Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Wat was jullie eerste kennismaking met de CD speler?

Meer
06 okt 2019 09:59 - 06 okt 2019 10:54 #80038 door Huub
Bert geef er een ferme klap met de Moker op zo nodig nog meer
Als dat ding je niet bevalt gewoon weg er mee ..
en koop in de kring loop een of meer anderen voor 10 E met afstand b
bvb sony of PH dan ben je het besten klaar...Sony vind ik toch beter in klank ..warmer bvb
dat doe ik ook altijd Nu kan het nog er zijn er nog genoeg daar ..kringloop
Ik vind dat PH met de moderne audio ongebruikelijk veel ste hoog zit
dat heeft grundig nog meer met het alles jongst stereo apperatuur euro DIN norm
PH helt daar ook naar toe ..zo,n lekker sisje er bij in de hoogtens
huub
Laatst bewerkt 06 okt 2019 10:54 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 okt 2019 01:48 - 06 okt 2019 01:50 #80037 door Bert Kn

Voor die Tivoli koos ik toen omdat die nog in het volgepropte meubel paste vanwege zijn formaat.
Daar heb ik toen ook nog eens een flink bedrag voor moeten neertellen.
Maar achteraf gezien geen succes, deze valt mij tegen.
Het voordeel van dat ding is wel dat hij qua uitgang minder geeft en op de AG9004 dichter bij het signaal van een MD element met 5mV uitgang staat.


Even terug komend op dit verhaal en waarom hij me achteraf gezien tegenvalt om de uitdrukking zwaar tegenvalt niet te gebruiken.

De uitvoering die ik heb heeft een groen display.
Onder een hoek op korte afstand goed afleesbaar bij lamplicht, bij daglicht amper en al helemaal niet op enige afstand.



Niet onder een hoek is het helemaal een ramp, amper af te lezen bij lamplicht en totaal niet bij daglicht op korte afstand.



De AB vindt ook knullig en achterhaald.



Qua output had hij voor mij ook wat meer mogen hebben en zeker nu ik met een AG3401 MD element op de AG9004 draai.

Klankmatig valt hij me ook enigszins tegen klinkt wat gecomprimeerd alsof je naar een betere MP3 luistert.

Al met al weinig waar voor je geld vind ik.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 06 okt 2019 01:50 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 okt 2019 19:03 #80028 door Bert Kn
Huub je bedoeld waarschijnlijk gefinialiseerd.
Dat is doe je nadat je geen tracks meer wil toevoegen en nodig om de CD af te kunnen spelen.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 okt 2019 18:54 - 05 okt 2019 19:34 #80026 door Huub
Ik heb er zelf geen verstand van heb ook geen brander
Maar ik heb ook wel eens gehoort
Dat ze goed gefinimaliseerd moeten worden
op het laast .. of branden koop cd dieper in ?
huub
Laatst bewerkt 05 okt 2019 19:34 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 okt 2019 18:51 #80025 door Bert Kn

WinOnCD onder Windows 98 gebrand. Dat moest met beleid gedaan worden, want voor je het wist brak het proces af.


Herkenbaar Jan, waarschijnlijk een buffer underrun.
Ik gebruikte Easy CD Creator geleverd bij de Adaptec scsi controller of was het bij de scsi plexwriter dat weet ik niet meer.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 okt 2019 18:42 #80023 door Jan Bus
Of een zelf gebrande CD nu nog te draaien is, is afhankelijk van het merk CD. Ik ben in 2000 begonnen met CD te branden. Napster was toen erg populair. Ik weet niet meer welke merken dat waren, maar er waren Cd's die na 3 jaar al onbruikbaar waren. O ja, de Mediamarkt verkocht Acer Cd's; dat was troep. Ik heb net een paar zelf gebrande CD's geprobeerd, maar compilaties uit 2001 spelen nog prima. Indertijd met een Plextor brander en WinOnCD onder Windows 98 gebrand. Dat moest met beleid gedaan worden, want voor je het wist brak het proces af. Ik kan echt niet zeggen of mijn huidige DVD-brander beter brandt met zijn hogere snelheid. De laatste jaren brand ik bijna geen CD/DVD's meer. Niet meer nodig met de huidige harde schijven van bv 3 tB en geheugen sticks.

Groet, Jan
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena