Skip to main content

Bruine druktoets B7X63A

Meer
21 mrt 2021 14:50 #89608 door Franc
Beantwoord door Franc in topic Bruine druktoets B7X63A
Ik hoop dat meerdere leiden het besef krijgen dat ze keurige schalen kunnen krijgen voor hun geliefde toestel tegen een prijs waaronder zoiets echt niet gemaakt kan worden.
Dan zou het voor BD ook leuker worden om een wat groter assortiment schalen aan te maken.
Dan wordt het voor eenieder leuker maar ook voor Ben!

Want wie zit nou niet te wachten op een schaal voor bv een B5X62A, zowel in bruine als zwarte opdruk.
Ook dit toestel is het waard!

mvg Frank
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 mrt 2021 14:43 #89607 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Bruine druktoets B7X63A
Twee B7X63A radio's hebben bij mij een nieuwe zenderschaal van Ben gekregen.
Over de prijs heb ik niet gezeurd.
Sterker nog ik vroeg me af hoe het mogelijk was dat deze perfecte schalen voor die prijs geleverd konden worden.
In de jukebox wereld was ik andere prijzen gewend.

Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Erwin goossens

Meer
21 mrt 2021 11:39 #89599 door Kees van Dijke
Beantwoord door Kees van Dijke in topic Bruine druktoets B7X63A
Als ik het zo lees en wat ik zo in al die jaren ervaren heb, dan lijkt de NVHR wel een sekte met dogma's, waarbij een oude buizenradio persé origineel moet zijn? Van de andere kant zijn er leuke radio beurzen en andere leuke activiteiten evenals vele leuke leden die elkaar goed uithelpen. Jukeboxen, oldtimers en brommers , dat is alleen maar replica, die tegenwoordig ook nog van betere kwaliteit is. Ik vind veiligheid en fabrieksspecificaties veel belangrijker. Een tijd lang heb ik van elk type 2 radio's gehad, waarvan eentje dus nog origineel was. Vanwege plaatsgebrek ben ik daar van afgestapt en heb ik ze volgens fabrieksspecificaties en soms ook volgens eigen ontwerpen bij de hopeloze gevallen in orde gemaakt. Ik geef Erwin in ieder geval gelijk. Ben geef ik ook gelijk, want wat is 40 Euro voor een kwalitatief uitstekende schaalplaat in een top model radio?

groetjes,
-=Kees=-
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Meer
21 mrt 2021 11:29 #89598 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Bruine druktoets B7X63A
Dank Erwin voor jou zienswijze  waarmee je  perfect laat zien hoe er in andere landen gedacht wordt.
@Peter.
Deze schalen heb ik al eens gemaakt omdat zich daarvoor 12 personen hadden opgegeven na een oproep of er interesse voor zou zijn.
Maar liefst 12 mensen ! Dat had heb ik nog nooit meegemaakt zo ontzettend veel .:)
Ik heb er 20 gemaakt omdat er véél en véél meer toestellen zijn die een nieuwe schaal nodig hebben.
Maar de kopers (op die 12 na ) bleven uit.
Redenen die ik kreeg te horen : 40 euro ? Ik vind de schaal te duur want de hele radio heeft minder gekost ,  mijn schaal is nog redelijk, ik kom later nog wel eens voor zo'n schaal. 
Ik bleef dus met de voorraad en kosten op de plank  achter 2 jaar lang.
Uiteindelijk  heb ik de badge maar aan iemand uit België verkocht om zo toch maar mijn geinvesteerde  geld maar weer terug te krijgen.

De schalen zijn denk ik ,nog wel gewoon nog te koop alleen kosten ze nu  meer dan het dubbele.
Als die man deze  schalen niet meer heeft, dan  kan ik er wel weer een aantal maken.
Zolang hij mijn schalen nog wel heeft kan ik hem niet dwars gaan zitten door
goedkoper te leveren en hem weer met de kosten laten zitten.

Handtekening

Meer
21 mrt 2021 09:40 #89596 door peters0076
Beantwoord door peters0076 in topic Bruine druktoets B7X63A
Erwin Goosens schreef:
moest Ben deze B7x63A knoppen weer produceren sta ik op de eerste rij om deze aan te schaffen ook al zijn de originele bij mij nog degelijk...dit toestel verdiend gewoon een mooie schaal en knoppen set. 
Ben. Laat je niet ontmoedigen en ga verder met de goede weg die je al vanaf het begin volgt.! 

Hier sluit ik mij bij aan maar dan voor een schaal plaat.

Mvg Peter

Meer
21 mrt 2021 07:12 #89594 door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic Bruine druktoets B7X63A
sterker nog vrijwel geen enkele radio is nog origineel.. vanaf het moment dat je de Koppelcondensator (enkel deze) nog maar vervangt is hij niet mer origineel. Omdat dezelfde originele Papiercondensator sinds jaaaren niet meer gemaakt worden . Geen enkele van mijn  Radio’s is nog origineel. Omdat ik ALLE papiercondensatoren uit de radio haal en ook alle kleine elcootjes vervang door goede kwaliteits typen. De voedingselco en gelijkrichter vervang ik ook wanneer de spanning in een verder correct herstelde radio lager zit dan het volgens het schema plus de nu hogere netspanning meegaande moet zijn. Hier  zitten dus om het zo te zeggen ook.. replica condensatoren in.. daar lig ik zelf nog niet wakker van. Ik heb ook een compas radio met een B&D schaal ,snoer .. een Philips 830 met B&D doek  en snoer..een opnieuw bedrukte B7x63A schaal in mijn radio... schaalkoord en ga maar verder. Dat dit niet origineel is.. dat kan het om het op zijn Vlaams te zeggen geen kl**te schelen..de radio’s werken en spelen daar gaat het bij mij om..  ik repareer ook af en toe voor anderen en deze delen deze mening..ik heb er een 100 tal in de collectie en deze zijn op deze wijze gereviseerd en doen het perfect. Op soms eens vervangen van een overigs ook replica schaallampje na..
moest Ben deze B7x63A knoppen weer produceren sta ik op de eerste rij om deze aan te schaffen ook al zijn de originele bij mij nog degelijk...dit toestel verdiend gewoon een mooie schaal en knoppen set. 
Ben. Laat je niet ontmoedigen en ga verder met de goede weg die je al vanaf het begin volgt.! 
Ik ben met mijn 39 een van de jongeren en beleef nog elke dag meer plezier aan de hobby.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kees van Dijke, Francois129, Bert Kn, Bergmans

Gemaakt door Kunena