Algemeen
van Kabel naar Audiostreamer
04 jan 2022 12:21 - 04 jan 2022 12:26 #93470
door Huub
Beantwoord door Huub in topic van Kabel naar Audiostreamer
Men hoeft in het geheel niet zo laag dunkend te zijn Chinees
Ze krijgen toch de gewensden Normen mee van de opdracht gever
Westers .. ik heb ook zo Phi;lips Chinees NIKS mis mee ..
Tja het Rode gedachten goed . ...zo is er hier ook nog wel wat
in de westerse landen als de chinees stopt dan legt alles op ze,n Reed
huub
Ze krijgen toch de gewensden Normen mee van de opdracht gever
Westers .. ik heb ook zo Phi;lips Chinees NIKS mis mee ..
Tja het Rode gedachten goed . ...zo is er hier ook nog wel wat
in de westerse landen als de chinees stopt dan legt alles op ze,n Reed
huub
Laatst bewerkt 04 jan 2022 12:26 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 jan 2022 12:01 #93468
door BigEars
Beantwoord door BigEars in topic van Kabel naar Audiostreamer
Sorry, ook voor verlate reactie, maar je info over HiFi Klubben en Raf klopt niet helemaal.
RAF was niet failliet (dat was enkele jaren daarvoor al gebeurd en zijn toen doorgestart). HiFi Klubben uit Denemarken hebben in 2011 RAF Amsterdam en Hilversum gewoon integraal overgenomen, met behoud van meeste personeel, waaronder de algemeen directeur die redelijk snel daarna met pensioen gegaan is.
Daarna heeft HiFi Klubben nog eens 12 winkels nieuw geopend door het land.
RAF was niet failliet (dat was enkele jaren daarvoor al gebeurd en zijn toen doorgestart). HiFi Klubben uit Denemarken hebben in 2011 RAF Amsterdam en Hilversum gewoon integraal overgenomen, met behoud van meeste personeel, waaronder de algemeen directeur die redelijk snel daarna met pensioen gegaan is.
Daarna heeft HiFi Klubben nog eens 12 winkels nieuw geopend door het land.
29 aug 2021 16:06 - 29 aug 2021 17:00 #91974
door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Beantwoord door NGG in topic van Kabel naar Audiostreamer
Oké, wist ik niet dat het Chinese makelij is. Jammer. Dacht Engels.
Het frame van mijn Gazelle fiets schijnt ook uit China te komen. In de hoofdvestiging in Dieren vindt enkel nog het ontwerpen en de assemblage plaats.
Maar dit terzijde.
Hifiklubben was voorheen RAF. Toen die na een halve eeuw failliet ging namen enkele oud-werknemers de zaak over en startten in een sterk afgeslankte winkelruimte een nieuwe keten. Zijn daar tot nu toe succesvol mee.
De 2m is voor ons méér dan voldoende. Ook met een AB met 12 pré-set stations. Spotify gebruiken we niet en BT niet nodig.
Het frame van mijn Gazelle fiets schijnt ook uit China te komen. In de hoofdvestiging in Dieren vindt enkel nog het ontwerpen en de assemblage plaats.
Maar dit terzijde.
Hifiklubben was voorheen RAF. Toen die na een halve eeuw failliet ging namen enkele oud-werknemers de zaak over en startten in een sterk afgeslankte winkelruimte een nieuwe keten. Zijn daar tot nu toe succesvol mee.
De 2m is voor ons méér dan voldoende. Ook met een AB met 12 pré-set stations. Spotify gebruiken we niet en BT niet nodig.
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Laatst bewerkt 29 aug 2021 17:00 door NGG.
29 aug 2021 11:45 #91970
door BigEars
Beantwoord door BigEars in topic van Kabel naar Audiostreamer
Ben bang dat hieronder niet helemaal klopt:
DAB+ is vaak geen oplossing. Te vaak is de ontvangst binnen matig of gewoon niet mogelijk zonder buitenantenne (de 90+% dekking die beweert wordt is buiten, fijn voor in de auto, in veel gevallen niet voldoende binnen). Internet radio is dan een beter alternatief, afhankelijk van zender is de audiokwaliteit minder (maar er zijn uitzonderingen; WDR3 klinkt echt goed) met keuze uit oneindig veel zenders.
Als je dan toch DAB+ (en FM!) er ook nog bij wil, ga dan voor de Argon Audio Stream3M: Internetradio, DAB+, FM, afstandsbediening, voorkeuzemogelijkheid. Ook Bluetooth bij én Spotify Connect ontbreken niet, je antieke radio is weer helemaal bij de tijd. Ben ervaringsdeskundige
Argon is het huismerk van HiFiKlubben, een Deense keten die in 2011 in NL geland is. Is een prima apparaat maar zo Chinees als het maar zijn kan.Dus idd feitelijk alleen om die reden de (Engelse!!) Argon bij Hifi Klubben. Dus géén Ali sh.... qualiteit.
DAB+ is vaak geen oplossing. Te vaak is de ontvangst binnen matig of gewoon niet mogelijk zonder buitenantenne (de 90+% dekking die beweert wordt is buiten, fijn voor in de auto, in veel gevallen niet voldoende binnen). Internet radio is dan een beter alternatief, afhankelijk van zender is de audiokwaliteit minder (maar er zijn uitzonderingen; WDR3 klinkt echt goed) met keuze uit oneindig veel zenders.
Als je dan toch DAB+ (en FM!) er ook nog bij wil, ga dan voor de Argon Audio Stream3M: Internetradio, DAB+, FM, afstandsbediening, voorkeuzemogelijkheid. Ook Bluetooth bij én Spotify Connect ontbreken niet, je antieke radio is weer helemaal bij de tijd. Ben ervaringsdeskundige
25 aug 2021 21:41 #91893
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic van Kabel naar Audiostreamer
Zoals bekend is gebruik ik de Raspberry plus optionele DAC (hifiberry).
Volumio is de tool voor het afspelen (audio bestanden vanaf NAS, Spotify betaald en Web radio).
Kwalitatief vind ik de kwaliteit van de web radio stations zo prima tot uitstekend uitzonderingen daargelaten.
Om een voorbeeld te geven, radio 4 en een behoorlijk aantal andere stations springen er positief uit.
Tja mijn beleving, bij die stations schiet good old FM voor mij toch wat tekort.
Volumio is de tool voor het afspelen (audio bestanden vanaf NAS, Spotify betaald en Web radio).
Kwalitatief vind ik de kwaliteit van de web radio stations zo prima tot uitstekend uitzonderingen daargelaten.
Om een voorbeeld te geven, radio 4 en een behoorlijk aantal andere stations springen er positief uit.
Tja mijn beleving, bij die stations schiet good old FM voor mij toch wat tekort.
Mvg.
Bert
25 aug 2021 21:03 #91892
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic van Kabel naar Audiostreamer
Hoe is het met het volumeverschil tussen de streamer en F.M.?
Als je bij de streamer het volume verder moet open draaien, verander je de loudness instelling en dat kan maken dat het geluid minder “vol” klinkt.
Mijn ervaring met verschillende radio’s is dat het signaal van een streamer duidelijk minder is dan bij F.M.
Groeten,
Peter
Als je bij de streamer het volume verder moet open draaien, verander je de loudness instelling en dat kan maken dat het geluid minder “vol” klinkt.
Mijn ervaring met verschillende radio’s is dat het signaal van een streamer duidelijk minder is dan bij F.M.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.