Giethars
Hoe kom je er nu toch weer dat die reactie voor jou bedoeld is?
Stond jou naam erboven? : @Jack......Nee
Het is dus een reactie op die van Vincent niets meer of minder.
Een GOED LEZER weet nml vanaf mijn 1e reactie al dat ik het prima vind dat je gaat experimenteren.
Door al dat slechte lezen gaat men de meest idiote dingen suggereren en zelfs een ander daarmee in een totaal verkeerd daglicht zetten.
Ga niet lopen janken maar lees eerst eens goed!
Als je mij toch zo goed kent dan weet je dat ik best een heel aardig ventje ben zolang niemand mij onterecht in de wielen rijdt.
biertje
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Mogelijk dit je probleem
'zeker niet te veel pigment bij de hars doen, als dat gebeurd krijg je een knop die gaat " zweten" .
En als ik dan kijk naar deze knoppen van iemand die het wat vaker uitvoert..
De bellen en hobbels... dan nog nabewerken.....
Enfin veel plezier.
www.radioverzameling.nl/knoppen-maken/19.jpg
[img]hthttp://www.radioverzameling.nl/knoppen-maken/19.jpg[/img]
Ben Dijkman schreef : Als je alles een klein beetje goed (begrijpend lezen!)had gelezen had je nu geweten dat er met het maken van knoppen geen stuiver te verdienen valt.
Of je nu goedkope of minder goedkope knoppen maakt, je mag al blij zijn dat er een paar idioten rondlopen die dat werk nog kunnen en willen doen voor een doelgroep die vaak nog te stom is om dat te begrijpen en altijd maar over HANDEL moet lopen zeiken!
Dat traject hebben we 7 jaar geleden al gehad.
Nu begin jij weer .......
Je hebt geen idee wat voor stompzinnigs je daarmee zegt en hoe grof beledigend dat is t.a.v de moeite en inzet van die paar knoppenmakers die zich gewoon voor nop inzetten.
Ga daar maar eerst eens over nadenken voordat je het woord HANDEL nog ooit weer in de mond durft te nemen !
Maar als je niet goed lezen kunt haal je dat er ook niet uit..vandaar.
BEN!!! Ben??? Nu ga toch wat snel door de bocht en daar vlieg je uit.
Ik wil helemaal geen handeltje met knoppen. Sterker nog, toen ik die knoppen nodig had ben ik als eerste bij jou wezen aankloppen. Je had ze niet.
Nu vind ik al jaren giethars een mooi materiaal want daarmee kan je alles maken. Zelf zit ik te denken aan onderdelen voor mijn kapotte radiokast en daarom wil ik wat ervaring mee opdoen. Wat kan het en hoe gaat het?
Goed ik heb geleerd dat gips niet het juiste materiaal is en dat ik beter gietrubber kan gaan gebruiken ipv gips. Dat was alleen mijn vraag en uiteindelijk heb ik dat antwoord ook gekregen na een heleboel heisa.
Natuurlijk heb ik vaklieden hoog zitten. Toen ik een afstemschaaltje nodig had voor mijn 113U heb ik die gewoon bij jouw gekocht toen ik er achter kwam dat je die had.
Ik ben nu eenmaal iemand die veel wil weten en daarom ook veel wil uitproberen, giethars is er één van en wat ik dan met de opgedane kennis ga doen? Geen idee, misschien ga ik wel heipalen gieten? Of mezelf als het zover is.
Je weet maar nooit.
Ben, ik verwacht van iedereen en ook van jou dat ik mag prutsen wat ik wil zonder daar scheef op aangekeken te worden. Graag iets mindert fel.
Jack Marotick
- hkruis
- [hkruis]
-
Wat ik ook weet en ervaren heb is dat deze harsen niet gegoten kunnen worden is vocht opnemende materialen en materialen die de warmte bij uitharden in zich opnemen, bv Gips en Albastine.
En verder, gewoon elkaars radio gestumpel respecteren, lijkt mij.
Henk
Als je hobbymatig en met liefde voor de hobby (liefde werk oud papier) je nek uitsteekt en in mijn geval betreft dat het reviseren van jukeboxen en deze daarna tegen kostprijs verkoopt je al snel voor handelaar wordt uitgemaakt.
Dat soort gasten kunnen mijn rug op.
Dus wat dat betreft snap ik de reactie van Ben wel.
Mvg.
Bert
Zijn we het daar in ieder geval over eens. En dan vind ik het niet eens zo erg als er een paar
"hobby centjes" aan over gehouden worden. Een kwestie van mekaar wat gunnen.
Cees.