Radio's van 1970 tot heden
Wat was jullie eerste kennismaking met de CD speler?
Minder
Meer
04 okt 2019 16:20 #79975
door Kees van Dijke
Beantwoord door Kees van Dijke in topic Wat was jullie eerste kennismaking met de CD speler?
Mijn eerste CD met LP is Brother in Arms van de Dire Straits. Opvallend is dezelfde mastering, en wel wat pittiger in het mid-hoog dan wat ik van eerdere Dire Straits LP's geweind ben. De CD heeft een iets betere basweergave en een iets beter Stereo beeld. CD speler is een Magnavox 150 (Philips CD-150) en heeft 14 jaar lang veel en goed gespeeld.
groetjes,
-=Kees=-
groetjes,
-=Kees=-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 okt 2019 11:00 #79971
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Wat was jullie eerste kennismaking met de CD speler?
Daar om vind men nu Vinyl beter
er word niet goed opgenomen ze weten het gewoon niet
Hoe of het behoort .. Gewoon recht uit van de plaat
Met een goed element en passent naald groeven
ik koop het ook niet van de zgz verbeteraards .
dat is met band apperatuur ook zo .
Vandaar men weer naar de plaat grijpt en beter vind
huub
er word niet goed opgenomen ze weten het gewoon niet
Hoe of het behoort .. Gewoon recht uit van de plaat
Met een goed element en passent naald groeven
ik koop het ook niet van de zgz verbeteraards .
dat is met band apperatuur ook zo .
Vandaar men weer naar de plaat grijpt en beter vind
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 okt 2019 10:55 - 04 okt 2019 10:59 #79970
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Wat was jullie eerste kennismaking met de CD speler?
Huub,
Ook de zg opnieuw opgenomen nummers op CD zijn 8 van de 10 keer erbarmelijk om te horen, de gemaaktheid ten top!
Vooral de muziekbegeleiding ervan vind ik slecht met die samplers die er niet in thuis horen!
Ik heb zelfs verzamel CD’s liggen die een regelmatig piepje laten horen tijdens afspelen, er hoort dan een speciaal filterkastje aangesloten te worden en dan hoor je de piepjes niet.
Zal wel iets met BUMA rechten te maken hebben voor het afspelen in openbare ruimten zoals cafe’s restaurants ed.
Dat kastje moet wel een heel duur ding zijn geweest!!:woohoo:
En idd zit er ook gewoon slecht opgenomen rommel in.
Soms kon je op de achtergrond zelfs de volgende groef horen van de plaat vaarvan het opgenomen is zoals je dat ook wel eens hoort bij je eigen platen.
Maar ja, vroeger had je ook veel nagezongen nummers op verzamel LP’s, heel lachwekkend ook!
Groet Frank
Ook de zg opnieuw opgenomen nummers op CD zijn 8 van de 10 keer erbarmelijk om te horen, de gemaaktheid ten top!
Vooral de muziekbegeleiding ervan vind ik slecht met die samplers die er niet in thuis horen!
Ik heb zelfs verzamel CD’s liggen die een regelmatig piepje laten horen tijdens afspelen, er hoort dan een speciaal filterkastje aangesloten te worden en dan hoor je de piepjes niet.
Zal wel iets met BUMA rechten te maken hebben voor het afspelen in openbare ruimten zoals cafe’s restaurants ed.
Dat kastje moet wel een heel duur ding zijn geweest!!:woohoo:
En idd zit er ook gewoon slecht opgenomen rommel in.
Soms kon je op de achtergrond zelfs de volgende groef horen van de plaat vaarvan het opgenomen is zoals je dat ook wel eens hoort bij je eigen platen.
Maar ja, vroeger had je ook veel nagezongen nummers op verzamel LP’s, heel lachwekkend ook!
Groet Frank
Laatst bewerkt 04 okt 2019 10:59 door Franc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 okt 2019 10:45 - 04 okt 2019 10:49 #79969
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Wat was jullie eerste kennismaking met de CD speler?
Ikheb er niet zo gelijk een behoeften mee gehad
Gezien dat er gelijk veeeel platen goed koop te koop waren
wat mij wel opviel dat is dat alleen de Studio opnamens het besten waren
Er zijn ook veel slechten opnamens vaal ledig van klank en zeer scherp
omde dat er aan ge rommelt was en geen goeden pickup elementen gebruikt zijn
vaak een scherp en vlak ledig zooitje dus en .de plaat was veeel beter
De koop CD waren wel mooi STUDIO. zonder er aan gerommelt was
gelijk met de orkesten en zang studio,s ..Toch bezit ik het meesten de platen wel
huub
Gezien dat er gelijk veeeel platen goed koop te koop waren
wat mij wel opviel dat is dat alleen de Studio opnamens het besten waren
Er zijn ook veel slechten opnamens vaal ledig van klank en zeer scherp
omde dat er aan ge rommelt was en geen goeden pickup elementen gebruikt zijn
vaak een scherp en vlak ledig zooitje dus en .de plaat was veeel beter
De koop CD waren wel mooi STUDIO. zonder er aan gerommelt was
gelijk met de orkesten en zang studio,s ..Toch bezit ik het meesten de platen wel
huub
Laatst bewerkt 04 okt 2019 10:49 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kwadjo
- [Kwadjo]
-
Minder
Meer
04 okt 2019 08:14 #79968
door Kwadjo
Beantwoord door Kwadjo in topic Wat was jullie eerste kennismaking met de CD speler?
Ik was er pas laat bij. Maar toen ik in 1995 het nummer "Grace" van Jeff Buckley op MTV zag/hoorde, moest en zou ik dat nummer hebben. Dat was vanzelfsprekend alleen op CD te krijgen dus er viel niet meer aan een CD-speler te ontkomen.
De toen gekochte CD-speler, een Aristona KT6100-03 (prijs 150 Gulden), heb ik nog steeds. In 2009 heb ik het gedeelte tussen de DAC en de uitgang vervangen door 2 x ECC88 in srpp schakeling.
Groet,
Robert
De toen gekochte CD-speler, een Aristona KT6100-03 (prijs 150 Gulden), heb ik nog steeds. In 2009 heb ik het gedeelte tussen de DAC en de uitgang vervangen door 2 x ECC88 in srpp schakeling.
Groet,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 okt 2019 06:30 #79967
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Wat was jullie eerste kennismaking met de CD speler?
Bert,
Ik twee jaar later, een Philips CD104 die toen in de uitverkoop was bij Vogelzang Eindhoven.
Dit model werd afgelost door een plastic uitvoering, de CD150.
En wat voor CD schijfje kocht je dan erbij?
Dat laat zich in 1 keer raden!
En nu naar huis met dit ding.
En nu ging het dan gebeuren, wauw, een giga concertzaal thuis!
En allemaal luisteren naar het nieuwe medium.
Nou, het viel allemaal wel mee, hoor!
Het klonk eerder wat plat maar wel zuiver.
Het mooie van de tuner en soms ook draaitafel miste ik er wel bij, daar was ik al snel achter.
Groet Frank
Ik twee jaar later, een Philips CD104 die toen in de uitverkoop was bij Vogelzang Eindhoven.
Dit model werd afgelost door een plastic uitvoering, de CD150.
En wat voor CD schijfje kocht je dan erbij?
Dat laat zich in 1 keer raden!
En nu naar huis met dit ding.
En nu ging het dan gebeuren, wauw, een giga concertzaal thuis!
En allemaal luisteren naar het nieuwe medium.
Nou, het viel allemaal wel mee, hoor!
Het klonk eerder wat plat maar wel zuiver.
Het mooie van de tuner en soms ook draaitafel miste ik er wel bij, daar was ik al snel achter.
Groet Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.