HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Riaa Actief of Passief?
28 mrt 2020 16:09 #82824
door thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Beantwoord door thijs in topic Riaa Actief of Passief?
Ziet er mooi uit.
Ik ben nieuwsgierig.
Thijs
Ik ben nieuwsgierig.
Thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cees PA1DBA
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
Onderwerp Auteur
- Cees
Minder
Meer
28 mrt 2020 15:22 #82822
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Riaa Actief of Passief?
Gisteren de print afgedrukt van de passieve buizen MM versterker, gelijk met wat andere printen voor mijn werk.
Uiteindelijk ben je daar wel even mee zoet voor dat je alles weer hebt opgeruimd en schoongemaakt.
belichtingsbak , ontwikkelaar aanmaken, etsbad aanmaken en verwarmen.
Maar de proto staat nu klaar om getest te worden.
Wordt vervolgd.
Uiteindelijk ben je daar wel even mee zoet voor dat je alles weer hebt opgeruimd en schoongemaakt.
belichtingsbak , ontwikkelaar aanmaken, etsbad aanmaken en verwarmen.
Maar de proto staat nu klaar om getest te worden.
Wordt vervolgd.
Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129, PE9ZZ
Minder
Meer
25 mrt 2020 17:46 #82791
door albert v v
Beantwoord door albert v v in topic Riaa Actief of Passief?
ok doe ik deze week end
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
Onderwerp Auteur
- Cees
Minder
Meer
24 mrt 2020 15:54 #82766
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
@Albert,
Hier meet ik 150 volt over de 39k anode weerstand bij 316 v op de anode ,dat is een kleine 4 mA.
zelfs bij deze buis in volle sluiting A>K kan er niet meer lopen dan 8mA
Denk dat je hier een meetfout hebt, de andere buizen hebben hoogohmigere anode weerstanden,
en trekken veel minder .
je ECC81 kan een kathode /gloeidraad lek hebben. er word een max verschil van 90volt opgegeven,dus je kan met een weerstandsdeler vanaf de hoogspanning + 75 volt op je gloeicircuit kunnen zetten t.o.v. massa.
dit is statisch en trekt op de deler na geen stroom.
De ECC83 mag + 180 volt ff/k hebben, dus dat loopt wel los.
Zou toch nog even je meetinstrument controleren, en of je wel zeker een ECC81 hebt, ipv.een 88 oid ?
Hier meet ik 150 volt over de 39k anode weerstand bij 316 v op de anode ,dat is een kleine 4 mA.
zelfs bij deze buis in volle sluiting A>K kan er niet meer lopen dan 8mA
Denk dat je hier een meetfout hebt, de andere buizen hebben hoogohmigere anode weerstanden,
en trekken veel minder .
je ECC81 kan een kathode /gloeidraad lek hebben. er word een max verschil van 90volt opgegeven,dus je kan met een weerstandsdeler vanaf de hoogspanning + 75 volt op je gloeicircuit kunnen zetten t.o.v. massa.
dit is statisch en trekt op de deler na geen stroom.
De ECC83 mag + 180 volt ff/k hebben, dus dat loopt wel los.
Zou toch nog even je meetinstrument controleren, en of je wel zeker een ECC81 hebt, ipv.een 88 oid ?
Cees- pa1dba
Minder
Meer
24 mrt 2020 14:55 #82764
door albert v v
Beantwoord door albert v v in topic Riaa Actief of Passief?
Cees,
bedankt voor het antwoord.
Het is één kanaal gebruikt om als voorversterker op de Philips 541. De gemetenstroom is dhet totaal verbruik hoge spanning. Is dat te hoog?
Ik ga proberen om de stroom te meten op elke triode apart.
Hier is een foto .
-Om de twee ingangen als mono signaal te gebruiken,is he niet beter om de tweede ingang ook via een extra R1 en R3 naar de stuurrooster 2 te brengen?
- Brengt het iets als ik de ongebruikte 1/2 ECC81 paralel schakelt met de eerste? ( het zou eenhalve inwendige weerstand geven ? mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=232a69d...8&view=att&disp=safe
groeten,
albert
bedankt voor het antwoord.
Het is één kanaal gebruikt om als voorversterker op de Philips 541. De gemetenstroom is dhet totaal verbruik hoge spanning. Is dat te hoog?
Ik ga proberen om de stroom te meten op elke triode apart.
Hier is een foto .
-Om de twee ingangen als mono signaal te gebruiken,is he niet beter om de tweede ingang ook via een extra R1 en R3 naar de stuurrooster 2 te brengen?
- Brengt het iets als ik de ongebruikte 1/2 ECC81 paralel schakelt met de eerste? ( het zou eenhalve inwendige weerstand geven ? mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=232a69d...8&view=att&disp=safe
groeten,
albert
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
Onderwerp Auteur
- Cees
Minder
Meer
23 mrt 2020 15:49 #82745
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
@Huub,
Met dc gewoon 1 kant aan massa, of als er veel spanning op de kathode staat ophogen met een hoogspanning via 2 weerstanden. spanningsdeler uit hsp.
Met dc gewoon 1 kant aan massa, of als er veel spanning op de kathode staat ophogen met een hoogspanning via 2 weerstanden. spanningsdeler uit hsp.
Cees- pa1dba