Trafo voor 2 x EL34
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Misschien heeft iemand nog de betreffende RB liggen en wil zo vriendelijk zijn dit artikel te scannen?
Groeten,
Roel

Je leest weleens van mensen die een oude radio kopen, alle buizen eruit trekken om het chassis schoon te maken en dan niet meer weten waar het allemaal thuishoort.
Daar heb je in zo'n geval als dit geen last van.. 1 optie! :lol:
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Cees- pa1dba
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Die ECC40 functioneert op deze plek net zo goed als de Rus. 6n1. (noval)
Deze gekozen vanwege lage vervorming in deze schakeling bij 2 X 30 V rms. Dtot. = 0,4 % .
Ben ook zeer benieuwd naar de bevindingen van Tjerk.
indien dit goed in de simulatie goed uitpakt, zal ik er een bouwen om aan te meten.
@Ton,
Hedendaagse OTL ontwerpen komen van Bruce Rozenblit uit Amerika,
Als je daar meer over wilt weten kan ik je wel schematuur sturen. 8 tot 16 X EL519, wel warm in de zomer......
Cees- pa1dba
is het een leuk idee, gezamenlijk die zijn eigen OTL te bouwen, is ditRoel schreef : @Bert:
Voor zo'n duur apparaat is dat een mooie garantie. Net wat je zegt: als je met gebruikte spullen waarvan je het meeste in voorraad hebt iets bouwt en het gaat mis, is er geen man over boord.
Met die Goldline ligt dat even anders natuurlijk. Het is toch een relatief complex geheel en er kan altijd iets raars gebeuren. Dan is het een geruststellende gedachte dat je er in dat geval niet alleen voor staat.
Persoonlijk denk ik dat je aan het bouwen van die hard-wired OTL versterker óók heel veel plezier gaat beleven.
Vriendelijke groet,
Roel
Ooit gedaan?