Skip to main content

Bruine druktoets B7X63A

Meer
18 mrt 2021 22:29 - 18 mrt 2021 22:35 #89559 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Bruine druktoets B7X63A
Ben schreef,

Waar ligt het dan toch aan dat er in Nederland nog steeds zo'n groot taboe op heerst.

Waar ligt het aan dat zelfs de N.V.H.R ons reprowerk met moeite moest proberen te verdedigen tegenover de ledenvergadering die van mening was dat ons reprowerk alleen maar commercie en vervalsingen zouden zijn en dat de N.V.H.R dat niet mocht toestaan laat staan daaraan mee te werken. (Dit n.a.v enkel foto's van onze producten op de beurstafel die in het clubblad waren geplaatst)PFFFF wat zielig!!
Dat alles terwijl daadwerkelijk commerciëlen zoals Corien Maas en de politoerder met trompetgeschal binnengehaald werden als waren ze Sinterklaas . Daar heb ik nog nooit 1 kwaad woord over gehoord. (Volledig terecht overigens : )

Dat komt omdat er in dit wereldje een aantal (oude) narren zijn.
Zelf heb ik mijn lidmaatschap van de NVHR vorig jaar januari opgezecht.
De arrogante reacties vanuit de NVHR van twee bestuursleden en reacties van een aantal leden op het buurforum zal ik je besparen.
 

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 18 mrt 2021 22:35 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 mrt 2021 22:02 - 18 mrt 2021 22:19 #89558 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Bruine druktoets B7X63A
@Peter.
Ik heb dat al jarenlang naast mij neergelegd mbt het weigeren (in NL) om gebruik te maken van nieuwe onderdelen. Daar gaat het mij nu niet .. en... is het mij nog nooit om gegaan.
Ik begrijp alleen na al doe jaren nog steeds niet wat daar de oorzaak van is .
Ik kom niet verder dan: Kortzichtig denken ? of egocentrisch denken? , achterdochtig ? , het simpelweg een ander niet gunnen? Vrekkig ? Te makkelijk om nieuw te kopen ?


Een handje vol n.v.h.r. leden die ons door alle jaren heen wel weten te vinden en blij met ons zijn.
 
Er zijn gelukkig wel veel mensen die het wél héél erg waarderen en ook  graag mee-investeren willen
omdat ze wél het grotere belang ervan inzien.
Die badge orders komen (op misschien een heel enkele uitzondering na ) géén van allen uit Nederland.
Dankzij buitenlandse mensen kunnen we onderdelen in badges maken waar iedereen in dat land middels een interessante prijs per stuk van (mee) profiteert .Ze werken daar gewoon fijn samen Daar gunnen ze het elkaar ook !
Met samenwerking kan je zoveel méér en nóg goedkoper.
Houden we een kleine voorraad over voor mensen die later nog eens datzelfde onderdeel nodig hebben...en iedereen snapt dat en vind dat leuk om samen met ons te mogen doen.
Dat werkt als een tierelier en bovenal ...zo ontzettend prettig !
Daar heb ik werk genoeg aan , dus heb met mij maar geen armoei :)

Waar ligt het dan toch aan dat er in Nederland nog steeds zo'n groot taboe. en achterdocht  op heerst.

Waar ligt het aan dat zelfs de N.V.H.R ons reprowerk met moeite moest proberen te verdedigen tegenover de ledenvergadering die van mening was dat ons reprowerk alleen maar commercie en vervalsingen zouden zijn en van mening waren  dat de N.V.H.R dat niet mocht toestaan,  laat staan daaraan meewerken. (Dit n.a.v enkel foto's van onze producten op de beurstafel die in het clubblad waren geplaatst)
Dat alles terwijl daadwerkelijk commerciëlen zoals Corien Maas en de politoerder met trompetgeschal binnengehaald werden als waren ze Sinterklaas . Daar heb ik nog nooit 1 kwaad woord over gehoord. (Volledig terecht overigens : )


Ik lig daar al lang niet meer wakker van.
Heb mijn n.v.h.r lidmaatschap opgezegd want het is niet prettig als je weet en voelt dat je slechts " getolereerd" wordt. Dat ondanks alle moeite en inzet en openheid van zaken die ik bestuursleden hierover , vele malen over, gegeven heb  je desondanks  toch nog steeds voor commercieel uitgemaakt wordt.

Het is gewoon zo jammer, zo'n gemiste kans dat er nu (wéér) iemand om een knopje vraagt voor een prachtig toestel en dat dit niet beschikbaar is omdat we in Nederland het nog steeds niet begrepen hebben dat nieuwe onderdelen gewoonweg nodig (zullen) zijn.
Bovenal nog steeds te stom om te snappen dat commercie absoluut niet mogelijk is met deze prijsjes.

Nogmaals: Het gaat hier dus niet om mij of BD&Co.

Het gaat om de gemiste kansen , veroorzaakt door achterdocht of afgunst, waardoor mensen die onderdelen zoeken die niet meer kunnen of zullen vinden.
Dan maar hele fraaie radio's gaan moeten gaan slopen..
Dat is de koers die radioliefhebbers en N.V.H.R  willen varen ?

Ik laat het hierbij .
Dit is mijn visie die gebaseerd is op ware ervaringen uit het verleden en heden .


 

Handtekening
Laatst bewerkt 18 mrt 2021 22:19 door Ben Dijkman.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 mrt 2021 19:24 #89557 door peters0076
Beantwoord door peters0076 in topic Bruine druktoets B7X63A
Die frustratie is ook begrijpelijk.
Deze toestellen zijn het zeker waard netjes in orde te maken.

Dat de knoppen gerepareerd kunnen worden laat de foto van Bert zien.
Ziet er netjes uit.
De onderste foto verdient idd nieuwe knoppen tenzij ze nog te herstellen zijn.
Maar ik ben met je eens dat als dergelijk toestel netjes gerestaureerd is het ook niet
Op nieuwe knoppen hoeft te hangen.

Weet niet of het met origineel of repro heeft te maken of kosten.
In het verleden ooit mee gedaan met de restauratie van een volkswagen spijlbusje
Kun je in onderdelen nog krijgen word allemaal nagemaakt heeft niemand een probleem mee.

Bedoel allen te zeggen dat daar kennelijk geen behoefte aan is al je goede
Inspanningen ten spijt.
Ziet er op je website goed uit die knoppen die je had uiterlijk wil ook wat.
Als iemand echter 1 knopje nodig heeft en het niet te krijgen is begrijp ik de vraag wel.
Ook als iemand graag wil hobbyen begrijp ik het.
Maar gegrijp jou ook.

Maar laat het je niet frustreren leg het naast je neer.
Wie weet ooit word het wel gewaardeerd.

Mvg Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 mrt 2021 16:37 - 18 mrt 2021 17:01 #89554 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Bruine druktoets B7X63A
@Bert.
Uiteraard zijn er ook vakmensen zoals je hier zelf al laat zien. Respect ! Ziet er top uit !
De laatste foto is toch geen gezicht dat samenraapseltje van "restknoppen" .
Helaas, blijkbaar zijn mensen daar nog trots op ook nog.
Waarom? Omdat ze nu vinden dat de radio weer compleet en origineel is ?
Het ziet er gewoon niet uit en heeft dan ook  niets meer met origineel te maken !

@Hans .
Dat is dus precies zoals de meesten denken.
Het aanbod (gratis) ,blijkt ook hier weer zoals meestal het geval is ,een dode mus te zijn.
Potentieel goede toestellen vernaggelen we tot slopers .Alleen voor een paar knoppen.
Tijdens dat afhalen van die knoppen gaan er vaak al een aantal stuk.
Daarmee wordt de nood alleen nóg maar groter. Daarover denkt geen mens na...zo jammer.


Waarom denken we toch zo graag zo vreselijk kortzichtig ?
Terwijl het zo makkelijk en mooi kan.
Denk dan ook eens aan die  ( jonge toekomstige?)  mensen die dit type toestel nog op hun verlanglijstje hebben staan.
Werkelijk, is snap niet waarom we zo graag zo vreselijk moeilijk lopen klooien en dit soort prachtige toestellen doodleuk gaan slopen.
Niet in staat zijn  om even wat ---verder --duurzaam-- door te denken.
Dát is wat mij frustreert.


 

Handtekening
Laatst bewerkt 18 mrt 2021 17:01 door Ben Dijkman.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes, Bert Kn, peters0076, Cees PA1DBA

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 mrt 2021 13:38 #89553 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Bruine druktoets B7X63A
Alleen jammer dat het niet de juiste zijn voor de B7X63A.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 mrt 2021 12:32 #89552 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Bruine druktoets B7X63A
Met dit soort onderdelen moet je gewoon geduld hebben en bijna alles wat je wenst kom je vroeg of laat een keer tegen.
Inmiddels heeft Henk al een (gratis ???)  aanbod gekregen op het buur forum .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena