Skip to main content
Project Pupil

Plankjes voor Pupil, wie?

Meer
28 dec 2014 10:33 #49252 door Marotick
Beantwoord door Marotick in topic Plankjes gevonden.

Jan.Beuwer schreef : Ziet er goed uit ook voor mij graag een setje.

Jan er is iets mis met je mail denk ik want je reageert niet op mijn berichten.
Ik heb een setje plankjes voor je en wil dat afhandelen. Kan je mij mailen en daarin je mailadres geven dan handelen we het verder af.

Jack

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 dec 2014 19:57 #49207 door admin
Beantwoord door admin in topic Plankjes voor Pupil, wie?
Onderwerp enigzins opgeschoond van de flauwekul opmerkingen.

Henk

Henk van 't Kruis

Meer
26 dec 2014 17:57 #49202 door poonj
Beantwoord door poonj in topic Plankjes voor Pupil, wie?
Sorry, door al dat feestdagengedoe een beetje van slag. Maar die van Pasen heb je dus alvast. Toch nog een prettige tweede Kerstdag toegewenst. Heb gisteren nog een oude Pupil in elkaar geknutseld.

mvgr. Jan (PA3ESY)

Meer
26 dec 2014 15:07 #49195 door Marotick
Beantwoord door Marotick in topic Plankjes voor Pupil, wie?

poonj schreef : Ik zou bij aflevering geen lak of olie op het hout doen en de keuze overlaten aan de eigenaar.
Nog een prettige paasdag toegewenst en een heel voorspoedig en gezond 2015, waarin nog vele Pupils gebouwd mogen worden.
Jan

Hoi Jan, fijn dat je ons een prettige paasdag toewenst... Ik hoop dat ik het onthoud. ;)
Bij aflevering krijgt iedereen natuurlijk de plankjes naturel. Ik laat alleen zien wat mogelijk is met meubelolie.

Groet,

Jack

Meer
26 dec 2014 10:19 #49185 door poonj
Beantwoord door poonj in topic Plankjes voor Pupil, wie?
Hoewel het een mooi streven is het kastje van de Pupil zo mooi mogelijk te maken, de oorspronkelijke kastjes waren van geschaafd berkenhout en waren niet gelakt of bewerkt.
Het was aan de bouwer zelf te beslissen hoe het radiootje er uit kwam te zien. Ook het houtsoort is door de jaren heen wel eens veranderd, van vrij licht (Berken) tot een wat een donkerder kleur.Ik ben al kastjes tegen gekomen die met de meest afschuwelijke (in mijn ogen) kleuren geschilderd waren. Maar ja dat is een ieder zijn smaak.
Ik zou bij aflevering geen lak of olie op het hout doen en de keuze overlaten aan de eigenaar.
Nog een prettige paasdag toegewenst en een heel voorspoedig en gezond 2015, waarin nog vele Pupils gebouwd mogen worden.
Jan

mvgr. Jan (PA3ESY)

Meer
26 dec 2014 01:18 #49182 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Plankjes voor Pupil, wie?
Rechts ziet er duidelijk beter uit.
Ik vraag mij af of er ook met waterbeits wat resultaat bereikt kan worden. de waterbeits
heel sterk verdunt op brengen en daarna een heel dun laagje met thinner verdunde cellulose lak
heel snel met een niet pluizende doek er op brengen. Heel ligt schuren met heel fijne staalwol en
daarna pas heel ligt de blanke olie er op brengen en poetsen.
Vr gr Cees.

Gemaakt door Kunena