- Berichten: 8947
GESPOT
Willy Alberti
27 jan 2018 18:59 - 27 jan 2018 19:17 #70615
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Willy Alberti
In oktober 1999 ben ik met mijn broer in het zaan theater geweest
bij het Palast orchester van Max rabe in Zaandam
Wat heb ik er van genoten wat een mooi vol geluid was dat
het was vooral zeer goed met de Latino van ernesto lacuona
als die rithem sexties er bij en dat mooie volle blaas koper werk
ik zou het zo er weer heen gaan . het is een genot dat te horen
Wat mij ook opviel dat is dat de zanger max steeds weg loopt
achter en zijde waarts het blijf het aanzicht van voren uit en op de stoel gaat zitten
dat was in die tijd ook zo . en de uitspraak tot geheel in de woorden .
maar dat zijn toch muziekanten hoor . ja je merkt gelijk de duitsen
Gründichkeit ook de oude microfonen ik denk telefunken
werden ook gebruikt nou ze voldoen zeer goed .
die van dat soort oude muziek houd daar is het een aanrader voor
ja ik ken daar wel behoorlijk veel van
Het \zijn ook prof zij hebben ook een behoorlijke opleiding gehad
het zijn geen amateurs dus maar hoog geschoolde muziekanten ..
zels een dansparen waren er mij met dat Zuid amerikaans . bvb sibone en meer carioca,s van laguona . dat was een cubaan ik bezit daar ook meer platen van nou de oren gaan te gast hoor bij dat orkest
wat een mooi vol en stevig geluid was dat met alles aan percusie en meer van dat
de 78t en lp,s die ik bezit daar staat ook op lacuona cuban boys denk 1936
voor de muziek dan wil ik Best nog wel eens naar Cuba .
huub
bij het Palast orchester van Max rabe in Zaandam
Wat heb ik er van genoten wat een mooi vol geluid was dat
het was vooral zeer goed met de Latino van ernesto lacuona
als die rithem sexties er bij en dat mooie volle blaas koper werk
ik zou het zo er weer heen gaan . het is een genot dat te horen
Wat mij ook opviel dat is dat de zanger max steeds weg loopt
achter en zijde waarts het blijf het aanzicht van voren uit en op de stoel gaat zitten
dat was in die tijd ook zo . en de uitspraak tot geheel in de woorden .
maar dat zijn toch muziekanten hoor . ja je merkt gelijk de duitsen
Gründichkeit ook de oude microfonen ik denk telefunken
werden ook gebruikt nou ze voldoen zeer goed .
die van dat soort oude muziek houd daar is het een aanrader voor
ja ik ken daar wel behoorlijk veel van
Het \zijn ook prof zij hebben ook een behoorlijke opleiding gehad
het zijn geen amateurs dus maar hoog geschoolde muziekanten ..
zels een dansparen waren er mij met dat Zuid amerikaans . bvb sibone en meer carioca,s van laguona . dat was een cubaan ik bezit daar ook meer platen van nou de oren gaan te gast hoor bij dat orkest
wat een mooi vol en stevig geluid was dat met alles aan percusie en meer van dat
de 78t en lp,s die ik bezit daar staat ook op lacuona cuban boys denk 1936
voor de muziek dan wil ik Best nog wel eens naar Cuba .
huub
Laatst bewerkt 27 jan 2018 19:17 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 jan 2018 16:26 #70594
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Willy Alberti
Zelfs door het nieuws gaat het ook zo
Cees dan ben jij ook een rijk man voor de oren
Met de mooi stapels aan goede muziek gratis
huub
Cees dan ben jij ook een rijk man voor de oren
Met de mooi stapels aan goede muziek gratis
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 jan 2018 15:08 #70585
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Willy Alberti
Ja Huub,
Enkele jaren geleden werd er een radio zender opgeruimd.
Er werd een ca 4 meter lange rij recht op staande LP's de straat
op gegooid. Ik kon dat niet allemaal mee nemen.
Dus een stapel er uit gezocht en toen kwam een politie agent er bij,
die mij verbood er nog verder uit te zoeken.
Jammer, maar meer kon ik toch niet mee nemen.
En zo kwam het dat de hele boel naar de stort werd af gevoerd.
Het waren allemaal LP's uit de jaren '50 en '60.
Ik heb er dus nog een stapel van kunnen redden.
Het was allemaal muziek van het soort Ray Connef en veel
melodieuze dans muziek. En Jazz muziek. En ook koor muziek.
En catagorie, lichte semie klassieke muziek.
Die hele stapel mooie muziek uit de tijd van voor het gebonk
van nu, werd afgevoerd, om dat die muziek niet voldoende belangstelling
had van het afgestompt luisterend publiek.
Zo gaat dat..De adverteerders bepalen welke muziek er gedraaid word.
En dat is allemaal het zelfde, als wat je op de hele FM band voor
geschoteld krijgt. En heel veel gepraat door de muziek heen.
Netjes aan kondigen is er ( bijna) niet meer bij.
Cees.
Enkele jaren geleden werd er een radio zender opgeruimd.
Er werd een ca 4 meter lange rij recht op staande LP's de straat
op gegooid. Ik kon dat niet allemaal mee nemen.
Dus een stapel er uit gezocht en toen kwam een politie agent er bij,
die mij verbood er nog verder uit te zoeken.
Jammer, maar meer kon ik toch niet mee nemen.
En zo kwam het dat de hele boel naar de stort werd af gevoerd.
Het waren allemaal LP's uit de jaren '50 en '60.
Ik heb er dus nog een stapel van kunnen redden.
Het was allemaal muziek van het soort Ray Connef en veel
melodieuze dans muziek. En Jazz muziek. En ook koor muziek.
En catagorie, lichte semie klassieke muziek.
Die hele stapel mooie muziek uit de tijd van voor het gebonk
van nu, werd afgevoerd, om dat die muziek niet voldoende belangstelling
had van het afgestompt luisterend publiek.
Zo gaat dat..De adverteerders bepalen welke muziek er gedraaid word.
En dat is allemaal het zelfde, als wat je op de hele FM band voor
geschoteld krijgt. En heel veel gepraat door de muziek heen.
Netjes aan kondigen is er ( bijna) niet meer bij.
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 jan 2018 09:38 #70578
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Willy Alberti
Ja Cees ik ken die ook wel
Is dat een soort Clos harmony .
ja er is nog genoeg maar op de radio zenders
is dat soort allen maal vergeten
vandaar dat wij veeeel rommel horen .
huub
Is dat een soort Clos harmony .
ja er is nog genoeg maar op de radio zenders
is dat soort allen maal vergeten
vandaar dat wij veeeel rommel horen .
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 jan 2018 01:54 #70574
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Willy Alberti
Nog wat van die oude gezellige muziek uit die tijd maakten de Ray Connef Singers.
Cees.
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 jan 2018 00:04 #70573
door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic Willy Alberti
Ik kan me herinneren dat de serie ook op de Nederlandse TV is uitgezonden met ondertitels.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.