Skip to main content
Algemeen

van Kabel naar Audiostreamer

Meer
25 aug 2021 11:12 #91872 door NGG
Beantwoord door NGG in topic van Kabel naar Audiostreamer
Dacht dat "het" voor jou ophoud bij maart 1963?
Toen was de cassette er nog niet eens.

Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 aug 2021 10:24 - 25 aug 2021 10:43 #91867 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic van Kabel naar Audiostreamer

Als je stug vast houdt aan je vintage spullen, ontzeg je je wel het één en ander. 
Met F.M. kun je inderdaad het meeste nog ontvangen, maar bijvoorbeeld Radio 5 of de BBC kun je op die manier niet ontvangen.
Maar als je via de kabel luistert, hou je jezelf toch een beetje voor de gek. In feite luister je via de kabel al lange tijd niet meer naar de F.M.-zender zelf, maar naar de stream ervan, die dan op een centraal punt omgezet wordt naar een F.M.-signaal.
Dat kun je zelf ook door het signaal vanaf een streamer naar een F.M.-zendertje te sturen. Je vintage radio behoudt dan toch zijn functie.
En wat is er op tegen om de F.M. te gebruiken voor de stations die nog te ontvangen zijn en een streamer voor de andere zenders? Tenslotte heb je ook al een C.D.-speler gekoppeld.
Fritzbox had (of misschien is die er nog steeds) een F.M.-zendertje dat je kon aansturen via je netwerk. Dat zou m.i. een mooie, onopvallende optie zijn.

Je gebruikt toch ook een t.v.-modulator om je vintage t.v. nog te kunnen gebruiken? Zonder dat heb je er niets meer aan. En je kijkt toch ook via een flatscreen naar de reguliere zenders?
Waarom kan dat bij radio dan niet meer?

Ik begrijp best dat iemand zijn vintage spullen zo lang als maar mogelijk is wil blijven gebruiken, maar ergens houdt het een keer op.

Groeten,
Peter

Wat een toch enigszins onaardige reactie. ;-) ;-) ;-) 
Ik schreef dan ook "zo lang mogelijk". 
Maar in principe is de kabel ook al hoe oud? 50. 60 jaar? Wanneer begon de distributieradio? 
Het is in principe -analoog- ook al een vintage gebeuren, dus ik "hou me niet al te veel een beetje voor de gek". 
Daarnaast is zelfs cd en dvd alwaar hartstikke vintage. Totaal achterhaald in deze tijd. 
Soms zijn juist de beperkingen het avontuur, niet het 'alle mogelijkheden willen hebben'. 
Soms valt er wel eens wat weg in het leven en daar leer je weer mee leven.
Ook met minder kan je nog tevreden zijn. 

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 25 aug 2021 10:43 door RR1957.

Meer
25 aug 2021 10:16 #91866 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic van Kabel naar Audiostreamer
Als je stug vast houdt aan je vintage spullen, ontzeg je je wel het één en ander. 
Met F.M. kun je inderdaad het meeste nog ontvangen, maar bijvoorbeeld Radio 5 of de BBC kun je op die manier niet ontvangen.
Maar als je via de kabel luistert, hou je jezelf toch een beetje voor de gek. In feite luister je via de kabel al lange tijd niet meer naar de F.M.-zender zelf, maar naar de stream ervan, die dan op een centraal punt omgezet wordt naar een F.M.-signaal.
Dat kun je zelf ook door het signaal vanaf een streamer naar een F.M.-zendertje te sturen. Je vintage radio behoudt dan toch zijn functie.
En wat is er op tegen om de F.M. te gebruiken voor de stations die nog te ontvangen zijn en een streamer voor de andere zenders? Tenslotte heb je ook al een C.D.-speler gekoppeld.
Fritzbox had (of misschien is die er nog steeds) een F.M.-zendertje dat je kon aansturen via je netwerk. Dat zou m.i. een mooie, onopvallende optie zijn.

Je gebruikt toch ook een t.v.-modulator om je vintage t.v. nog te kunnen gebruiken? Zonder dat heb je er niets meer aan. En je kijkt toch ook via een flatscreen naar de reguliere zenders?
Waarom kan dat bij radio dan niet meer?

Ik begrijp best dat iemand zijn vintage spullen zo lang als maar mogelijk is wil blijven gebruiken, maar ergens houdt het een keer op.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn, Cees PA1DBA

Meer
25 aug 2021 10:00 - 25 aug 2021 10:02 #91865 door NGG
Beantwoord door NGG in topic van Kabel naar Audiostreamer
NPORadio5 niet op de FM. Dus idd feitelijk alleen om die reden de (Engelse!!) Argon bij Hifi Klubben. Dus géén Ali sh.... qualiteit.
Voor NH-Radio (voor CB op de zondag idd) druk ik de Radiotoets in voor FM ontvangst.

Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Laatst bewerkt 25 aug 2021 10:02 door NGG. Reden: aanvulling

Meer
25 aug 2021 09:54 - 25 aug 2021 09:55 #91863 door Huub
Beantwoord door Huub in topic van Kabel naar Audiostreamer
Dat begrijp ik wel Rene de NOS heb ik ook wel
Maar wat is dan de Geliefde FM zender
als men van Klassiek houd JA maar de Rest ??
Ja zondags Cor Bakker met zijn Kennissen muziek
Radio NH .van 10 tot twaalf  smorgens 
huub
Laatst bewerkt 25 aug 2021 09:55 door Huub.

Meer
25 aug 2021 09:49 #91861 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic van Kabel naar Audiostreamer

Koop een DAB + Tuner en alles Klaar
Met een goede antenne Ik heb ook KPN
Niks MIS mee.Radio 5 bvb
huub
Volgens mij gaat het er hier om om onze geliefde vintage hobby spullen zo lang mogelijk te blijven gebruiken.
Een dergelijk advies slaat dus nergens op. 

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Gemaakt door Kunena