Skip to main content
GESPOT

Willy Alberti

Meer
25 jan 2018 15:21 - 25 jan 2018 15:23 #70547 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Willy Alberti
Ik kom al velen jaren bij de weergever
en spreek mensen die duitsen 78t platen verzamelen de ouden orkesten
van voor den oorlog ik heb ook opgedaan en goed beluistert dat er in duits land destijds zeker zeven en meer groten orkesten bestonden
Dan spreek ik NIET over orkesten zo als james Last en meer en geen hoempa.gedoe
maar dans muziek orkesten . en die orkesten bezaten zo,n mooie klank
en ook de inhoud texten zijn goed echt die muziekanten spelen zeeeer mooi
ik bezit daar ook wel behoorlijk van OP LP,s herpers.
een later goede dans orkest is Wili Berking en.Max Gregor
huub
Laatst bewerkt 25 jan 2018 15:23 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 jan 2018 15:07 #70546 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Willy Alberti
@ Bert Kn,
Wat je er over schrijft zal zeker zo zijn. Lief hebbers zullen er wel bekend mee zijn.
Toch, door de bijdragen van Huub hierover op dit leuke forum, zullen er zeker
meerderen voor geïnteresseerd worden.
Huub is nog van vóór WO 2 en kan er uit de eerste hand over schrijven.
Zo blijft die muziek voort leven. Ook voor later.
@ Huub,
Bij deze bedankt voor je leuke bijdrage.
Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 jan 2018 12:26 #70544 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Willy Alberti
En hier nog een paar zwarte JAZZ-schijven waar ik over geschreven heb.
Waaronder Johnny Meyer, Mat Mathews en Art van Damme
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cees

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 jan 2018 10:19 - 25 jan 2018 10:24 #70542 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Willy Alberti
Het was ook zo met mijn vijf broers
die moesten met hun pakkie spullen klaar staan
en werden op transport gezet en moeten in duitsland werken gewoon zgz geronselt
als er bombadermenten waren geweest dan werden ook zij aan het werk gezet om bvb daken en meer
te repareren ..met ook gevolg dat zij een polydor koffer gramofoon zagen staan
en deze geleent te hebben voor lange duur zelf megenomen naar holland
maar ook na de bombardementen ondern zij ook veel 78 toeren bvb
incafe,s en ijs dielen .. wel de meesten tezamen gesmolten maar er zat ook bruikbaars bij en vanzelf de naalden
Dus zijn bezaten muziek van allerhand ook wel engels maar dat mogt niet gedraait worden
da tzij door de amirikanen bevrijd zijn en op transport naar huis gingen
brachten zijn ook de platen mee dat was een behoorlijk gesleep ook de polydor koffer .met slinger
zo doede waren wij ook bekent met Will Glahë en het werd ook als dans muziek gebruikt
Maaar NIET duistalig gezongen door bvb Rudi schuricke bvb en meer orkest duitse cruners populare muziek
maar hier bezaten we bezaten we ook nog wel de ramblers en wat meer de drie jacksons acordeon
en meer holl zangers .. dus IK kreeg veel mee van dat soortige duitsen muziek en zangers
en in de Jordaan in amsterdan was Will glahe een bekent gegeven zij hebben mij wel gezegt het hoorden bij de
opvoeding will glahe .. maar er zijn meer nederlanse Jazz profesionaals acordeon Later
bvb art van damme .jonny meyer met de Duch Swing coll band .Harry mooten meer Clasiek en poular Jazz
En Mat Mathews . in de haag geboren.1924 .. ook een heel goede Jazz acordeonist met zijn All -Stars
tje zo gaat het in het Leven men heeft het ook maar Even
Ik ben nog over met een heeel oude zus en een broer van 83 jaar ben zelf 79 .
ik schrijf mischien hier wat open maar men mag gerust weten hoe of de situatie was .
zo was het nou eenmaal en veel niet en wel luik vooral voor de meesten mensen ,,
huub
Laatst bewerkt 25 jan 2018 10:24 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cees PA1DBA

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 jan 2018 02:50 #70539 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Willy Alberti
Inderdaad Cees,
De meeste geboren na WOII zullen dat niet weten.
Maar toch zul je er nog versteld van staan hoeveel personen die net na en nog veel later na WOII geboren zijn die dat wel weten.
Daar reken ik mijzelf ook onder.
Ze komen ermee in aanraking, raken gefascineerd gaan het uitzoeken wat tegenwoordig met het internet nog makkelijker is en hebben vaak verrassend veel kennis van zaken.
Zelfs nog meer kennis van zaken als menige oudere die WOII wel bewust hebben meegemaakt maar zich daar niet voor interesseerde.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 jan 2018 02:17 #70537 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Willy Alberti
@ Huub,
Leuk dat je dat met ons deelt. De oude artiesten van voor WO 2.
Interessant wat je in je bericht verteld.
Ja, de meesten die net als ik, na WO 2 zijn geboren zullen dat niet weten.
Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena