Skip to main content
Repro onderdelen

AM1/EM1 vervanger

Meer
01 aug 2022 22:39 #95279 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic AM1/EM1 vervanger
En dit moet er dus in:

Aiaiaiaiai...

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
01 aug 2022 22:36 #95278 door PE9ZZ
Wat een drama. De sockets zijn nu ook binnen en nu wil ik er eentje op een SOP adapter solderen. De SOP is 0.65 mm pitch en de socket is 0.60 mm pitch. Met een beetje wurmen is dat wel te overbruggen. Helaas zijn de eilandjes net te kort. De even kant gaat goed:

maar voor de oneven kant moet ik een list verzinnen want pin 13 en 15 pakken niet:

Tjerk, 9ZZ

Meer
19 jul 2022 22:49 - 19 jul 2022 22:53 #95179 door PE9ZZ
Schermpje is intussen ook binnen. Het krijgen van een plaatje is geen kattendrek maar het ziet er wel gaaf uit!

Verlies wel een boel licht met die groene folie maar dat is niet zo'n probleem. Een afstemoog is ook niet zo helder. Nu nog het juiste scherm en de code oppoetsen. Die framebuffer is echt ongelooflijk onhandig. Het ziet er naar uit dat ik de data moet hardcoden in het Python script. Verder weet ik niet hoe snel die SSD1327 chip rendert. Kan ook weleens retetraag zijn. Dan moet ik naar SPI interface om de data een beetje rap in die chip te krijgen.

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 19 jul 2022 22:53 door PE9ZZ.

Meer
17 jul 2022 13:11 - 17 jul 2022 13:14 #95148 door PE9ZZ
Nou, ben he-le-maal losgegaan op de opstelling om de foto's te maken:

Werd ook errug mies om 256 keer op het knoppie van mijn stepper te rossen:

en dus heb ik de code aangepast zodat-ie dat automagisch doet. Het enige wat ik nog moet doen is op de remote van mijn camera op de sluiterknop drukken:

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Denk dat ik nog wel effe de EM1 uit mijn Berceuse moet eten omdat de foto's die ik heb niet helemaal je dat zijn:

Maar dat komt wel als ik mijn schermpje heb en ik ook daadwerkelijk een plaatje kan laten zien. Dat gaat nog een hele uitdaging worden. Gelukkig heb ik al een goeie howto gezien op Tom's Hardware

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 17 jul 2022 13:14 door PE9ZZ. Reden: Added shutter. Fix the damn source editor already!

Meer
16 jul 2022 06:20 #95145 door PE9ZZ

Dit heeft te maken met de DC Bias, immers je maakt gelijkstroom via de gloeidraden.
Klopt. Dit gaat alleen goed als één kant van het gloeidraadcircuit aan massa ligt. Met het 4D Goldelox schermpje ging dat parima.

Tjerk, 9ZZ

Meer
15 jul 2022 20:43 #95144 door Ben
Beantwoord door Ben in topic AM1/EM1 vervanger
Dit heeft te maken met de DC Bias, immers je maakt gelijkstroom via de gloeidraden.
Het negatieve AGC signaal ligt op een ander referentie niveau en daar gaat het mis.
Was dit probleem al eerder tegen gekomen en is met galvanische scheiding opgelost.
Succes en groet, Ben

Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.

Gemaakt door Kunena