Skip to main content
Algemeen

van Kabel naar Audiostreamer

Meer
06 jan 2022 10:45 #93490 door winand
Beantwoord door winand in topic van Kabel naar Audiostreamer
Voor het plaatsen van een antenne is niet altijd een vergunning nodig.
Kijk op deze site voor meer info.
www.antennebureau.nl/plaatsing-antennes/...s-plaatsing-antennes

gr. Winand

winand

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 jan 2022 10:39 - 06 jan 2022 10:40 #93489 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic van Kabel naar Audiostreamer
Die gedachten van Gerben heb ik dus ook lang volgehouden, de radio's zo origineel mogelijk blijven gebruiken.
Maar ik ben toch echt heel blij met de extra functie van het bluetooth apparaatje en al die leuke apps waarmee ik fijne vintage muziek en dergelijke nu via de radio kan beluisteren zonder al te veel gezeur er tussendoor. Muzikaal ligt de wereld aan je voeten. Daarnaast zijn de reguliere zenders ook met apps aanwezig en dan meteen ook in topkwaliteit weergave.
Eigenwijs als ik lang was, had ik er uiteindelijk toch eerder aan kunnen beginnen.
Maar het is nu dagelijks erg leuk om de dag te beginnen met een paar uurtjes muziek uit de jaren vijftig, alsof de radio in zijn tijdscapsule is gaan staan....

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 06 jan 2022 10:40 door RR1957.

Meer
05 jan 2022 23:59 #93488 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic van Kabel naar Audiostreamer
Er heeft eens een verhaal van iemand op één van de fora gestaan die met hulp van de computer een aantal M.G. zenders uitzond die hij dan in zijn hele huis op de middengolf kon ontvangen, op de frequentie waarop ze vroeger ook uitzonden.
Maar bij de kabel deden dat toch ook al. Zoiets zou je dus in het klein moeten kunnen opzetten.
Er is ook een provider geweest die op de één of andere manier over glasvezel de F.M. zenders uitzond. Je had meen ik een kastje nodig om e.e.a. In F.M. zenders om te zetten.
En wat een buitenantenne voor F.M. betreft, het gaat om een sprietje, die je toch best ergens onopvallend kunt opstellen. In feite zijn de meeste zenders nog steeds op de F.M. via de ether te ontvangen.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
05 jan 2022 23:43 #93487 door Gerben
Beantwoord door Gerben in topic van Kabel naar Audiostreamer
Goedenavond,
Met het verdwijnen van het analoge radio signaal van de kabel heb ik meteen mijn Ziggo abonnement opgezegd. Ik was al aan het streamen via een computer en een USB dac maar ik genoot van de eenvoud van analoge radio. Aparaat aan en meteen muziek, niets te hoeven opstarten, geen last van trage of geen internetverbinding. DAB schijnt bij ons ook nog niet zo goed te dekken, maar zelf niet geprobeerd. Heb dus maar een complete dipool antenne aan de kast gehangen, helaas niet zoveel zenders storingsvrij. Dan moet de antenne eerst het dak op, maar daar is de gemeente dan weer minder blij mee. De FM zenders die goed binnenkomen klinken wel beter dan het super gecomprimeerde geluid dat digitaal via de provider binnen komt (XS4ALL). De oude analoge kabel was ook zo slecht nog niet, eea hangt ook wel van de kwaliteit van de tuner af.
Over tuners gesproken, ik heb een aantal hele mooie tuners / receivers die ik graag zou blijven gebruiken. Als de omroepen straks ook stoppen met het uitzenden op de FM band staan ze er ook alleen maar voor de sier bij. Doet me nu al zeer. Misschien kan er iemand een apparaat uitvinden zodat we goede kwaliteit streams via ons oude coax netwerk door het huis kunnen distribueren om onze geliefde analoge aparatuur toch nog te kunnen gebruiken.....

Groet, Gerben

Meer
04 jan 2022 13:30 #93474 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic van Kabel naar Audiostreamer

Men hoeft in het geheel niet zo laag dunkend te zijn Chinees
Ze krijgen toch de gewensden Normen mee van de opdracht gever
Westers .. ik heb ook zo Phi;lips Chinees NIKS mis mee ..
Tja het Rode gedachten goed . ...zo is er hier ook nog wel wat
in de westerse landen als de chinees stopt dan legt alles op ze,n Reed 
huub

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Meer
04 jan 2022 12:55 #93472 door Ben
Beantwoord door Ben in topic van Kabel naar Audiostreamer
Zo denk ik er ook over Huub.

Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.

Gemaakt door Kunena