- Berichten: 7698
GESPOT
Willy Alberti
25 jan 2018 16:44 #70561
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Willy Alberti
Hier in de grensstreek waren de Duitse TV en radio zenders goed te ontvangen.
Duitse TV stond bij ons thuis vaak aan, je groeide min of meer met deze muziek op.
Hier kom je nog veel van deze muziek op vinyl en CD tegen in de kringloop.
Bert kaempfert zal wat meer bekend zijn door het land.
Zijn compositie Afrikaan beat (1962) werd de herkenningsmelodie van het sprookje de Indische Waterlelies in de Efteling.
Duitse TV stond bij ons thuis vaak aan, je groeide min of meer met deze muziek op.
Hier kom je nog veel van deze muziek op vinyl en CD tegen in de kringloop.
Bert kaempfert zal wat meer bekend zijn door het land.
Zijn compositie Afrikaan beat (1962) werd de herkenningsmelodie van het sprookje de Indische Waterlelies in de Efteling.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 jan 2018 16:25 - 25 jan 2018 16:27 #70558
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Willy Alberti
Cees ik bezit ook nog extra de schotel ook voor mijn duitsen vrouw dat is luik
en kan WDR 4 mooi ontvangen een meer radio zenders denk wel 1000 tv zenders
als er ook weer een nieuwe zender bij kompt dan loop hij vanzelf de zender er bij
ook vanzelf de gratis TV zenders ik heb nog een moderne HD schotel reciever ..
Ja zenders genoeg de schotel staat gewoon tegen de muur van de stenen schutting
laag bij de grond en kan er zo ook bij als er bvb te veel sneeuw op zit er zit ook een dubbel kop op
kost verders niks en mooi beeld en geluid HIFI zonder tussen komst van degelijke versterkers
dus regel regt van d Satelit . als rer niks in de weg staat op bvb een balcon dan gat het ook goed
mits je de gewensde satelit kan berijken zonder bomen ook er voor of gebouwen
huub
en kan WDR 4 mooi ontvangen een meer radio zenders denk wel 1000 tv zenders
als er ook weer een nieuwe zender bij kompt dan loop hij vanzelf de zender er bij
ook vanzelf de gratis TV zenders ik heb nog een moderne HD schotel reciever ..
Ja zenders genoeg de schotel staat gewoon tegen de muur van de stenen schutting
laag bij de grond en kan er zo ook bij als er bvb te veel sneeuw op zit er zit ook een dubbel kop op
kost verders niks en mooi beeld en geluid HIFI zonder tussen komst van degelijke versterkers
dus regel regt van d Satelit . als rer niks in de weg staat op bvb een balcon dan gat het ook goed
mits je de gewensde satelit kan berijken zonder bomen ook er voor of gebouwen
huub
Laatst bewerkt 25 jan 2018 16:27 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 jan 2018 16:09 #70557
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Willy Alberti
Ja, Bert Kn,
De muziek die jij noemt, die hoorde ik zo'n 45 jaar geleden, toen ik in
Friesland woonde heel veel, vooral in de nacht, op de NDR.
Zat ik soms op te nemen op de band.
De Nederlandse radio draaide die muziek nooit...
En toen nog in de nacht, Wilhelmus, piep toon en doodse stilte.
Later, weer terug in Mokum, Amsterdam, kon ik die soort muziek
via de kabel beluisteren over de WDR.
Ja, die Duitsers wisten wat mooie muziek is.
Nu is het zo dat de WDR niet meer te ontvangen is, op de kabel, omdat andere
schreeuw zenders er doorheen zenden.
Allemaal de zelfde dreun muziek de zelfde reclame en heel veel ge OH.
Hoogst irritant. Stoor zenders noem ik dat.
Dus nu daarom maar via internet radio.
De FM tuner en de radio's staan nu op non actief...
Cees.
De muziek die jij noemt, die hoorde ik zo'n 45 jaar geleden, toen ik in
Friesland woonde heel veel, vooral in de nacht, op de NDR.
Zat ik soms op te nemen op de band.
De Nederlandse radio draaide die muziek nooit...
En toen nog in de nacht, Wilhelmus, piep toon en doodse stilte.
Later, weer terug in Mokum, Amsterdam, kon ik die soort muziek
via de kabel beluisteren over de WDR.
Ja, die Duitsers wisten wat mooie muziek is.
Nu is het zo dat de WDR niet meer te ontvangen is, op de kabel, omdat andere
schreeuw zenders er doorheen zenden.
Allemaal de zelfde dreun muziek de zelfde reclame en heel veel ge OH.
Hoogst irritant. Stoor zenders noem ik dat.
Dus nu daarom maar via internet radio.
De FM tuner en de radio's staan nu op non actief...
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 jan 2018 15:41 - 25 jan 2018 16:02 #70554
door Bert Kn
Van Willy Berking en met name van Max Greger is er genoeg op CD te krijgen.
Max Greger zijn zelfs DVD's van.
En wat te denken van Bert Kaempfert, die muziek wordt ik echt vrolijk van :woohoo:
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Willy Alberti
Mooi zou het zijn als er van die oude muziek nog CD's te vinden zouden
zijn. Voordeel is dan, het is wat handiger te bedienen.
Van Willy Berking en met name van Max Greger is er genoeg op CD te krijgen.
Max Greger zijn zelfs DVD's van.
En wat te denken van Bert Kaempfert, die muziek wordt ik echt vrolijk van :woohoo:
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 25 jan 2018 16:02 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 jan 2018 15:31 - 25 jan 2018 15:33 #70553
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Willy Alberti
Ja natuurlijk Cees daar ben ik ook wel voor
Max Raben is ook luik vooral ZM rumba carioca,s
latino .dat is er wel op CD,s
huub
Max Raben is ook luik vooral ZM rumba carioca,s
latino .dat is er wel op CD,s
huub
Laatst bewerkt 25 jan 2018 15:33 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 jan 2018 15:28 #70549
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Willy Alberti
Ja, Huub; Max Gregor, daar heb ik nog een mooie LP van, nieuw gekocht
in 1969.
Mooi zou het zijn als er van die oude muziek nog CD's te vinden zouden
zijn. Voordeel is dan, het is wat handiger te bedienen.
Cees.
in 1969.
Mooi zou het zijn als er van die oude muziek nog CD's te vinden zouden
zijn. Voordeel is dan, het is wat handiger te bedienen.
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.