Grundig tk 245 oorzaak trillen rechter spoel bij spelen?
- Tonmeister Henk
- [Tonmeister Henk]
-
Huub , het is met magnetische machinerie gewoon een kwestie van onderhoud , of het cassette is of open reel maakt niet uit . Ik heb afgelopen maandag in Groningen een Studer B67 opgehaald voor nop , is door gebrek aan onderhoud en stilstand een komplete ramp .huub schreef : of men moet wat meer geld neer leggen in de vroegeren tijden .en meer prof kopen
Ik heb zo nog een vollen doos met onder delen bvb toonkoppen
en meer . als iemand dat wil hebben dan kan hij dat ophalen
Ik wil dat binnenkort wel ophalen , stuur je later vanavond een mailtje .
Groet , Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Gezet . somige minder maar ze hebben zo allemaal op ze,n tijd wel wat
Het besten blijft toch platen met een goede draaitafel .
en de platen koop je voor een krats . ook casetten recorders hadden ook veel wat trubbels
De maganise recorders zijn problemen kistjes en van het eene merk meer als de anderen .
of men moet wat meer geld neer leggen in de vroegeren tijden .en meer prof kopen
Drie motoren met harden toon koppen ook UHR telefunken grundig en meer merken
Ik heb zo nog een vollen doos met onder delen bvb toonkoppen
en meer . als iemand dat wil hebben dan kan hij dat ophalen
Anders gaat het binnen kort in de kliko . ik doe niks meer met recorders . .
Huub
inmiddels heb ik Dijkstra een heel nette mail over het probleem gestuurd. ( mag iedereen lezen ) en alleen teruggekoppeld gekregen dat hij 'onaangenaam verrast is'. Tja wat heb IK daaraan? Dijkstra stelt dat hij een hele middag heeft gespeeld voor het opsturen en niets is hem opgevallen. Verder memoreert hij nog eens (waarom eigenlijk? ) dat hij me gematst heeft met gratis extras. (ik had hem daar trouwens ook al echt hartekijk voor bedankt)
Tja dit voelt niet als serieus genomen. Het lijkt wel og hij MIJ kwalijk neemt dat er een onverwacht mankement gerapporteerd wordt. en t lijkt nu alsof de extras alles moeten afkopen per terugwerkende kracht. Dat voelt flauw. Meteen over een oplossing praten zou ik mannelijker vinden, te meer ik hem ook niets in de schoenen schoof. Jammer, maar misschien denkt Dijkstra er nog anders over. Meen dat ik het probleem hier netjes ter berde heb gebracht oplossingsgericht niet beschuldigend.
Mag ik ook een duit in het zakje doen?
Laten we het niet over MP verkopers hebben en of we wel of niet serieus genomen worden.
Het apparaat is inmiddels bijna of vijftig jaar oud en dan kun je niet verwachten dat alles nog optimaal werkt.
Het probleem lijkt me niet al te moeilijk en makkelijk op te lossen.
Mvg.
Bert
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Die waren beter maar toch hadden ze zo af en toe wat
Deze waren geheel getransitor . grote bakken lood zwaar met plexie kap hout koffer
Maar ook de opnamens waren mooi en er zat veel op aan mogenlijk heden
Het waren ook duren rcorders het waren de laatsten liggende stereo koffer recodrers .
Ik vind dat type HIFI beter als de de 245 deze recorders ..
Maar het is met velen Merken recorders zo al ze meganis zijn dan moet er zo af en toe wat aan gebeuren
een drie motoren maschiene is gewoon beter .bvb Akai en meer merken ..het spoelt ook altijd beter
en het loopt stiller.
Ik heb ook zo de recorders opgeruimt met al aan een paar hondert banden met muziek
Gebruik alleen nog goede Casette recorders met drie motoren en die zien handiger ook
En het geluid is soms beter als oude band recorders . en de casette recorders doen veelal niks onder met duren recorders
ook zijn veel opgenomen Fabrieks casttens te koop met goede muziek .. die kosten in die ouden verkoop tijd ook . 21 .gulden,s
Huub
Dat is mijn ervaring ook. Ik zie er zelfs meer in als in die Grundig met buizen.
Meer bedrijf zekerheid.
Van die eind torren zal de ruis niet komen. De oorzaak zal iets anders zijn.
Het probleem van de Grundig zou ook nog aan de toestand van
de gebruikte band kunnen liggen.
@ Pierre,
Probeer het eens met een andere band.
Persoonlijk zou ik dit euvel niet eens gemeld hebben bij die verkoper
die er tenslotte serieus werk van heeft gemaakt, het ding goed te
verpakken en netjes verzorgt af te leveren en dat voor een nette prijs.
En leuke extra's er bij. En een nieuwe riem. Mooie service toch voor
die prijs?
Tsja, het is een oud en gebruikt ding en de Grundig garantie is reeds
verlopen.
Bovendien, zal het met de aangeboden hulp van Bert V best wel
goed in orde komen.
Cees.