Hi-Q apparatuur
Philips BX642A/6X62A modificatie
26 jan 2015 15:59 #50223
door pietje b
Beantwoord door pietje b in topic Philips BX642A/6X62A modificatie
@ Henk
Wederom dank voor je hulp. beer
Heb er een mosterd condensatortje in gezet 1000pF 400V en het verschil is goed te merken. :thumbsup:
Weer wat wijzer geworden. yes
Groeten Piet
Wederom dank voor je hulp. beer
Heb er een mosterd condensatortje in gezet 1000pF 400V en het verschil is goed te merken. :thumbsup:
Weer wat wijzer geworden. yes
Groeten Piet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
26 jan 2015 15:09 #50218
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips BX642A/6X62A modificatie
Dat zou inderdaad de juiste moeten zijn.
26 jan 2015 13:26 #50215
door pietje b
@ Henk
Dus als ik het goed begrijp
De FM tuner gaan twee grijze draden heen komend vanaf ECC81 Die komen op de FM tuner Vanwaar er een groene draad richting de antenne bussen gaan deze zit bij de antenne in het midden.
Dan houd ik over een blauwe en rode draad welke uit een afgeschermde kabel komen. rood en afscherming zitten verbonden.
Deze gaan naar een afregel spoel ( zo'n alu koker )
Vanaf deze afregelspoel ( hoop dat de benaming enigzinds klopt ) Loopt er een onafgeschermd draadje richting de FM schakelaar Als ik het goed heb aansluiting 21 op schema.
En dat on afgeschermde draadje moet ik hebben Mosterd condensator er tussen 1000 pf
Groet Piet
Dus als ik het goed begrijp
De FM tuner gaan twee grijze draden heen komend vanaf ECC81 Die komen op de FM tuner Vanwaar er een groene draad richting de antenne bussen gaan deze zit bij de antenne in het midden.
Dan houd ik over een blauwe en rode draad welke uit een afgeschermde kabel komen. rood en afscherming zitten verbonden.
Deze gaan naar een afregel spoel ( zo'n alu koker )
Vanaf deze afregelspoel ( hoop dat de benaming enigzinds klopt ) Loopt er een onafgeschermd draadje richting de FM schakelaar Als ik het goed heb aansluiting 21 op schema.
En dat on afgeschermde draadje moet ik hebben Mosterd condensator er tussen 1000 pf
Groet Piet
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
26 jan 2015 11:12 #50214
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips BX642A/6X62A modificatie
Is een andere radio. probeer de 1000pF condensator, geen elko, in serie op te nemen in het uitgangssignaal draadje van de FM-tuner als je het wil proberen, dus gewoon er even tussen solderen.
26 jan 2015 10:29 #50213
door pietje b
Sorry maar ik kom er niet uit.
Wil proberen of deze modificate ook zin heeft voor een B7X14A
Ik kan alleen geen bruine draad vinden die naar de FM schakelaar gaat.
Ik heb in een eerdere bijdrage foto schema geplaatst met aangegeven waar ik heb begrepen waar de condensator geplaatst kan worden.
Wie helpt mij verder.
groet Piet
Wil proberen of deze modificate ook zin heeft voor een B7X14A
Ik kan alleen geen bruine draad vinden die naar de FM schakelaar gaat.
Ik heb in een eerdere bijdrage foto schema geplaatst met aangegeven waar ik heb begrepen waar de condensator geplaatst kan worden.
Wie helpt mij verder.
groet Piet
11 jan 2015 18:46 #49730
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips BX642A/6X62A modificatie
Dan is die halve pingpongbal a.h.w een Dome.
In de oude RFT Rafena radio type Intimo zit een kleine ronde L Spr met in het midden, het center van
de conus een naar verhouding tot de afmeting van het speakertje grote plastic dop gelijmd en daar
omheen is het oppervlak van de conus, hard en glad gemaakt.
Dat Intimo radiotje had dan ook naar verhouding erg veel hoog. Scherp zou Huub zeggen.
Dat geeft een effect als of het een dubbel conus speaker is.
Dat Intimo speakertje kon je goed gebruiken als hoge tonen speaker.
Heb ik wel eens mee geëxp.
Zo heb ik andersom in een schel klinkende draagbare radio, zo'n dop wel eens vervangen door een heel
dun stukje fijn schuimplastic (polieeter) en weg was dat nare schelle translissstor geluid.
Eerst had ik daarvoor vilt gebruikt en dat wilde ook wel wat verbetering geven.
Vr gr Cees.
In de oude RFT Rafena radio type Intimo zit een kleine ronde L Spr met in het midden, het center van
de conus een naar verhouding tot de afmeting van het speakertje grote plastic dop gelijmd en daar
omheen is het oppervlak van de conus, hard en glad gemaakt.
Dat Intimo radiotje had dan ook naar verhouding erg veel hoog. Scherp zou Huub zeggen.
Dat geeft een effect als of het een dubbel conus speaker is.
Dat Intimo speakertje kon je goed gebruiken als hoge tonen speaker.
Heb ik wel eens mee geëxp.
Zo heb ik andersom in een schel klinkende draagbare radio, zo'n dop wel eens vervangen door een heel
dun stukje fijn schuimplastic (polieeter) en weg was dat nare schelle translissstor geluid.
Eerst had ik daarvoor vilt gebruikt en dat wilde ook wel wat verbetering geven.
Vr gr Cees.