Skip to main content
Project Pupil

Plankjes voor Pupil, wie?

Meer
23 dec 2014 08:45 #49105 door henk43
Beantwoord door henk43 in topic Plankjes voor Pupil, wie?
De 402 spoel wordt op mp vrij veel aangeboden. Geef als zoekfunctie amroh en je vindt er diverse Zo heb ik de mijne ook bemachtigd,Met het vastschroeven van de 402 spoel, de batterijbeugel en de buisvoet moet je inderdaad uitkijken.Ik heb eerst een houtschroefje op de desbetreffende plaatsen een eindje in het hout gedraaid. Daarna de benodigde houtschroefjes op de goede lengte geknipt en in de gaatjes gedraaid die ik gemaakt had .Voor het bevestigen van de frontplaat heb ik ouderwetse kleine houtschroefjes gebruikt (met gleuf)

henk
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marotick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 dec 2014 23:53 - 22 dec 2014 23:56 #49097 door Marotick
Beantwoord door Marotick in topic Plankjes voor Pupil, wie?
Ik heb nu 7 aanvragen voor plankjes hout (voor in de open haard) en ik laat er 8 vandaag zagen.

De plankjes worden 8 mm dik en dat vergt wel preciessie want daar ben je zo doorheen met de schroefjes voor de buis, 402, batterij-beugel.
Zaten de oer plankjes gespijkerd? Heel vaag kan ik me messing kleurige spijkertjes met ronde kopjes herinneren. Klopt dat?

Ik heb nog eens alle berichten en advertenties en oer Pupillen bekeken van de Pupil site van
PA3ESY, Jan Poortman en daar viel me op dat er verschillende knoppen, witte en zwarte, grote en kleine pijlknoppen zijn gebruikt voor de Pupil. Dat maakt het weer wat makkelijker.
Misschien zijn er ook ergens dubbele onderdelen. Ik werd gevraagd door René hoe hij aan een 402 spoel kon komen. Ik heb hem wat adviezen gegeven maar mogelijk heeft iemand er twee?

Jack
Laatst bewerkt 22 dec 2014 23:56 door Marotick.

Meer
22 dec 2014 23:09 #49096 door ahavelaar
Beantwoord door ahavelaar in topic Plankjes voor Pupil, wie?
Hallo Jack,

Voor mij mag je aak een kastje laten zagen als je wilt.
Stuur mij maar een PM voor de financiële afhandeling.

Met vriendelijke groet,

Arjan

Meer
22 dec 2014 08:46 #49071 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Plankjes gevonden.
Jack,

Je hoeft het bedrag niet voor te schieten. Ik stuur je een PM.

Hans

Meer
21 dec 2014 11:24 - 21 dec 2014 11:35 #49036 door Marotick
Beantwoord door Marotick in topic Plankjes gevonden.
Hallo Johannes en Peter,
Dat Beukenhout vond ik ook veel mooier en daarom heb ik zelf 2 setjes genomen. Ik had vroeger in ieder geval geen witachtig kastje het was wat roder dus beukenhout kan best...
In de zagerij is het ook crisis dus ze hebben alle tijd. Ik denk dat er na dinsdag geen houten kastjes meer bijkomen dus ga ik woensdag laten zagen en direct na de kerst verstuur ik dat, zo heb ik het al afgesproken.
Peter je had al een frontje dat is mooi, kan je exact te maat nemen want onze frontjes worden 181mmx121mm maar er zijn ook frontjes van 180x120
Ik heb voor het verzenden 2 euro gerekend want het kan door de brievenbus. De plankjes worden dus 2 euro goedkoper als ik ze met het frontje meestuur.
Hans jouw plankjes houd ik dan nog wel even vast en stuur ze dan mee. Zelf vind ik het wel prettig om de plankjes al af te rekenen want ik moet het anders wel allemaal voorschieten.

Het randje eruit, in de onder en bovenplaat, wordt gedaan door de cirkelzaag en niet met een frees, dit is ook niet nodig omdat de freesrand niet in het zicht komt. Ik denk dat ik na dinsdag geen bestellingen er bij krijg dus woensdag ga ik ermee naar de zagerij en dan kan ik ze na de kerst versturen.
Ik stuur nog een PM-metje hier over.

Jack
p.s. Eigenlijk wilde ik hierin, met de plankjes, niet in bemiddelen. Ieder voor zich.
Maar ik vond het zo mooi en makkelijk dus ik dacht, ga ik nog een keer wat maakt het uit, ga ik weer samen met mijn buurman die zich rot verveeld.
Met mijn 2 kastjes is hij een uur bezig geweest, volgens mij moet er geld bij.
Laatst bewerkt 21 dec 2014 11:35 door Marotick.

Meer
21 dec 2014 09:40 #49034 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Plankjes gevonden.
Ik heb ook wel belangstelling voor een setje.
Ik heb de beschikking over een origineel frontje en kan de rest van de onderdelen ook nog wel bij elkaar rapen uit mijn eigen "voorraad".

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Gemaakt door Kunena