Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Junior tubetester TE-50

Meer
11 okt 2022 16:20 - 11 okt 2022 16:37 #95859 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Junior tubetester TE-50

waarvan de analoge meter stuk is
Hoezo, "stuk"? Spoel onderbroken, mechaniek/naald vast? Maar goed. Als het ding daadwerkelijk reddeloos verloren is moet je toch echt de maten opgeven. Ik heb zelf nogal wat meters liggen die met vier schroefjes worden vastgezet (ja, ik heb ook gezocht maar niet met Koekel) dus dat zijn in ieder geval maten die je toch echt zal moeten opgeven. Verder is 5 mA best ongevoelig voor een draaispoelmeter dus een gevoeliger vervanger kan je er altijd inzetten.

Edit: het gaat dus om deze?

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 11 okt 2022 16:37 door PE9ZZ. Reden: Added pic, schematic

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 okt 2022 19:47 - 10 okt 2022 19:52 #95858 door zjokkeh
Junior tubetester TE-50 werd gestart door zjokkeh
Hoi Iedereen,

Na een lange tijd toch weer wat interesse gekregen in de buizen. Meer bepaald in gitaar versterkers. Nu heb ik al jaren een Junior TE-50 tubetester liggen waarvan de analoge meter stuk is. Met een beetje googelen heb ik gevonden dat het een mA meter moet zijn met een bereik van 0-5mA. Deze zijn makkelijk te vinden, maar niet met dezelfde buiten afmetingen van diegene dat ik heb (86 x 78mm). Misschien hebben jullie een idee waar ik deze wel kan vinden, of zou het mogelijk zijn om een kleinere meter over te bouwen in de oude meter behuizing?

Alvast bedankt,

Joris
Laatst bewerkt 10 okt 2022 19:52 door zjokkeh. Reden: Fout

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena