Repro onderdelen
AM1/EM1 vervanger
15 jul 2022 19:59 #95142
door PE9ZZ
Intussen een 128x128 pixel OLED schermpje gescoord met een SSD1327 driver erin. Kan ik alvast code gaan schrijven. Geen idee wanneer Jack Ma afkomt.
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic AM1/EM1 vervanger
Huh? Ding wordt gevoed uit de gloeispanning. Board heeft ongeveer 5 V nodig. Minder mag ook. De opamp is hoogimpendant (4.7 M) en versterkt de AGC. Of eigenlijk, verzwakt want de max -25 V moet worden omgezet naar +3.3 V. Ik snap niet waar die verschilspanning moet komen?Heb je er trouwens aan gedacht dat er een galvanische scheiding in de voeding moet zitten?
Intussen een 128x128 pixel OLED schermpje gescoord met een SSD1327 driver erin. Kan ik alvast code gaan schrijven. Geen idee wanneer Jack Ma afkomt.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 jul 2022 19:25 #95141
door Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Beantwoord door Ben in topic AM1/EM1 vervanger
Blijft een leuk project!.
Heb je er trouwens aan gedacht dat er een galvanische scheiding in de voeding moet zitten?.
De verschilspanning kan oplopen tot wel 50V en daar kan je software vast niet tegen.
Mijn laatste ontwikkeling was een "Armeluis" afstemoog met maar 1 led, simpel en kost weinig.
Ben benieuwd naar jou uiteindelijk resultaat.
Groet, Ben
Heb je er trouwens aan gedacht dat er een galvanische scheiding in de voeding moet zitten?.
De verschilspanning kan oplopen tot wel 50V en daar kan je software vast niet tegen.
Mijn laatste ontwikkeling was een "Armeluis" afstemoog met maar 1 led, simpel en kost weinig.
Ben benieuwd naar jou uiteindelijk resultaat.
Groet, Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
15 jul 2022 08:44 #95137
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Geloof je toch niet! Zit ik te wachten tot het donker is, ga ik 256 foto's maken van die EM4, is de lens smerig! Kan ik dus opnieuw beginnen... Ik heb nu de ramen maar geblindeerd, kan ik het ook overdag doen.
Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: FMX
14 jul 2022 22:56 #95136
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Had ooit een (ik meen) Sansui quadro versterker die ook met flapjes een soort indicator had. Maar het gaat uiteindelijk om de natuurgetrouwheid van de emulatie. Ik zie wel een soort Malthezer kruis à la EM1 met een draaispoelmeter maar het zal er toch heel anders gaan uitzien als het origineel. Mijn schermpje gebruikt een foto en is daarmee veel "echter". Scherm wat ik nu op het oog heb kost €20, een pico €5, printje met perifere zut zeg €10, PVC pijp en wat rooie verf ben je klaar voor €40. Hoef je alleen nog een voetje over te zetten en je hebt een 100% analoog.
Hopelijk krijg ik dat schermpje aangestuurd met Micropython. Zit aan het begin van de leercurve...
Hopelijk krijg ik dat schermpje aangestuurd met Micropython. Zit aan het begin van de leercurve...
Tjerk, 9ZZ
14 jul 2022 22:43 #95135
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic AM1/EM1 vervanger
Dank je Tjerk.
Ik begrijp je reactie op "dit ding"
Dergelijke schermpjes kan ik (in badge ! )wel heel erg goedkoop laten maken,
ook in allerhande afmetingen en vormen. Desnoods in een pijp met zelfde diameter als de #M buis.
Spoeltje met wijzertje en flapjes erin en de juiste buisvoet met evt. wat componetjes om het goed te laten werken...of denk ik nu veel te makkelijk?
Misschien eens proberen als proef met behulp van kennis van anderen die ik niet heb m.b.t waardes voor goed werking.
Ben benieuwd naar jou resultaat straks...is ook een mooie uitdaging .
Ik begrijp je reactie op "dit ding"

Dergelijke schermpjes kan ik (in badge ! )wel heel erg goedkoop laten maken,
ook in allerhande afmetingen en vormen. Desnoods in een pijp met zelfde diameter als de #M buis.
Spoeltje met wijzertje en flapjes erin en de juiste buisvoet met evt. wat componetjes om het goed te laten werken...of denk ik nu veel te makkelijk?
Misschien eens proberen als proef met behulp van kennis van anderen die ik niet heb m.b.t waardes voor goed werking.
Ben benieuwd naar jou resultaat straks...is ook een mooie uitdaging .
Handtekening
14 jul 2022 20:45 #95134
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Grappige oplossing maar niet praktisch. Probleem hiermee is hetzelfde als ik had met de 4D Goldelox schermpjes: ze zijn vierkant en passen niet door het gat in het frontpaneel. Daardoor liggen ze heel diep en dat ziet het er niet uit. Mijn doel is een 1:1 vervanger die je in de buisvoet prikt en klaar. Dat had ik met die 4D ook niet. Bovendien was dat schermpje peperduur, je kon bijkans een NOS oog daarvoor kopen. Nu niet meer overigens...
Tjerk, 9ZZ