Skip to main content
Repro onderdelen

AM1/EM1 vervanger

Meer
14 jul 2022 19:13 - 14 jul 2022 19:15 #95133 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic AM1/EM1 vervanger
Dit type afstem oog zou mijn voorkeur hebben..
Ik weet niet waar deze uit komt. Het lijkt mij  veel makkelijker om dit type te laten maken en beter bij de radio's passen uit die tijd.
Is denk ik ook heel makkelijk aan te passen om als vervanger  voor veel types ogen  te kunnen dienen ?

Handtekening
Laatst bewerkt 14 jul 2022 19:15 door Ben Dijkman.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14 jul 2022 09:09 #95128 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic AM1/EM1 vervanger
Alweer wat verder gekomen. Begin de Micropython een beetje door te krijgen en ben er nu in geslaagd om met dezelfde level shifter die ik ook heb gebruikt voor de 4D Goldelox displays nu ook hier te gebruiken:

Dit is een 5-pins SOT23 CMOS opamp om de AGC om te zetten naar de input voor de ADC van de Pico. Het programma maakt van de ADC waarde een PWM signaal dat naar de LED gaat. De dikke Wima was nodig om het signaal op te schonen zodat de ADC waarde niet zo idioot fluctueert.

Het omzetten van de plaatjes naar het schermpje zal wel een uitdaging worden. Heb wat voorbeeldcode bekeken en ik word er niet vrolijk van...

Tjerk, 9ZZ

Meer
11 jul 2022 12:36 #95102 door PE9ZZ
Dit is dat schermpje:

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Met het aansluitvlak is de diameter 28 mm wat eigenlijk te groot is maar met wat smokkelen is er vast een passende oplossing te vinden.

Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129, Cees PA1DBA

Meer
11 jul 2022 11:23 #95100 door admin
Beantwoord door admin in topic AM1/EM1 vervanger
Leuk project, Voor diegene die raspberry-pi niets zegt, waaronder ikzelf, bij deze een plaatje\link

raspberry-pi

Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129, PE9ZZ

Meer
11 jul 2022 11:03 #95099 door PE9ZZ
De bitmaps heb ik in ieder geval al:

De schermpjes zijn wit maar met een groenfilter is dat snel genoeg opgelost.

Tjerk, 9ZZ

Meer
11 jul 2022 10:57 #95098 door PE9ZZ
AM1/EM1 vervanger werd gestart door PE9ZZ
Ik kwam bij meneer Jack Ma (Aliexpress) eindelijk een klein rond OLED schermpje tegen waarvan de actieve oppervlakte een doorsnede heeft van 19 mm. Nu is het bakje van een EM1/4/34 21 mm dus dat komt mooi uit. De ronde form factor van het schermpje staat toe dit op een PVC buis te monteren waarin de aansturing zit. Nadeel is dat de schermpjes peperduur zijn (€20). Evengoed heb ik er twee besteld met de bedoeling die aan te sturen met een Raspberry Pi Pico. Die zijn wel goeiekoop alleen heb ik daar nog nooit voor ontwikkeld. Het zal een interessante leercurve worden...

Tjerk, 9ZZ

Gemaakt door Kunena