- Berichten: 130
Bruine druktoets B7X63A
23 mrt 2021 23:32 #89661
door Bergmans
Handtekening
Beantwoord door Bergmans in topic Bruine druktoets B7X63A
Ben, dat er in die andere landen meer vraag is komt misschien ook omdat er meer mensen wonen dan in Nederland. Spanje 47 miljoen en Italië 66 miljoen. Wat ik niet weet natuurlijk is wat het percentage liefhebbers is? Is dat gelijk of meer dan hier? Maar ik ben het zeker met je eens dat je vooral moet samen werken met zoiets. Wat ik overigens niet wist is dat dat allemaal mogelijk is, ik bedoel het reproduceren van schaalglazen en van knoppen. Ik heb zelf een Nordmende Super 300-9 daar had ik in al mijn onwetendheid het schaalglas van verpest. Na de buitenkant schoongemaakt te hebben veegde ik ook de binnenkant maar af. Met als gevolg dat ik de helft van de letters en cijfers er af veegde. Het is dezelfde soort verf als er gebruikt is voor de nummering van buizen. Gelukkig heb ik via een radiomuseum bij mij in de buurt (Bocket) een goed schaalglas kunnen krijgen. Dus was ik weer gered. Maar ik zou zeker 50,- over gehad hebben voor een reproductie. Maarja hoeveel mensen zijn er op zoek naar een schaalglas voor zo'n radio? En knoppen repareren heb ik ook al gedaan bij een Siemens Klein Super. Ze waren ingescheurt en die heb ik toen opgevuld met epoxy om ze stevigheid te geven. Daarna gepolijst en ze zien er weer netjes uit. Maar dat is hetzelfde verhaal, hoeveel mensen zijn er die van zo'n radio knoppen zoeken? Maar goed, als ik iets nodig heb ga ik altijd eerst naar jouw website, vaak gebruikt soms nieuwe spullen zoals speakerdoek! En anders probeer ik via deze club en meestal met succes.
Groeten
Leon
Groeten
Leon
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 mrt 2021 21:33 #89619
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Bruine druktoets B7X63A
@Frank.
Je begrijpt gelukkig heel goed waar de (mijn) schoen wringt . Dat is heel fijn om te lezen , dat mensen het snappen
Van de mensen die naar mij doorverwezen worden (wat ik via via wel hoor )neemt uiteindelijk slechts een enkeling ook daadwerkelijk contact op.
Heb ik het niet dan verwijs ik ze wel door naar andere mensen die ook veel onderdelen hebben liggen. Meestal lukt het zo uiteindelijk dan toch om mensen te helpen.
Waarom het maar niet lukt om mensen even de handen ineen te laten slaan om bijvb, een badge druktoetsen en of B7X63A B6X62A schalen te laten herdrukken of nieuwe te maken blijft vooralsnog de grote vraag.
In Italië, Spanje en Portugal bijvb .zijn er mensen die soms ook iets zoeken.
Die nemen vervolgens ook initiatief en zoeken collega verzamelaars met hetzelfde probleem om zo samen even een kleine en dus betaalbare oplage te laten maken .
Daar gaat daar als vanzelf.
Misschien komt dat ook wel omdat ze daar in het dagelijks leven toch al veel meer op elkaar zijn aangewezen dan in NL en dat het daarom daar juist wel de gewoonste zaak van de wereld is om samenwerking te zoeken ?
Als je veel contacten hebt in de radiowereld zie en hoor je wellicht ook veel meer bewegingen en gedragingen van groepen mensen die voor anderen onzichtbaar blijven. Misschien dat mij om die reden soms meer dingen opvallen en daardoor misschien ook wel sneller ergeren ? Vandaar dat ik misschien voor anderen soms zuur overkom
...en misschien hebben die ook best wel een beetje gelijk..
Je begrijpt gelukkig heel goed waar de (mijn) schoen wringt . Dat is heel fijn om te lezen , dat mensen het snappen
Van de mensen die naar mij doorverwezen worden (wat ik via via wel hoor )neemt uiteindelijk slechts een enkeling ook daadwerkelijk contact op.
Heb ik het niet dan verwijs ik ze wel door naar andere mensen die ook veel onderdelen hebben liggen. Meestal lukt het zo uiteindelijk dan toch om mensen te helpen.
Waarom het maar niet lukt om mensen even de handen ineen te laten slaan om bijvb, een badge druktoetsen en of B7X63A B6X62A schalen te laten herdrukken of nieuwe te maken blijft vooralsnog de grote vraag.
In Italië, Spanje en Portugal bijvb .zijn er mensen die soms ook iets zoeken.
Die nemen vervolgens ook initiatief en zoeken collega verzamelaars met hetzelfde probleem om zo samen even een kleine en dus betaalbare oplage te laten maken .
Daar gaat daar als vanzelf.
Misschien komt dat ook wel omdat ze daar in het dagelijks leven toch al veel meer op elkaar zijn aangewezen dan in NL en dat het daarom daar juist wel de gewoonste zaak van de wereld is om samenwerking te zoeken ?
Als je veel contacten hebt in de radiowereld zie en hoor je wellicht ook veel meer bewegingen en gedragingen van groepen mensen die voor anderen onzichtbaar blijven. Misschien dat mij om die reden soms meer dingen opvallen en daardoor misschien ook wel sneller ergeren ? Vandaar dat ik misschien voor anderen soms zuur overkom
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 515
21 mrt 2021 17:15 #89613
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic Bruine druktoets B7X63A
=11.050000190734863pxNet zoals de onlangs gekochte B6x62A.. de vinyl was er af. Ik wil hem heel graag restaureren en er vinyl voor bestellen..
maar de schaalplaat is een drama. En een mooi gerestaureerde radio met een slechte schaalplaat trekt bij mij ook op niets.. en zolang ik geen goede plaat (of replica) vind ga en kan ik hem niet restaureren. Deze zijn met de regelmaat ook slecht.. snap niet dat daar geen vraag naar is.. bijna al deze typen hebben er last van en het is een echt top model ook.. ik blijf hopen dat er een mirakel gebeurd en een goede schaal op mijn weg komt ,of er ook mensen zijn die graag eentje willen laten opnieuw bedrukken zodat dit mogelijk word .. en het is al vaak gezegd maar de B7x63 schaal( de anderen trouwens ook) zijn werkelijk prachtig!
maar de schaalplaat is een drama. En een mooi gerestaureerde radio met een slechte schaalplaat trekt bij mij ook op niets.. en zolang ik geen goede plaat (of replica) vind ga en kan ik hem niet restaureren. Deze zijn met de regelmaat ook slecht.. snap niet dat daar geen vraag naar is.. bijna al deze typen hebben er last van en het is een echt top model ook.. ik blijf hopen dat er een mirakel gebeurd en een goede schaal op mijn weg komt ,of er ook mensen zijn die graag eentje willen laten opnieuw bedrukken zodat dit mogelijk word .. en het is al vaak gezegd maar de B7x63 schaal( de anderen trouwens ook) zijn werkelijk prachtig!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kees van Dijke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 mrt 2021 16:29 #89611
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Bruine druktoets B7X63A
Misschien weinig animo?
Maar dat zijn meestal momentopnames.
Ik heb nu geen B5X62A radio (bijvoorbeeld) maar zou er eentje op mijn pad komen dan kan ik nu al zeggen dat wellicht de schaal slecht is.
En stel dat je dan een schaal kunt leveren voor 30-40 euro dan zeg ik niet nee!
Maar nu heb ik deze schaal niet nodig.
Het lastige is eigenlijk dat je bv een voorraad dient aan te leggen van veelgevraagde schalen en evt andere items.
Maar ik snap ook wel dat je dat zomaar niet kunt, want veel te kostbaar!
En dat moet ook op een of andere manier bekostigd worden.
Verder zal ook niet iedereen weten dat er schalen verkrijgbaar zijn/waren.
Want hoe vaak komt er een vraag over een schaal of knop voorbij van iemand die er om verlegen zit?
En dan via de fora een verwijzing krijgt naar jou.
Ik heb die vragen al vaak genoeg langs zien komen compleet met antwoorden.
Jammer dat je vaak ook teleurgestelde reacties geeft, en ja, er zitten heus wel dubbeltjesjagers tussen maar ook liefhebbers die hun radio weer willen laten pronken!
Voor mij hoef je iig niet op te houden!
mvg Frank
Maar dat zijn meestal momentopnames.
Ik heb nu geen B5X62A radio (bijvoorbeeld) maar zou er eentje op mijn pad komen dan kan ik nu al zeggen dat wellicht de schaal slecht is.
En stel dat je dan een schaal kunt leveren voor 30-40 euro dan zeg ik niet nee!
Maar nu heb ik deze schaal niet nodig.
Het lastige is eigenlijk dat je bv een voorraad dient aan te leggen van veelgevraagde schalen en evt andere items.
Maar ik snap ook wel dat je dat zomaar niet kunt, want veel te kostbaar!
En dat moet ook op een of andere manier bekostigd worden.
Verder zal ook niet iedereen weten dat er schalen verkrijgbaar zijn/waren.
Want hoe vaak komt er een vraag over een schaal of knop voorbij van iemand die er om verlegen zit?
En dan via de fora een verwijzing krijgt naar jou.
Ik heb die vragen al vaak genoeg langs zien komen compleet met antwoorden.
Jammer dat je vaak ook teleurgestelde reacties geeft, en ja, er zitten heus wel dubbeltjesjagers tussen maar ook liefhebbers die hun radio weer willen laten pronken!
Voor mij hoef je iig niet op te houden!
mvg Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 mrt 2021 15:48 #89610
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Bruine druktoets B7X63A
Gek genoeg zitten de meesten er niet mee om hun toestel vol te proppen met nieuwe (chinese) condensatoren en andere onderdelen. Dat ziet niemand aan de buitenkant.
En geloof me, een nieuwe schaal en/of knoppen, daar knapt een toestel enorm van op!
Ik heb hier zelf nog een B7X63A staan, met een lelijke schaal en knoppen, misschien dat die toch nog eens beschikbaar komen. Ik heb geen moeite met repro!
Groeten,
Peter
En geloof me, een nieuwe schaal en/of knoppen, daar knapt een toestel enorm van op!
Ik heb hier zelf nog een B7X63A staan, met een lelijke schaal en knoppen, misschien dat die toch nog eens beschikbaar komen. Ik heb geen moeite met repro!
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 mrt 2021 15:29 - 21 mrt 2021 15:36 #89609
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Bruine druktoets B7X63A
Want wie zit nou niet te wachten op een schaal voor bv een B5X62A, zowel in bruine als zwarte opdruk.
Ook dit toestel is het waard!
_______________________________________________________________________________________________
Hoe kan het dan dat er desondanks niemand (ja misschien 1 of 2 mensen) reageert als ik aanbied (op de fora ) om deze bij voldoende interesse te kunnen en te gaan maken ?
Een ieder mag mijn reactie altijd erg zuur vinden als ik laat zien dat er dikwijls best veel vraag naar bepaalde onderdelen is maar dat , zodra het dan aangeboden wordt om het te maken , opeens niemand meer interesse heeft .
Misschien omdat nieuw kopen niet spannend genoeg is omdat het niet die kick / voldoening geeft ?
Dit is nml precies wat er steeds weer gebeurd: ..Niets...geen interesse.
Dat is gewoon de keiharde (i.d.d erg zure
) realiteit.
We hebben het druk genoeg en zit niet eens om nog meer werk verlegen dus voor mij hoeft u het echt niet te doen.
Snap alleen niet waarom er blijkbaar om 1 of andere reden er geen gebruik van gemaakt MAG worden.
Dat vind ik nml zo ontzettend fascinerend om dat eens "in beeld" te krijgen .
Ook dit toestel is het waard!
_______________________________________________________________________________________________
Hoe kan het dan dat er desondanks niemand (ja misschien 1 of 2 mensen) reageert als ik aanbied (op de fora ) om deze bij voldoende interesse te kunnen en te gaan maken ?
Een ieder mag mijn reactie altijd erg zuur vinden als ik laat zien dat er dikwijls best veel vraag naar bepaalde onderdelen is maar dat , zodra het dan aangeboden wordt om het te maken , opeens niemand meer interesse heeft .
Misschien omdat nieuw kopen niet spannend genoeg is omdat het niet die kick / voldoening geeft ?
Dit is nml precies wat er steeds weer gebeurd: ..Niets...geen interesse.
Dat is gewoon de keiharde (i.d.d erg zure
We hebben het druk genoeg en zit niet eens om nog meer werk verlegen dus voor mij hoeft u het echt niet te doen.
Snap alleen niet waarom er blijkbaar om 1 of andere reden er geen gebruik van gemaakt MAG worden.
Dat vind ik nml zo ontzettend fascinerend om dat eens "in beeld" te krijgen .
Handtekening
Laatst bewerkt 21 mrt 2021 15:36 door Ben Dijkman.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.