HIFI apparatuur
Verschrikkelijke brom en vervorming in de Carad AAS26
- Francois129
- [Francois129]
-
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
Minder
Meer
02 mrt 2024 11:16 - 02 mrt 2024 11:42 #99166
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Verschrikkelijke brom en vervorming in de Carad AAS26
Huub,
dat heb ik toen niet geprobeerd maar zou misschien een oplossing zijn als het probleem bij de buizen ligt.
Dit is het schema van de AAS26
François
dat heb ik toen niet geprobeerd maar zou misschien een oplossing zijn als het probleem bij de buizen ligt.
Dit is het schema van de AAS26
François
Laatst bewerkt 02 mrt 2024 11:42 door Francois129. Reden: Schema bijgevoegd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02 mrt 2024 09:47 #99164
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Verschrikkelijke brom en vervorming in de Carad AAS26
Doe een buizen kap over de ECC,s
aan massa ?
Huub
aan massa ?
Huub
02 mrt 2024 09:36 #99163
door C.B.
Beantwoord door C.B. in topic Verschrikkelijke brom en vervorming in de Carad AAS26
Ja, dat vergat ik nog te zeggen, de twee kanalen doen eigenlijk exact hetzelfde (en alletwee met JJ's)
Ik ga nog eens kijken naar hoe de hoogspanning eruit ziet (veel rimpeling of niet), en eens buizen vervangen.
Zou het voor de kathodevolgers in de voorversterker (eerste en laatste trap) veel uitmaken moest ik ze door ECC82's of 81's vervangen? (daar heb ik er meer van in stock)
Ik ga nog eens kijken naar hoe de hoogspanning eruit ziet (veel rimpeling of niet), en eens buizen vervangen.
Zou het voor de kathodevolgers in de voorversterker (eerste en laatste trap) veel uitmaken moest ik ze door ECC82's of 81's vervangen? (daar heb ik er meer van in stock)
- Francois129
- [Francois129]
-
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
02 mrt 2024 07:47 #99162
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Verschrikkelijke brom en vervorming in de Carad AAS26
De AAS26 is een stereo eindversterker met enkel per kanaal een ecc83 en twee el 84 buizen.
Hebben beide kanalen de brom?
Ik heb met ecc83 buizen ook wel eens een brom probleem gehad.
Met de oude buizen was de brom er niet, met de nieuwe JJ buizen wel.
François
Hebben beide kanalen de brom?
Ik heb met ecc83 buizen ook wel eens een brom probleem gehad.
Met de oude buizen was de brom er niet, met de nieuwe JJ buizen wel.
François
De volgende gebruiker (s) zei dank u: C.B.
01 mrt 2024 22:37 #99160
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Verschrikkelijke brom en vervorming in de Carad AAS26
Ik vraag mij af Wat voor een soort brom
Afvlakking brom of Rooster brom ?
Huub
Afvlakking brom of Rooster brom ?
Huub
01 mrt 2024 22:28 #99158
door C.B.
Verschrikkelijke brom en vervorming in de Carad AAS26 werd gestart door C.B.
Ik ben nu bezig met het in orde zetten van een Carad AAS26, eindversterker en voeding. Het was een echte roestbak, en de bijbehorende PPC27-voorversterker ontbrak (en heb ik dan maar zelf gemaakt, met, al zeg ik het zelf, heel mooi resultaat).
De elco's verving ik voordat ik het toestel ook maar opstartte. Toch was er een enorm hoge brom. Nadien verving ik ook de enkelvoudige gelijkrichtdiodes door 1N4007's.
Nog steeds geen beterschap...
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
De vervorming is ook een groot probleem. Het uitgangssignaal van de voorversterker is heel goed, zij het iets gemoduleerd door de brom maar 't kan er nog mee door, maar aan de anode, of na de koppel-C (een Philips mosterdkleurige), van de fasedraaier, is er een enorme vervorming te zien op de scoop. Een soort 50Hz (het zijn enkelvoudige gelijkrichtdiodes) blokgolf met daarrond en 'in' de 12,5kHz sinus waarmee ik aan het testen was.
De fase-omkeerbuis is een gloednieuwe JJ ECC83s
Wie heeft enig idee?
De elco's verving ik voordat ik het toestel ook maar opstartte. Toch was er een enorm hoge brom. Nadien verving ik ook de enkelvoudige gelijkrichtdiodes door 1N4007's.
Nog steeds geen beterschap...
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
De vervorming is ook een groot probleem. Het uitgangssignaal van de voorversterker is heel goed, zij het iets gemoduleerd door de brom maar 't kan er nog mee door, maar aan de anode, of na de koppel-C (een Philips mosterdkleurige), van de fasedraaier, is er een enorme vervorming te zien op de scoop. Een soort 50Hz (het zijn enkelvoudige gelijkrichtdiodes) blokgolf met daarrond en 'in' de 12,5kHz sinus waarmee ik aan het testen was.
De fase-omkeerbuis is een gloednieuwe JJ ECC83s
Wie heeft enig idee?