Wat was jullie eerste kennismaking met de CD speler?
Hier is hij beland, nee hoor grapje. :woohoo:
Maar nu even serieus.
Omdat anderen er mee dweepte omdat ze zo geweldig geschikt zijn voor de oudere mono spullen besloot ik hem voor mijn AG9004/9007 set van een destijds goede kennis van me over te nemen.
Dat was voor een tweede hansje een behoorlijk bedrag, welk bedrag laat ik in het midden.
Qua display heb je dan geen keuze, had ik ook niet zoveel problemen mee toen ik hem in gebruik nam en wat de AB betreft ook niet en, stukken goedkoper dan nieuw!
De cd speler heeft dan wel volume op de afstandbediening en de altijd bediscussieerde weerstandjes zouden dan niet nodig zijn.
Tja daar ben ik anders van mening.
Op de AG9004 waar ik hem voor kocht heb je die weerstandjes niet eens nodig omdat die de mogelijkheid heeft de ingangs gevoeligheid in te stellen en bij volle output van de Tivoli welke je telkens weer na gebruik opnieuw moet instellen tijdens afspelen omdat hij dat niet onthoudt gaat die op de hoogste gevoeligheid van AG9004 niet eens volluit ten opzichte van andere CD spelers zoals de CD 304 die ook een regelbare uitgang heeft en ik moet temperen op de speler zelf of op de AG9004.
Ik heb hem ter vergelijk met de Sony SACD speler even op mijn Goldline GV240 aangesloten.
Daar kan ik het volgende over zeggen.
Bij vol output klinkt hij daar ook erg karig op, onder het nivo van de Goldline MM Matisse
Phono VV.
De Sony zit daar ver boven en klinkt gewoon veel beter !
Maar weet je,
Als je over bepaalde dingen uit eigen ervaring anders denkt dan anderen waar je op goede voet mee stond en dan je eigen mening geeft keren er een paar op twee vingers te tellen je de rug toe.
Nou, dat soort mensen kunnen mij gestolen worden!
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
ik gebruik jaren een sony CDP M43
geen probleem ik vind hen goed van klank
ik heb er twee angesloten ook en PH type CD 162
doet het ook verders goed maar vind de klank minder
minder diepten en scherper .. ja er zal ook wel verschil
met philipsen zijn die beter klinken denk ik wel zo .
ik heb ze in de kring lop gekocht zo heb ik wel
meer philipsen megenomen .uit de kringloop goed koop ook wel
voor reserven gebruik
huub
Wat de uitgangsspanning van de Tivoli betreft: Ik vind juist dat de meeste CD spelers veel te veel signaal afgeven. Ik zie alleen het verband niet met het toegepaste pick-up element. De ingangsgevoeligheid is toch per ingang regelbaar als je de AG9004 gebruikt?
Klopt Peter,
Met de max. ingangsgevoeligheid op de reserve ingang waar de CD speler op zat moest de ingangsgevoeligheid van de PU ingang wat omlaag om ze op gelijk nivo te brengen.
Op zich niet zo’n probleem maar persoonlijk heb ik op de phono ingang liever volle bak en daar dan de CD ingang op aanpassen.
Inmiddels heb ik de Tivoli van de AG9004 afgehaald en er een Onkyo op aangesloten.
De phono ingang staat weer volle bak en de CD ingang heb ik terug geschroefd.
Bevalt mij beter zo.
Bert geef er een ferme klap met de Moker op zo nodig nog meer
Als dat ding je niet bevalt gewoon weg er mee ..
Huub,
Zo erg is het nu ook weer niet.
De vormgeving van de Tivoli spreekt mij ontzettend aan en verder is het een handzame speler.
Ik doe hem dan ook niet weg ondanks dat hij mij persoonlijk wat tegenvalt.
Smaken verschillen en dat mag.
Mvg.
Bert
Ik dacht iets uit 1988
Een Sony CDP-M25
Deze zelf 2 jaar gehad toen ik helemaal overging naar een technics set
De Sony is naar mijn ouders gegaan en op een pioneer set
Op een gegeven moment had moeder CD opgezet en zei is die nu al klaar
Ik stond wat verbaasd te kijken en zette de CD weer op
Een paar nummers speelde en fietse gewoon over alles heen net een platenspeler waar de naaldpunt eraf is.
Dus lens schoongemaakt en weer proberen iets beter.
Dus cd bij mij in de technics zonder problemen.
Er was een actie om je sony weg tebrengen vanwege meerdere klachten over de laser unit.
Dus laten vervangen speelde weer aardig maar begon weer over te slaan
Dus lag je vinger op de kast van de speler was het raak net een pickup.
Mijn technics was op dat punt veel beter en geen problemen zelfs met sterk vervuilde cd speelde hij nog af.
Dus op een zaterdag naar allwave een technics gehaald voor mijn ouders
Die aangesloten op de pioneer en speelde keurig af.
Daarna werd de pioneer minder. En kochten een technics midiset losse componenten. De CD speler haddden ze nog dus die maar aangesloten.
En staat nu zeker al 25 jaar. En speelt nog steeds..
Heb bij de kringloop vele sony in handen gehad met allemaal dezelfde makken
Ook uit de dure serie dan mag je wel wat verwachten viel me erg tegen
Zelfs een goedkope philips CD 207 doet het na jaren goed.
Voor mij geen sony meer .
Ik heb nog ergens een toshiba cd speler bovenlader smal apparaat ook die speelt goed.
Wel met branden CD deed ik op de laagste snelheid zet je die op snel branden
Dan ging het mis met fouten. Op de pc.
Momenteel staat de speler in een hoekje draai liever platen.
René Daemen
veel plezier er dan mee sorry als het wat treffen aankomt
huub
Huub schreef : Bert geef er een ferme klap met de Moker op zo nodig nog meer
Als dat ding je niet bevalt gewoon weg er mee ..
en koop in de kring loop een of meer anderen voor 10 E met afstand b
bvb sony of PH dan ben je het besten klaar...Sony vind ik toch beter in klank ..warmer bvb
dat doe ik ook altijd Nu kan het nog er zijn er nog genoeg daar ..kringloop
Ik vind dat PH met de moderne audio ongebruikelijk veel ste hoog zit
dat heeft grundig nog meer met het alles jongst stereo apperatuur euro DIN norm
PH helt daar ook naar toe ..zo,n lekker sisje er bij in de hoogtens
huub
Zulk soort opmerkingen kunnen ook alleen maar uit de koker van Huub komen. Dat het jouw ding niet is, prima. Maar dat is nog geen reden om het op die manier af te kraken.
Mijn eerste CD-speler was een Philips CD300, overgenomen van één van mijn vrienden in 1984. Er zat een demo CD bij. Wat opviel is dat die CD wel erg gelikt klonk.
Mijn eerste CD was van Creedence Clearwater Revival.
Het viel me op een gegeven moment dat de definitie van de afgespeelde muziek vaak erg tegenviel, met name bij klassieke muziek. Bij bepaalde nummers was ook zeer duidelijk een vervorming te horen, die hoorbaar is als een soort gekras op de achtergrond bij zeer zachte passages (bemonsteringsruis). Het was bijvoorbeeld zeer goed te horen bij de CD van Earth & Fire, The Very Best of, het nummer Fire Of Love. Daar hoor je duidelijk bij het zachte begin een soort gekras.
Later kocht ik een draagbare CD speler van Philips, die was al duidelijk veel beter.
Ik heb er daarna verschillende gehad.
Mijn huidige zit geintergreerd in een complete set, de Marantz M-CR611 welke mij prima voldoet.
CD’s draaien doe ik nog maar heel zelden. Bijna al mijn CD’s heb ik in FLAC geript en staan op mijn NAS. Op elke plek in mijn huis kan ik via een streamer mijn muziek collectie bereiken. Dat zoekt ook een stuk makkelijker dan je hele CD collectie doorspitten, vooral bij verzamel CD’s.
Wat de uitgangsspanning van de Tivoli betreft: Ik vind juist dat de meeste CD spelers veel te veel signaal afgeven. Ik zie alleen het verband niet met het toegepaste pick-up element. De ingangsgevoeligheid is toch per ingang regelbaar als je de AG9004 gebruikt?
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.