Zelfbouw
Ervaring Visaton luidsprekers
05 dec 2014 11:03 - 05 dec 2014 12:00 #48689
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Ervaring Visaton luidsprekers
Jack,
Ik vraag netjes of we nu dus bij het oorspronkelijke onderwerp kunnen blijven en dan kom jij de grapjas uithangen met de mededeling ``zal ik nog eens wat olie op het vuur gooien ?``
Wat had je daarbij gedacht ???
Dit getuigd niet van begrip of respect en ik neem jou een degelijke reactie dan ook zeer kwalijk.
Mijn vraag om bij het onderwerp te blijven wordt door jou volledig genegeerd en daarbij trap je andere mensen op de tenen.
Huub gebruikt zijn verstand door er een punt achter te zetten en jij zwengelt de discussie (die niets met mijn vraag te maken heeft) weer opnieuw aan.
Wat is hier de bedoeling van Jack ???
Aangezien deze draad weer een voorbeeld van welles nietes wordt is wat mij betrefd het doel voorbijgeschoten en wil ik de moderator vragen de er niet toe doende bijdrages te verwijderen en het slotje erop te zetten.
Voor verdere vragen richt ik m ij wel via pb tot de mensen die wel serieus op mijn vraag ingegaan zijn .
Lee
P.s.
Inmiddels alle onenigheid opgelost.
Thanks Jack :smilythumb:
Ik vraag netjes of we nu dus bij het oorspronkelijke onderwerp kunnen blijven en dan kom jij de grapjas uithangen met de mededeling ``zal ik nog eens wat olie op het vuur gooien ?``
Wat had je daarbij gedacht ???
Dit getuigd niet van begrip of respect en ik neem jou een degelijke reactie dan ook zeer kwalijk.
Mijn vraag om bij het onderwerp te blijven wordt door jou volledig genegeerd en daarbij trap je andere mensen op de tenen.
Huub gebruikt zijn verstand door er een punt achter te zetten en jij zwengelt de discussie (die niets met mijn vraag te maken heeft) weer opnieuw aan.
Wat is hier de bedoeling van Jack ???
Aangezien deze draad weer een voorbeeld van welles nietes wordt is wat mij betrefd het doel voorbijgeschoten en wil ik de moderator vragen de er niet toe doende bijdrages te verwijderen en het slotje erop te zetten.
Voor verdere vragen richt ik m ij wel via pb tot de mensen die wel serieus op mijn vraag ingegaan zijn .
Lee
P.s.
Inmiddels alle onenigheid opgelost.
Thanks Jack :smilythumb:
Laatst bewerkt 05 dec 2014 12:00 door Lee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05 dec 2014 11:02 #48688
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Ervaring Visaton luidsprekers
Nu we uitgebreid weten, hoe we een luidspreker op polariteit kunnen testen, wachten we de resultaten van de nieuwe filters van Lee maar even af.
Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Lee
05 dec 2014 10:49 #48687
door Marotick
Beantwoord door Marotick in topic Ervaring Visaton luidsprekers
Zal ik nog eens olie op het vuur gooien?
Wat Huub voorstelt zo test ik de fase ook altijd als ik een speakerbox onder handen krijg.
Wel zorg ik ervoor dat ik geen nieuwe batterij gebruik maar een batterij die wel spanning heeft maar zodra het belast wordt meteen in elkaar zakt. Een batterij dus met een hoge inwendige weerstand dus ofwel één die eigenlijk al leeg is. Bij tweeters is dat mm werk maar ook de tweeter heeft een spoel die tegen een stootje kan. Een paar Watt daar kunnen ze wel mee overweg dus een paar mA is ook geen probleem. Ik zou daar geen 12Volt adapter voor gebruiken. Het is echt een goede methode maar wel weten wat je doet.
Jack Marotick
Wat Huub voorstelt zo test ik de fase ook altijd als ik een speakerbox onder handen krijg.
Wel zorg ik ervoor dat ik geen nieuwe batterij gebruik maar een batterij die wel spanning heeft maar zodra het belast wordt meteen in elkaar zakt. Een batterij dus met een hoge inwendige weerstand dus ofwel één die eigenlijk al leeg is. Bij tweeters is dat mm werk maar ook de tweeter heeft een spoel die tegen een stootje kan. Een paar Watt daar kunnen ze wel mee overweg dus een paar mA is ook geen probleem. Ik zou daar geen 12Volt adapter voor gebruiken. Het is echt een goede methode maar wel weten wat je doet.
Jack Marotick
05 dec 2014 09:58 - 05 dec 2014 09:59 #48685
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Ervaring Visaton luidsprekers
een punt lee van mijn kant
Mits .geen stom gelul meer naar mij toe .
FINIE
Huub
Mits .geen stom gelul meer naar mij toe .
FINIE
Huub
Laatst bewerkt 05 dec 2014 09:59 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Lee
05 dec 2014 09:33 #48683
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Ervaring Visaton luidsprekers
Huub, ik zou het op prijs stellen als je er nu een punt achter zet (2e verzoek).
Ik waardeer jou tips ten zeerste maar vind het jammer dat het nu de de verkeerde kant op gaat.
Iedereen heeft in deze draad wat bijgedragen en daar gaat het toch om.
Dus nogmaals ...zullen we bij het onderwerp blijven en onderlingen meningsverschillen via pb oplossen ?
Vast bedankt
:thumbsup:
Ik waardeer jou tips ten zeerste maar vind het jammer dat het nu de de verkeerde kant op gaat.
Iedereen heeft in deze draad wat bijgedragen en daar gaat het toch om.
Dus nogmaals ...zullen we bij het onderwerp blijven en onderlingen meningsverschillen via pb oplossen ?
Vast bedankt
:thumbsup:
05 dec 2014 08:42 - 05 dec 2014 08:44 #48680
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Ervaring Visaton luidsprekers
Bert er is met mijn testing Nooit en te Nimmer
een luidsprekers doorgebrand gewoon onzin
Het word zoo al heeeel lang gedaan niet alleen door mij
Wel defekten transistor vrsterkers presteren dat
met defekten eind torren
Huub
een luidsprekers doorgebrand gewoon onzin
Het word zoo al heeeel lang gedaan niet alleen door mij
Wel defekten transistor vrsterkers presteren dat
met defekten eind torren
Huub
Laatst bewerkt 05 dec 2014 08:44 door Huub.