Skip to main content
Hi-Q apparatuur

Philips BX642A/6X62A modificatie

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
06 jan 2015 13:00 - 06 jan 2015 13:04 #49555 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips BX642A/6X62A modificatie
Er zijn een aantal mogelijke aanpassingen. Deze zijn vastgelegd in het Servo-mecum, die Philips uitgaf aan gecertificeerde dealers en service centra.( Dat was dus mond houden ).Deze bezit ik, en zal in beraad nemen of deze openbaar verstrekt kunnen worden.

Kees van Dijke heeft op zijn website oplossingen en experimenten staan om de Loudness regeling aan ta passen. Hier zitten een paar goede oplossingen bij die de bas en midden weergave verbeteren. Leuk om mee te experimenteren. Dit door de Loudness aansluitingen naar buiten te brengen en te vervangen door een tijdelijke weerstand en condensator decadebank(en).

Voor de B6X62A zou ik zeggen, gooi die kleine UGT eruit en zet er eentje in van een BX642A of de geadviseerde vervanger. Hiermee krik je het gehele klangbeeld mee omhoog.

Als Philips van een tafelmodel ook een meubel heeft uitgebracht, pak dat schema er ook eens bij, en vaak zie je wijzigingen die rekening houden met een andere kast of andere akoestische eigenschappen. Hier valt ook wel het een en ander uit te leren.

De door Peter doorgevoerde wijziging is dusdanig geheim, dat ik hier een publicatie verbod op heb. Maar Peter is de rotste niet en misschien strijkt hij zijn hand over het hart. :woohoo:

Henk
Laatst bewerkt 06 jan 2015 13:04 door hkruis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 jan 2015 12:32 #49554 door Bert Kn
In het bericht Philips BX642A - sublieme restauratie en zeer grondige revisie is er gesproken over een modificatie betreffende deze radio.

Peter Boin heeft daar in het verleden wat over geschreven, een aanpassing om de FM weergave te verbeteren zover ik mij herinner.

Ik kwam daar destijds niet uit, misschien is Peter genegen hier een deel van het schema met de aanpassing daarin verwerkt te plaatsen.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena