook weleens wat gepolitoerd en laten we het maar doen op ieders eigen manier.
Ik zelf zit dan in een boot hier voor mijn huis heb ik een water en volgens Freddy doe ik dat dan met de kwast.
Nu heb ik het gehad over procedures die zich ontwikkeld hebben in de 50 er jaren eerst gewoon met de kwast en de voorkant afslijpen met een dot voor vlakke opervlakten ,denk maar eens aan een vleugel voor piano-spel
Nu kan niet ieder met de kwast politoeren dat is iets wat je ook leert met de jaren .
Wat doen hobby-isten doen soms een kast en weten het dan beter dan mensen die hier hun vak van gemaakt hebben .
Maar des-al niet-te-min , dit blijf je in elke hobby zo houden.
Ook heb ik enkel maar aangegeven dat er meer manieren van politoeren zijn ,meer niet.
Philip.
Laatst bewerkt 14 jun 2011 21:25 door Marcel L.