Skip to main content
Zelfbouw

Giethars

Meer
12 jan 2015 22:49 - 12 jan 2015 22:56 #49793 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Giethars
@Cees.

Ik begrijp na al die jaren nog steeds niet hoe het mogelijk is dat mensen die technisch zijn
(en dus wel degelijk intelligent moeten zijn)...gewoonweg vaak nog te dom zijn om te begrijpen dat voor die prijsjes nooit sprake van winst kan zijn.

Waarom zien of beleven of praten ze nooit eens over het vakmanschap en de liefde waarmee het allemaal gemaakt is?

Ik maak die knoppen ook niet zelf,kan ik niet eens, maar ik heb daar een hele fijne vakman voor.
Elke keer als hij weer wat klaar heeft, sta ik met zijn producten in mijn handen..kijk en bewonder:
Vol bewondering voor het resultaat van al zijn werk ..zo mooi dat zoiets alleen met heel veel kennis, liefde voor het vakmanschap gemaakt kan zijn.
Dat is pure HOBBY!
Zwaar ondergewaardeerd door een doelgroep die zo argwanend is dat ze ronduit vaak blind zijn voor de hobby !

Dat schitterende werk "handel" noemen is nml een regelrechte belediging !

Handtekening
Laatst bewerkt 12 jan 2015 22:56 door Ben Dijkman.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 jan 2015 22:24 #49792 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Giethars
@ Ben,
Al is dat wel een handeltje? Wat dan nog?
De afnemers kunnen daar ook hun voordeel mee doen toch?
Ik zal er niet mee zitten.
Vr gr Cees.

Meer
12 jan 2015 22:17 - 12 jan 2015 22:37 #49791 door Ben Dijkman
@Vincent.
Ik heb het gelezen en begrepen.
Repro knoppen = Handel.. dat schrijf en suggereer je daarmee zelf.
Daarmee doe je het overkomen dat het om handel gaat...dat dat de drijfveer is.
Dat is ronduit beledigend als je weet wat het kost (ook aan know-how) om een fatsoenlijke knop te maken voor die paar euro die we vragen.

Dat is mijn punt waar ik me al jaren sterk voor maak:
Hou eens op met die repro-liefde voor de radiohobby als handel te stigmatiseren.

Waarschijnlijk (als ik je reactie zo lees) heb je het niet eens met opzet zo geschreven.
Je hebt blijkbaar geen idee tegen welke stromen (zeg maar gerust terreur! )we jarenlang in hebben moeten vechten/ploeteren om tegen wil en dank van de doelgroep zelf het handjevol mensen die het nut en de liefde voor de radiohobby van ons werk wel inzien te kunnen blijven bedienen.

Dat zit nog steeds diep zoals je merkt.
Ben blij dat het de laatste jaren rustig is en dat nieuwe onderdelen door het merendeel van de doelgroep redelijk geaccepteerd is.
Ik kan je garanderen dat dat verschrikkelijk veel voeten in aarde heeft gehad en ontiegelijk veel doorzettingsvermogen heeft gekost.

Bij deze nogmaals:Het maken van goeie nieuwe onderdelen kost zoveel tijd energie en investeringen dat er van winst never nooit geen sprake KAN zijn.
Hooguit een tientje voor 80 uur werk.
Als er al wat overblijft gaat dat meteen weer in een nieuw project.

Handtekening
Laatst bewerkt 12 jan 2015 22:37 door Ben Dijkman.

Meer
12 jan 2015 22:16 #49790 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Giethars
Tsja, als Jack het voorgaande nou goed had gelezen, dan wist hij het antwoord op zijn vraag al.
Geen Alebestine als mal dus, maar een rubberen mal. En...je hebt ook nog een draaibankje nodig.
Maar o.k als hij het nou toch zelf wil doen, dan wens ik hem vriendelijk succ6.
Ik zoek wel als ik knoppen nodig heb originele en als dat niet lukt of veel te duur is, dan laat ik
ze wel voor mij maken, door een "knoppen expert". Geen stank en ergernis.
Vr gr Cees.

Meer
12 jan 2015 22:08 - 12 jan 2015 22:39 #49787 door v1ncent
Beantwoord door v1ncent in topic Giethars

Ben Dijkman schreef : Als je alles een klein beetje goed (begrijpend lezen!)had gelezen had je nu geweten dat er met het maken van knoppen geen stuiver te verdienen valt.

Of je nu goedkope of minder goedkope knoppen maakt, je mag al blij zijn dat er een paar idioten rondlopen die dat werk nog kunnen en willen doen voor een doelgroep die vaak nog te stom is om dat te begrijpen en altijd maar over HANDEL moet lopen zeiken!
Dat traject hebben we 7 jaar geleden al gehad.
Nu begin jij weer .......
Je hebt geen idee wat voor stompzinnigs je daarmee zegt en hoe grof beledigend dat is t.a.v de moeite en inzet van die de knoppenmakers die zich gewoon voor nop inzetten.
Ga daar maar eerst eens over nadenken voordat je het woord HANDEL nog ooit weer in de mond durft te nemen !

Ga je schamen voor je reactie. Ik kraak niemand zijn handel af.

Jack is een 'idioot' die het graag voor zichzelf wil proberen. (begrijpend lezen!) En hier wat vragen over heeft. Wie zegt dat hij hier ook maar een stuiver mee wil verdienen?

Dat je mijn reactie als aanvallend, stompzinnig, zeikend en grof beledigend ervaart zegt alles over hoe je het zelf opvat.

P.E.C. olé
Laatst bewerkt 12 jan 2015 22:39 door v1ncent.

Meer
12 jan 2015 22:05 - 12 jan 2015 22:09 #49786 door Ben Dijkman
Hallo Jack.
Als je met 2 componentenhars een mooie knop wilt maken zijn er nog 1000 dingen meer die je moet weten en rekening mee moet houden..
Je hebt nu al de verkeerde middelen...

Araldit gaat dan nog redelijk maar ook daar heb je heel veel kennis en vaardigheden en fingerspitzengefühl voor nodig om wat moois te krijgen zoals Wim dat maakt

Het is nu eenmaal een hele moeilijk materie en niet met een paar vraagjes te beantwoorden.
Dus absoluut geen onwil.

Handtekening
Laatst bewerkt 12 jan 2015 22:09 door Ben Dijkman.

Gemaakt door Kunena