Skip to main content

Bruine druktoets B7X63A

Meer
13 apr 2021 20:03 #89938 door BertusDijkman
Beantwoord door BertusDijkman in topic Bruine druktoets B7X63A
ik zou dolgraag een mooie nieuwe schaal van je willen hebben want ik zie ze niet meer bij de belgische winkel op ebay. Schrijf mij maar op, Erwin kent me ook van een fb groep en weet dat ik serieus ben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Erwin goossens

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 mrt 2021 16:42 #89698 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Bruine druktoets B7X63A
Was nog vergeten erbij te zeggen wat ik met die onzin bedoelde.
De schaal opdrukken worden middels zeefdruk aangebracht.
Voor elke kleur afzonderlijk  moet daarom een computer file/bestand gemaakt worden.
Voor elke kleur moet daarvan een film gemaakt worden , en voor elke kleur druk-zeef.
Na elke druk moet de verf drogen voordat de volgende druk kan plaatsvinden. 
Elke nieuwe kleurlaag moet weer heel precies op de eerdere bedrukking komen.
Een knap secuur werkje waar ervaring nodig is om een mooi resultaat te krijgen.
Dat vak van  zeefdrukker lijkt langzaam aan  ook een uitstervend beroep te gaan worden.
Het vinden van een zeefdrukker die voor een, voor ons nog , betaalbare prijs dit werk kan en wil doen is al een hele klus op zich geweest. Dit omdat er voor een zeefdrukker toch al geen rooie cent aan te verdienen valt.
Uiteindelijk  trof ik een drukker die onze hobby zelf ook gaaf vond en  de moeite waard vond om in de,
anders verloren uurtjes, onze schalen te gaan bedrukken.
Als deze drukker ermee stopt, zal het nog heel moeilijk zijn om  schalen nog betaalbaar te kunnen laten maken.

Nu zijn die mogelijkheden er dus nog maar dat kan ook maar zo afgelopen zijn.
Daarom best wel  belangrijk om U daar terdege bewust van te zijn.

Daarom maak ik mij dus wél zo druk om nu nog zoveel mogelijk  schalen te kunnen maken nu dat nog mogelijk is.

Handtekening
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bergmans

Meer
26 mrt 2021 00:04 - 26 mrt 2021 00:05 #89692 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Bruine druktoets B7X63A
Oude schaal kan opnieuw bedrukt worden.
Even 10 stuks afgebladderde schalen in 1 doos  en ik kan er al mee naar de drukker.
@Hans.
Toen de drukker een printer kreeg, kreeg de printer het drukker.
Vandaar dat ik me druk maak voor de drukker.
Ben ik druk mee.

Handtekening
Laatst bewerkt 26 mrt 2021 00:05 door Ben Dijkman.

Meer
25 mrt 2021 22:18 #89688 door peters0076
Beantwoord door peters0076 in topic Bruine druktoets B7X63A
Via Ben Dijkman in contact gekomen met de Belg van de schaal plaat.
Hij had er nog.
Gelijk 1 gekocht en vandaag via DHL thuisbezorgt en nog heel.

Heel erg blij mee nu word de radio weer netjes
oude schaal begon te bladderen.

Repro maar erg mooi gewoon hetzelfde als origineel.
Ik zie geen verschil goede kwaliteit.

Mvg Peter
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn, Bergmans

Meer
25 mrt 2021 21:53 - 25 mrt 2021 22:13 #89687 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Bruine druktoets B7X63A
Dag Ben,

Voor mij ben je degene waar ik terecht kan voor mooie spullen. zoals een BX190U achterwand die je speciaal voor mij hebt gemaakt met de lasercutter.  Voor slechts één exemplaar ben je natuurlijk  meer kwijt dan wanneer er een serie wordt gemaakt,  maar ik had  het er voor over.   En datzelfde geldt voor iemand die een set druktoetsen wil laten maken.   Maak je er toch niet zo druk over Ben en wind je er niet over op.    Houd de specifieke opdrachten aan BD&Co daarom exclusief voor degenen die het er wel voor over hebben. Want de echte liefhebbers weten jou als vakman op dit gebied toch wel te vinden.   

Hans
Laatst bewerkt 25 mrt 2021 22:13 door Johannes.

Meer
24 mrt 2021 13:53 #89666 door Gino
Beantwoord door Gino in topic Bruine druktoets B7X63A
Schaalgrootte en afzetgebied. Dat is waar nu de schoen wringt. Zoals al eerder gezegd, de spoeling is dun.
Ik kan me nog heugen dat een aantal jaar geleden er lieden waren die alles wat naar repro (toen een vies woord) neigde meteen afkeurden. Soms op het overdrevene af. Met een aantal meelopers en types die niet durfde overte gaan op repro.
Maar zo gaandeweg de jaren wordt het aantal liefhebbers hier ouder, en jonge aanwas ( zo niet meteen afgeschrikt) staat niet in vergelijk. Dus wordt de vraag minder. En het deel wat daarvan echt gaat restaureren ipv een opgefriste radio te kopen is dus ook klein.
In onze jeugd was het grootste deel zelf aan het hobbyen/sleutelen of prutsen. De opgedane kennis hiervan is de basis van de kennis van de huidige 'oude Garde'.
Dus: niet veel animo, geen zin/tijd/kennis op zelf op te knappen dan is het afzetgebied klein.
Al schrijvende vraag ik me dan wel af waarom het in het buitenland wél lukt om een groep gegadigden te vinden voor een reprint/remake.

Als het oud is is het leuk

Gemaakt door Kunena