Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Nieuw project: Philips B8X52A

Meer
17 feb 2020 16:42 #82189 door paulsnip
De typeaanduiding bij Philips is mij inmiddels duidelijk. Hoe hoger het eerste cijfer hoe duurder de radio. Ik dacht dat de B7X44A die ik heb het topmodel was. Maar de zoekopdracht "B8X*" op marktplaats gaf ook een resultaat. Een B8X52A om precies te zijn. De vraagprijs was hoog, maar mijn interesse was gewekt. Ik bood de helft van de vraagprijs. Kwam gelijk antwoord in de trant van "ik wil eerst even kijken of ik er meer voor kan krijgen". Prima dacht ik. Het moet wel leuk blijven. Uiteindelijk na 2 weken mocht ik hem toch ophalen.
Dus ik ben nu de trotse eigenaar van een B8X52A met de originele speakers!
Het geluid is geweldig. Overweldigend bijna.
Minpuntjes:
-Het zwarte is met de kwast geverfd. Dat gaan we beter doen natuurlijk (spuiten)
-De FM stereo indicatie werkt niet. Terwijl ik heel sterk het idee heb dat er wél stereo ontvangen wordt.

Misschien heeft iemand nog een idee hoe dit kan? De EM87 buis heb ik gewisseld. Dat verandert niks. Hij staat in een vaste stand en verandert niet als er aan de zenderzoeker gedraaid wordt. Van de weerstanden op het printje bovenaan de buis was de 180kOhm weerstand behoorlijk hoger geworden. Deze heb ik vervangen maar dat bracht geen verandering. De andere weerstanden op het printje meten goed. Weinig afwijking dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena