Skip to main content
Algemeen

van Kabel naar Audiostreamer

Meer
25 aug 2021 09:43 #91859 door Huub
Beantwoord door Huub in topic van Kabel naar Audiostreamer
Koop een DAB + Tuner en alles Klaar
Met een goede antenne Ik heb ook KPN
Niks MIS mee.Radio 5 bvb
huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 aug 2021 09:40 - 25 aug 2021 09:43 #91858 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic van Kabel naar Audiostreamer

Leuk dat je daar ook mee bezig bent. Ik heb een Hama aangeschaft  
eerst uitgeprobeerd en ik wilde beslist een EU apparaat en Hama is Duits. Ik heb de unit aangesloten op de 22AH777 met 22AH487 als boxen.

Verder denk ik toch dat jij je vergist, KPN heb je voor internet, TV en radio, maar dan wel digitaal. Ik zou geen analoge toepassing weten.

Wat is het typenummer van deze Hama, Henk? 

Mijn radio's zitten al vele jaren op de kabel in Noord Hollandse steden. 
Kwaliteit is goed en ik zal het missen als Ziggo er inderdaad mee stopt (inderdaad Ziggo, geen KPN). 
In de huidige woning begon ik zelfs met een eenvoudig en goedkoop analoog abonnementje voor de zekerheid, maar toen mijn 17TX180U bij de tweede en toen goede restauratie er geschikt voor was, stopte Ziggo met het analoge tv signaal. Abonnementje afgezegd want de radio was immers gratis, ook al zal dat bij Ziggo nooit de bedoeling geweest zijn. Een extra reden voor Ziggo om er mee te stoppen: ze willen niks gratis geven uiteraard. 

Maar er is toch nog steeds FM? Ik neem aan dat de FM ontvangst van de F9X zonder meer prima zal zijn. 
Ik ben helaas te nostalgisch, conservatief en traditioneel ingesteld en zal de originele functies van de vintage radio's zo lang mogelijk blijven gebruiken. Om het bijvoorbaat al digitaal te gaan oplossen is voor mij te voorbarig. 
Er zal inderdaad een stormloop op dat soort apparaatjes komen maar daarna zal het wel weer meevallen. 
Ik weet nog dat toen Ziggo stopte met het analoge tv signaal, de 80cm flatscreens niet aan te slepen waren en precies in die tijd begaf onze eerste het. Het was dus even zoeken voor een exemplaar. De run werd veroorzaakt omdat bij velen de oude tweede tv op de slaapkamer plots niet meer functioneel was in gebruik. 

Mooi streven van Henk om te zoeken naar een Europees product. Probeer ik ook zoveel mogelijk en sowieso koop ik principieel niets bij Ali. 

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 25 aug 2021 09:43 door RR1957.

Meer
25 aug 2021 09:19 - 25 aug 2021 09:20 #91857 door NGG
Beantwoord door NGG in topic van Kabel naar Audiostreamer
KPN, Ziggo etc. Inderdaad bedoel ik het analoge radiosignaal uit dat bekende jaren 80 witte coaxdoosje (dank Pim voor de foto) waar men ooit ook de tv op aansloot. Daar zit/zat nog steeds de F9X op aangesloten. 
Digitale diensten betrekken wij idd van (Tiscali/Telfort)/KPN. Daar is óók de maandelijkse factuur van. Niet van Ziggo. Toen niet en nu niet. Dus als die bewuste groene (coax) aansluiting idd tegenwoordig van Ziggo is hebben wij dat dus kosteloos. Dank dan Ziggo voor al die gratis jaren!

Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Laatst bewerkt 25 aug 2021 09:20 door NGG.

Meer
24 aug 2021 22:54 - 24 aug 2021 22:56 #91852 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic van Kabel naar Audiostreamer
Omdat ik niet zo handig ben met een Raspberry als mediaspeler heb ik voor een kant en klaar optie gekozen.

Dag Cees,
Al doende leert men.
De tweede Raspberry (hifiberry) had ik binnen een halfuur online. 

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 24 aug 2021 22:56 door Bert Kn.

Meer
24 aug 2021 22:43 #91851 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic van Kabel naar Audiostreamer
Dit is mijn favoriet als mediaspeler , Internet radio, Spotify , netwerk, BT en buiten line-out ook digitaal naar DAC.
Aansluitbaar via WiFi of netwerkkabel.
Bediening gaat met smartphone
Omdat ik niet zo handig ben met een Raspberry als mediaspeler heb ik voor een kant en klaar optie gekozen.
link naar Ali  

Cees- pa1dba

Meer
24 aug 2021 21:44 #91849 door NGG
Beantwoord door NGG in topic van Kabel naar Audiostreamer
Hoe het ook zei en wat het ook is, ik betrok het nog van de oude (groene) analoge kabel uit de jaren 80 waar tot eind jaren '00 ook de tv op aangesloten was.

Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com

Gemaakt door Kunena