Skip to main content
Algemeen

van Kabel naar Audiostreamer

Meer
08 jan 2022 23:35 - 08 jan 2022 23:36 #93528 door Henielma
Beantwoord door Henielma in topic van Kabel naar Audiostreamer
Dit type heeft inderdaad een accu.
Deze transmitter heb ik aangesloten op de line uitgang van de internet radio en dat gaf een enorm vervormd geluid. Zwaar overstuurt. Daarom met een weerstanddeling de ingangsspanning verlaagd en nu werk die voor mij prima. En natuurlijk kan je op de 1 of andere manier er een betere antenne aanmaken maar beperkt bereik heeft ook zijn voordelen.
Laatst bewerkt 08 jan 2022 23:36 door Henielma.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 jan 2022 22:28 #93526 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic van Kabel naar Audiostreamer
Heeft deze een ingebouwde accu? Ik zag een andere met exact hetzelfde uiterlijk en die zo te zien een accu had. De recenties van die waren slecht. Wel had iemand hem open gemaakt en er een antenne draadje aan gemaakt waardoor het bereik (uiteraard) veel en veel groter werd.
Ik heb er ook een besteld. 

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
08 jan 2022 21:32 #93524 door Henielma
Het bereik is bij mij ongeveer 40 meter. Twee huizen verderop ontvangt de autoradio het signaal nog goed. Hierna wordt het snel minder.
Hier gebruik ik overigens geen telefoon om deze transmitter mee te koppelen maar een internet radio.

Meer
08 jan 2022 21:14 #93522 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic van Kabel naar Audiostreamer
Hoe is het bereik van dit zendertje?
Wel even een opmerking: IPhones zijn niet meer uitgerust met een 3,5 mm. plug. Voor het aankoppelen moet je dan een lightning adapter gebruiken, dit heeft dan weer het nadeel dat je de telefoon niet meer kunt laden.

Jaren geleden heb ik een zendertje gekocht dat dat past op de 30- polige aansluiting van oudere IPhones. Met een verloopje past die ook op de lightning aansluiting. Dit zendertje heeft een USB plug om de telefoon te laden.

Overigens een mooie oplossing, koppelen met een Netwerk Streamer.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
08 jan 2022 19:26 #93521 door Henielma
Sinds Ziggo geen FM zenders meer doorgeeft heb ik een klein FM transmittortje in gebruik. Heel handig in het hele huis en tuin Radio 2 in heldere FM stereo. En een groot voordeel in de praktijk is dat ze zijn allemaal met elkaar gesynchroniseerd zijn.
In de keuken staat een Wifi digitale radio met een analoge jackplug uitgang. Hierop deze transmittor aangesloten. Deze wordt gevoed via de USB uitgang van de digitale radio of anders een losse adapter. Deze radio in de keuken stond al dag en nacht aan en nu dus nog steeds. Verschillende buizenradio's in huis staan op dit signaal afgestemd. 

Draadloze FM-transmitter / 3.5mm Jack aansluiting / Radio transmitter

Meer
06 jan 2022 13:35 #93491 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic van Kabel naar Audiostreamer
Voor een FM antenne op je dak heb je nooit een vergunning nodig. Er zijn wat beperkingen betreffende antennehoogte (mag niet meer dan vijf meter boven de nok uitsteken) of de woningbouw heeft regels maar artikel 10 verdrag van Rome is gewoon door Nederland geratificeerd. Anders wordt het als je ook wil gaan zenden.

Tjerk, 9ZZ

Gemaakt door Kunena