Bandrecorders
Grundig tk 245 oorzaak trillen rechter spoel bij spelen?
- Tonmeister Henk
- [Tonmeister Henk]
-
Minder
Meer
21 okt 2015 20:57 #55712
door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic Grundig tk 245 oorzaak trillen rechter spoel bij spelen?
Beste Pierre , de TG 664 was mijn tweede stereo recorder , heb er veel plezier van gehad . Dat die ruis door germanium torren komt lijkt mij stug , er zitten er maar 4 in ( de eindtorren ) . Dus als je hem als deck gebruikt kan je daar geen last van hebben .
Groet , Henk
Groet , Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
21 okt 2015 19:28 - 21 okt 2015 19:31 #55711
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic Grundig tk 245 oorzaak trillen rechter spoel bij spelen?
O man bedankt ..Ik laat t even zakken. Fijn dat je er voor beschikbaar bent. Zit er echt mee in mn maag en ook gezien de reactie van Dijkstra. Ik had de man een link naar dit forum gestuurd om de klacht goed gedocumenteerd te beoordelen . Nu is de man misschien in de veronderstelling dat ik hem 'nagelen' wou ?. ECHT niet !! Ik heb toch ook genoemd wat hij goed deed! En hem nergens van foulplay beschuldigd. Ik geef hier gewoon een objectief mogelijk verslag van aankoop met toevallig een probleem. Das alles. Puur info gericht en trouwens iedereen weet nu dat Dijkstra keurig inpakt en niet krenterig is dank zij mijn verslag. Alleen klapt meneer dicht als de klant pech heeft en dat meldt. Of hij pissig is dat ik hier de bron van aankoop meld weet ik niet, maar dat doe ik bij al mijn aankopen als service voor de andere leden. Dijkstra zal vast heel veel opsturen waar geen problemen opdoemen binnen een uur. en dan mag hij blij zijn met reclame en een rotte gemelde appel nu en dan incalculeren. Over garantie is niets afgesproken dus alles is mijn risico en ik ben vrij om elke meevaller of tegenvaller te melden, ook openbaar. Amen.
We spreken Bert, sorry voor de uitweiding...moet t ook effe kwijt ...verdorie!!
We spreken Bert, sorry voor de uitweiding...moet t ook effe kwijt ...verdorie!!
Laatst bewerkt 21 okt 2015 19:31 door aan-pierre.
21 okt 2015 19:01 - 21 okt 2015 19:30 #55709
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Grundig tk 245 oorzaak trillen rechter spoel bij spelen?
een ook dat het rubber span rolletje da verorzaker is ?
het is oo helen tijd geleden dat ik die recorders had
als ik nog onderdelen zo hebben of die ook goed zijn
moet eens zien of ik nog wat vind .
Dat zeg ik ook heb er een aantal gesloopt
Vond het ook geen succes . kocht ze voor een krats destijds
ja grundig wat ook later niet zo zaligmakent meer
ook het transistor apperatuur was niet om aan te horen .
er zij ook zoo veel duitsen radio Fabrieken Plijte gegaan...
Huub
het is oo helen tijd geleden dat ik die recorders had
als ik nog onderdelen zo hebben of die ook goed zijn
moet eens zien of ik nog wat vind .
Dat zeg ik ook heb er een aantal gesloopt
Vond het ook geen succes . kocht ze voor een krats destijds
ja grundig wat ook later niet zo zaligmakent meer
ook het transistor apperatuur was niet om aan te horen .
er zij ook zoo veel duitsen radio Fabrieken Plijte gegaan...
Huub
Laatst bewerkt 21 okt 2015 19:30 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
21 okt 2015 18:53 - 21 okt 2015 18:57 #55708
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic Grundig tk 245 oorzaak trillen rechter spoel bij spelen?
inmiddels heb ik Dijkstra een heel nette mail over het probleem gestuurd. ( mag iedereen lezen ) en alleen teruggekoppeld gekregen dat hij 'onaangenaam verrast is'. Tja wat heb IK daaraan? Dijkstra stelt dat hij een hele middag heeft gespeeld voor het opsturen en niets is hem opgevallen. Verder memoreert hij nog eens (waarom eigenlijk? ) dat hij me gematst heeft met gratis extras. (ik had hem daar trouwens ook al echt hartekijk voor bedankt)
Tja dit voelt niet als serieus genomen. Het lijkt wel og hij MIJ kwalijk neemt dat er een onverwacht mankement gerapporteerd wordt. en t lijkt nu alsof de extras alles moeten afkopen per terugwerkende kracht. Dat voelt flauw. Meteen over een oplossing praten zou ik mannelijker vinden, te meer ik hem ook niets in de schoenen schoof. Jammer, maar misschien denkt Dijkstra er nog anders over. Meen dat ik het probleem hier netjes ter berde heb gebracht oplossingsgericht niet beschuldigend.
Tja dit voelt niet als serieus genomen. Het lijkt wel og hij MIJ kwalijk neemt dat er een onverwacht mankement gerapporteerd wordt. en t lijkt nu alsof de extras alles moeten afkopen per terugwerkende kracht. Dat voelt flauw. Meteen over een oplossing praten zou ik mannelijker vinden, te meer ik hem ook niets in de schoenen schoof. Jammer, maar misschien denkt Dijkstra er nog anders over. Meen dat ik het probleem hier netjes ter berde heb gebracht oplossingsgericht niet beschuldigend.
Laatst bewerkt 21 okt 2015 18:57 door aan-pierre.
21 okt 2015 18:46 #55706
door Bert V.
Beantwoord door Bert V. in topic Grundig tk 245 oorzaak trillen rechter spoel bij spelen?
Beste Aan-Pierre,
Deze serie recorders was na de succestypes in de 40- en 300serie het begin van de afgang van Grundig wat betreft zijn bekendheid in recordermechanisme's.
Neem even contact met mij op, ik kan het probleem waarschijnlijk wel (vanwege mijn achtergrond bij Grundig) lokaliseren en verhelpen; aan onderdelen is zeer waarschijnlijk niet meer aan te komen, daar bij de overname door Philips al deze waardevolle spullen vernietigd zijn Stom .
Je woont ,zag ik , in Amsterdam, dus Amstelveen is , lijkt mij , niet al te ver!
Ik hoor het wel!
Bert
Deze serie recorders was na de succestypes in de 40- en 300serie het begin van de afgang van Grundig wat betreft zijn bekendheid in recordermechanisme's.
Neem even contact met mij op, ik kan het probleem waarschijnlijk wel (vanwege mijn achtergrond bij Grundig) lokaliseren en verhelpen; aan onderdelen is zeer waarschijnlijk niet meer aan te komen, daar bij de overname door Philips al deze waardevolle spullen vernietigd zijn Stom .
Je woont ,zag ik , in Amsterdam, dus Amstelveen is , lijkt mij , niet al te ver!
Ik hoor het wel!
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
21 okt 2015 17:42 #55705
door aan-pierre
@Ruud ....Ik loop je laatste raad nog even na. Ben nu wel moe van 3 uur continu aan dit onderwerp werken. zie t even niet meer helder. Ik ga later weer met je raadgevingen verder.