Reparatie en Restauratie tip's
Alternatieve schaalverlichting BX732A (en anderen)
15 mrt 2020 23:41 #82604
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Alternatieve schaalverlichting BX732A (en anderen)
Ziet er goed uit Tjerk. :thumbsup:
Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PE9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 mrt 2020 18:34 #82596
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Alternatieve schaalverlichting BX732A (en anderen)
Met het hele COVID-19-gedoe meteen een mooie gelegenheid om de Chinese LEDjes in m'n radio te prakken. Ik voed ze nu vanuit de hoogspanning met een weerstand van 150k, dat levert een stroom op van 1.5 mA en dat blijkt zat te zijn:
Uiteraard vallen de LEDjes achter de rand van het frontpaneel dus blijft een mooie gelijkmatige maar wel bescheiden verlichting over. Ga ze vastkitten met kleine kloddertjes lijm. Pootjes naar boven buigen blijkt een mooie oplossing te zijn. Had wel alle LEDjes nodig want er waren twee (van de 20) gebroken.
Nu alleen nog effe de kast doen...
Uiteraard vallen de LEDjes achter de rand van het frontpaneel dus blijft een mooie gelijkmatige maar wel bescheiden verlichting over. Ga ze vastkitten met kleine kloddertjes lijm. Pootjes naar boven buigen blijkt een mooie oplossing te zijn. Had wel alle LEDjes nodig want er waren twee (van de 20) gebroken.
Nu alleen nog effe de kast doen...
Tjerk, 9ZZ
15 feb 2020 21:03 #82172
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Alternatieve schaalverlichting BX732A (en anderen)
Eindelijk heeft PestNL m'n LEDjes in de brievenbus gedouwd. Volgens de tracking waren ze al in Nederland sinds 25 januari. Maar goed, ze zijn binnen!
Beetje gemengde gevoelens wel:
Heel dicht langs de bovenkant is de belichting niet mooi gelijkmatig omdat de aansluitdraden van de LEDs nogal wat ruimte in beslag nemen. Ook is goed te zien dat het groen van het glas naar beneden toe steeds prominenter wordt. Moet nog effe een truc verzinnen om de onderbreking wat kleiner te maken. Denk aan flappies omhoog buigen. Kunnen ze meteen wat makkelijker gesoldeerd worden...
Beetje gemengde gevoelens wel:
Heel dicht langs de bovenkant is de belichting niet mooi gelijkmatig omdat de aansluitdraden van de LEDs nogal wat ruimte in beslag nemen. Ook is goed te zien dat het groen van het glas naar beneden toe steeds prominenter wordt. Moet nog effe een truc verzinnen om de onderbreking wat kleiner te maken. Denk aan flappies omhoog buigen. Kunnen ze meteen wat makkelijker gesoldeerd worden...
Tjerk, 9ZZ
20 jan 2020 21:24 #81718
door RR1957
Hans biedt hem gewoon aan voor een liefhebber, naar aanleiding van de
eerdere reactie van hem in deze topic. Lijkt me toch duidelijk.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Alternatieve schaalverlichting BX732A (en anderen)
PE9ZZ schreef : Die past helemaal niet in mijn BX732A!
Hans biedt hem gewoon aan voor een liefhebber, naar aanleiding van de
eerdere reactie van hem in deze topic. Lijkt me toch duidelijk.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes
20 jan 2020 20:42 #81716
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Die past helemaal niet in mijn BX732A!
Tjerk, 9ZZ
20 jan 2020 19:50 #81714
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Alternatieve schaalverlichting BX732A (en anderen)
Wat de originele schaal met de niet meer oplichtende tekst betreft; ik bewaar hem niet, want ik ben tevreden met de nieuwe BD&Co schaal, dus als een forumlezer een BX462A heeft zonder of met een slechte schaal , dan is deze schaal gratis. Afhalen in Leusden of op de eerstkomende beurs in 3bergen.
Verzenden kan ook met briefpost pakje met kosten voor degelijke verpakking = € 5,-
Met hartelijke groeten, Hans
Verzenden kan ook met briefpost pakje met kosten voor degelijke verpakking = € 5,-
Met hartelijke groeten, Hans