Repro onderdelen
AM1/EM1 vervanger
10 aug 2022 18:46 #95364
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic AM1/EM1 vervanger
@Cees 3DBA: ik heb in een niet gerelateerd project (Marantz/Technics replacement input switch) 12 printjes (66x31 mm) en een SMT stencil besteld voor €28. Inderdaad geeneens zo gek duur. De EM1 replica's zullen goeiekoper zijn
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 aug 2022 20:52 #95345
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Nog een update: heb het SPI schermpje binnengekregen waarmee ik de prestaties wilde testen van SPI versus I2C. Welnu, de framerate is ongeveer 21 fps wat vier keer zo snel is als met I2C. De beweging is nu veel vloeiender.
Nu de interface met de radio. Gloeispanning naar iets van 5 V en 12 V voor de OLED. De andere schermpjes hebben hun eigen booster ingebouwd maar die moet ik met de 19 mm schermpjes zelluf maken. De opamp voor de AGC had ik al werkend.
Nu de interface met de radio. Gloeispanning naar iets van 5 V en 12 V voor de OLED. De andere schermpjes hebben hun eigen booster ingebouwd maar die moet ik met de 19 mm schermpjes zelluf maken. De opamp voor de AGC had ik al werkend.
Tjerk, 9ZZ
07 aug 2022 20:43 #95319
door Jac Janssen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PE9ZZ
07 aug 2022 19:43 #95317
door admin
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PE9ZZ
07 aug 2022 18:05 #95315
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Het zat in de driver. De grijsschaalwaarden moeten worden gedefiniëerd en in de driver gebeurde dat niet goed. Na de 15 waarden te hebben gefixt werd ik beloond met een mooi plaatje:
De EM1 is nu ook toonbaar:
De EM1 is nu ook toonbaar:
Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129, Cees PA1DBA
07 aug 2022 16:15 #95313
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
En ik maar klooien met die gamma van mijn plaatjes. Geen wonder dat ik daar niet uitkwam. De default gamma van dat display is bagger. Dit gaat he-le-maal nergens over:
Ik moet twee keer een gradiënt zien maar alleen de rechterbalken zijn zichtbaar. Dat moeten er toch echt meer zijn. Kennelijk moet ik zelluf voor elk van de 16 waarden de helderheid van de pixels herdefiniëren. Dat is een commando van de SSD1327 chip. Nu mag ik uitzoeken hoe mijn software dat aan die displaydriver door moet gaan geven. Leuk!
Ik moet twee keer een gradiënt zien maar alleen de rechterbalken zijn zichtbaar. Dat moeten er toch echt meer zijn. Kennelijk moet ik zelluf voor elk van de 16 waarden de helderheid van de pixels herdefiniëren. Dat is een commando van de SSD1327 chip. Nu mag ik uitzoeken hoe mijn software dat aan die displaydriver door moet gaan geven. Leuk!
Tjerk, 9ZZ