Skip to main content
Algemeen

van Kabel naar Audiostreamer

Meer
24 aug 2021 19:46 #91848 door admin
Beantwoord door admin in topic van Kabel naar Audiostreamer
Leuk dat je daar ook mee bezig bent. Ik heb een Hama aangeschaft  
eerst uitgeprobeerd en ik wilde beslist een EU apparaat en Hama is Duits. Ik heb de unit aangesloten op de 22AH777 met 22AH487 als boxen.

Verder denk ik toch dat jij je vergist, KPN heb je voor internet, TV en radio, maar dan wel digitaal. Ik zou geen analoge toepassing weten.

Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: NGG, RR1957

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hoedendoosch
  • []
24 aug 2021 19:34 #91847 door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic van Kabel naar Audiostreamer
Met "Kabelradio" bedoelt Max dus waarschijnlijk de dienst van Ziggo ? Via de "analoge" Coax stoppen de diensten van Ziggo inderdaad. Maar da's wat anders als KPN. KPN werkt met de koperverbinding (ge-upgrade telefoonlijn) of glasvezel al naar gelang de regio. Sinds de samenwerking met Vodafone bied Ziggo in sommige gebieden ook glasvezel aan. Als je glasvezel hebt via Vodafone-Ziggo gaat dat toch nog in de meeste gevallen via het netwerk van KPN. 

• Hoedendoosch
  • []
24 aug 2021 19:28 #91846 door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic van Kabel naar Audiostreamer

Wel vreemd dat KPN met twee maten meet.
Mijn telfort is destijds ook KPN geworden.
Echter zonder prijsstijging toen.

Hallo Bert,

bij mij is Telfort ook KPN geworden zonder prijsstijging, maar door de jaarlijkse verhoging die forser is als bij Telfort trekken ze het langzaam gelijk met KPN tarieven. 

Meer
24 aug 2021 19:21 - 24 aug 2021 19:31 #91844 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic van Kabel naar Audiostreamer
 Pim schreef.

Ik heb dat ook, eerst Telfort, en dat is ingelijfd door KPN. Met bijbehorende prijsstijging. Gaat KPN dat afschaffen ?

Dag Pim,
Dat gaat KPN niet afschaffen.
Wel vreemd dat KPN met twee maten meet.
Mijn telfort is destijds ook KPN geworden.
Echter zonder prijsstijging toen.

@Peter,
Geen functie toetsen ingedrukt en de AUX ingang gebruiken scheelt aanmerkelijk.
Zo heb ik een CD speler op dat meubel aangesloten.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 24 aug 2021 19:31 door Bert Kn.

Meer
24 aug 2021 19:18 #91843 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic van Kabel naar Audiostreamer
Wat jij aan radio binnen krijgt via de coax aansluiting is van Ziggo. Kennelijk heeft Ziggo bij jou het analoge radio/t.v. signaal nooit afgesloten.
KPN heeft nooit analoge radio en/of t.v. gehad.

Verwacht geen wonderen van een betere (High End) kabel. Het zal nooit beter worden dan wat je aangeboden krijgt. Een verbetering is misschien te verkrijgen door gebruik te maken van een externe D/A converter. En misschien heeft het signaal vanuit de kabel ook wel een bewerking ondergaan zodat het wat “vetter” klinkt.
Had je op de F9X misschien de stereo expander aanstaan? Die werkt alleen bij F.M.-stereo.
En als je geen goed gevoel hebt bij een verloopkabel: Koop een goede Cinch kabel en vervang aan één kant de Cinch pluggen door een DIN-plug.

Zoals je het nu hebt, staat je kastje a.h.w. parallel aan de recorder uitgang. Hoeft ook niet optimaal te zijn. Als het goed is heeft de F9X ook een AUX-ingang. Die is geactiveerd als geen van de functietoetsen is ingedrukt.

Misschien loont een beetje uitproberen de moeite.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
24 aug 2021 19:03 - 24 aug 2021 19:25 #91842 door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic van Kabel naar Audiostreamer
Haal je het FM-signaal uit de kabelaansluiting? Dan is het hoogstwaarschijnlijk het Ziggo-signaal dat in een grijs verleden ooit aangesloten is en nooit meer verwijderd. Bij mijn weten heeft KPN nooit toegang gehad tot het kabelnet; dat was voorbehouden aan de kabelboeren. Ziggo zendt op 98,8 mHz een boodschap uit in de periode voorafgaand aan de afsluiting. Probeer dat eens.

Groet, Jan
Laatst bewerkt 24 aug 2021 19:25 door Jan Bus. Reden: foutje
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957

Gemaakt door Kunena