Skip to main content
Bandrecorders

Grundig tk 245 oorzaak trillen rechter spoel bij spelen?

Meer
28 okt 2015 09:52 #55884 door Huub
Het is wel een mooie prijs 70E
Ik geef dat ook niet voor een oud koffer model .
merk en typens maakt uit maar het MPL staat bol met recorders .
Heeeel veel te koop ..
Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 okt 2015 01:27 #55880 door Cees
@ Pierre,
Tja, M PL verkopers, het gaat hun om de handel, wat te verdienen.
Een maal geld in de knip.... Interesseert hun daarna niet of het goed is.
"Garantie tot aan de stoep". Zelf naar toe gaan controleren, niet goed, niet kopen.
Er zijn ook verkopers waar bij in hun advertentie word gemeld dat het
aangebodene gegarandeerd goed is.
Dat is een status die ze hebben opgebouwd en overeen zijn gekomen met M PL.
Alleen daar kun je verhaal halen.
Cees.

Meer
27 okt 2015 17:52 - 27 okt 2015 17:53 #55867 door aan-pierre
Relax Bert, Je bent misschien helderhorend, want ik ben me echte teleurstelling niet bewust. sorry als dat doorklonk.Ben veel te blij dat je t zo serieus neemt.

Aan de andere kant.....ook wel goed te weten deze afwijking van een recorder die in 'prima staat zou zijn voor de leeftijd" :( . Zal dit Dijkstra van Marktplaats nog ook eens voorleggen. Ik vind dat hij me best een deel mag terugstorten. Dit laatste heeft niets met ouderdom op zich te maken. ( verzachtende omstandigheid die Bert Kn memoreerde). Vind t niet fair achteraf hoe hij zich ervan af maakte.
"Zeer onaangenaam verrast met mijn melding". Daar ben ik meer teleurgesteld over. Stel je voor ik had jullie niet gehad, toch een strop van 70 euro totaal. Ik zal hem nog eens benaderen om een coulance regeling.
Laatst bewerkt 27 okt 2015 17:53 door aan-pierre.

• Tonmeister Henk
  • [Tonmeister Henk]
Meer
27 okt 2015 17:16 - 27 okt 2015 17:17 #55866 door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic Grundig tk 245 oorzaak trillen rechter spoel bij spelen?

Bert V. schreef : ....... er zijn gelukkig nog alternatieven voor hem wat recorders betreft heb ik begrepen....

Die zijn er inderdaad . De eerste , een Grundig TK47 , gaat morgen uitgebreid op de testbank om nòg een teleurstelling te voorkomen...

Mvg , Henk
Laatst bewerkt 27 okt 2015 17:17 door Tonmeister Henk.

Meer
27 okt 2015 16:47 - 27 okt 2015 16:49 #55865 door Bert V.
Leuk dat je meedenkt Huub; Ja , Pierre klonk wat teleurgesteld toen ik hem dat meldde, maar het is niet anders; er zijn gelukkig nog alternatieven voor hem wat recorders betreft heb ik begrepen, maar deze "klus"móet geklaard worden, en ja, ik heb prima voorbespeelde stereobanden 4-spoor om een en ander te testen.
Er zijn genoeg oplossingen om dit "foutje" op te lossen: bijv. signaaltje op de kopaansluitingen en kijken wat en hoe dit zich in de schakeling (op printniveau en via schakelsectie's ) gedraagt om maar wat te noemen, en er zijn natuurlijk nog andere manieren.
(De tijd gaat een beetje dringen; eind volgende week ga ik na een paar vervelende jaren met mijn liefje weer gelukkig eens met vakantie, en er moet nog het een en ander geregeld worden, maar ik zal proberen tussendoor dit klusje geklaard te hebben.)
We merken het wel ! :thumbsup:

Groet,

Bert
Laatst bewerkt 27 okt 2015 16:49 door Bert V..

Meer
27 okt 2015 13:53 - 27 okt 2015 14:11 #55859 door Huub
Ja als er een ander ik geweest is dat is waardeloos ...
Wist de banden ook goed .Ja de C,s om de Bias voor stroom loop meestal eerst door de Wiskop ..
Bezit jij een goede Stereo test band ? dat zal jij bij grundig ook wel gebruikt hebben
Denk ik zo . het gebruikten stereo sinjaal kan ook af wijken ?
besten is toch met de toogenrerator insturen met de meter of scoop er aan .
met sinjalen van de toon generator van een goede grundig stereo per kanaal .
kan ook zo zijn dat ze aan de koppen hebben gezeten ?
Maar nog maals als jij bij grundig gewerkt heeft dan weet jij allemaal het wel .
Sorry voor mij denken ...Maar ik lees en leef mee ..
Huub
Laatst bewerkt 27 okt 2015 14:11 door Huub.

Gemaakt door Kunena