- Berichten: 7698
Wat was jullie eerste kennismaking met de CD speler?
Het mooie was dat de cd geen last zou hebben van krassen en beschadigingen wat bij een grammofoonplaat wel het geval was.
De presentator van het tv programma legde het glanzende schijfje op de grond en ging er uitgebreid met zijn schoenen overheen om het vervolgens te laten beluisteren met een cd speler.
Of het dezelfde cd was die eerder met zijn schoen was mishandeld was niet goed te zien...........
Dag Hans,
Leuk verhaal.
Doet me denken aan de tijd dat ik een audio CD had gecompileerd waar de buren graag een kopie van wilde hebben.
Ik heb het idee dat ze die CD ook als onderzetter gebruikte, zuinig waren ze in ieder geval niet op hun CD’s.
Niet lang daarna moest ik hem opnieuw branden en toen ze daarna wederom voor een nieuw gebrande kwamen heb ik ze aangegeven prima en nu zuinig erop zijn dit is de laatste keer.
Onlangs heb ik honderden cd's - een erfenis uit een eerdere relatie - nagekeken en heb er de helft van afgekeurd en aan een draadje opgehangen in de groentetuin om er de vogels mee af te schrikken, want daar zijn ze nog heel geschikt voor
Uit rancune, omdat ze zo slecht waren of om het repertoire. :lol:
Meestal de zelf opgenomen CD,s
zijn naar verloop van tijd waarde loos slaan over
en starten niet ook de geluids opnamens zijn minder
Huub,
Dat hoor ik vaker maar.
Zelf heb ik heel wat compilaties op CD gebrand.
De tijd dat ik nog de Plexwriter had welke 1x brandsnelheid kon branden.
En dat is al weer heel wat jaren geleden.
Die doen het nog uitstekend en zijn absoluut niet waardeloos.
Met mijn huidige DVD brander in de flaptop die minimaal veel sneller brand is het een ander verhaal.
@Jan,
De eerder genoemde (DDD) CD van Verdi heb ik gisteravond (Rina had haar maandelijkse kaartavond) nog op de Philips CD304 in combi met de HF306/HF303 afgespeeld.
Ik ben daar nog steeds lyrisch over.
Ik draai veel vinyl maar de hoofdmoot is en blijft de CD.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Soms kon je op de achtergrond zelfs de volgende groef horen van de plaat waar van het opgenomen is zoals je dat ook wel eens hoort bij je eigen platen.
Beste Franc,
Waarschijnlijker is dat je luistert naar het doorgedrukte geluid van (de zoveelste) copie van de mastertape gebruikt om de plaat te snijden. Als geluidsband langdurig is op gewikkeld en afhankelijk van de kwaliteit ervan wil het magnetisme van de ene wikkeling weleens door drukken op de volgende of vorige wikkeling.
Ik ben al heel lang gelukkig met mijn 2 Sony CD spelers: de midi CDP M21 en de 43 cm brede CDP 597. Het kost mij heel veel moeite verschillen in weergave kwaliteit tussen CD spelers te ontdekken. Bij vergelijkende luistertest wint meestal de luidst klinkende.
Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
zijn naar verloop van tijd waarde loos slaan over
en starten niet ook de geluids opnamens zijn minder
goede koop cd,s van studio merken gaan wel .
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik kan me nog goed herinneren dat er op de televisie een programma was waar de cd werd gepresenteerd als een van de grootste uitvindingen van het jaar. Ik meen dat het een samenwerking van Philips met Sony was.
Het mooie was dat de cd geen last zou hebben van krassen en beschadigingen wat bij een grammofoonplaat wel het geval was.
De presentator van het tv programma legde het glanzende schijfje op de grond en ging er uitgebreid met zijn schoenen overheen om het vervolgens te laten beluisteren met een cd speler.
Of het dezelfde cd was die eerder met zijn schoen was mishandeld was niet goed te zien...........
We weten nu wel beter, want ook cd's zijn kwetsbaar. Onlangs heb ik honderden cd's - een erfenis uit een eerdere relatie - nagekeken en heb er de helft van afgekeurd en aan een draadje opgehangen in de groentetuin om er de vogels mee af te schrikken, want daar zijn ze nog heel geschikt voor
Fijn weekend, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dat had je gezien de merknaam kunnen voorspellen: Zo-nie
Klopt Maarten.
Ik had er ook geen moeite mee dat hij zwart en smaller was echter de directrice dacht daar toen anders over.
Mijn eerste CD ROM was ook een Sony met caddy die max single speed kon.
Top apparaat daar heb ik veel plezier aan beleefd.
Later een plextor scsi die tot max vier maal kon branden.
Daar heb ik veel CD's 1x mee gebrand.
Die spelen nog goed op al mijn CD spelers.
Met de nieuwe branders die minimaal veel sneller branden is dat anders.
Even terug komend op CD spelers.
Hier heb ik er nu momenteel vijf in gebruik.
Een Philips CD304 op de HF306/HF303 combi.
Een Philips CD150 op het F9X38A meubel.
Een Sony SACD op de Denon Denon AVR receiver.
Een Onkyo 7211 op de Goldline GV 240 buizenversterker.
En een Tivoli op de AG9004/AG9007 versterker combi.
Voor die Tivoli koos ik toen omdat die nog in het volgepropte meubel paste vanwege zijn formaat.
Daar heb ik toen ook nog eens een flink bedrag voor moeten neertellen.
Maar achteraf gezien geen succes, deze valt mij tegen.
Het voordeel van dat ding is wel dat hij qua uitgang minder geeft en op de AG9004 dichter bij het signaal van een MD element met 5mV uitgang staat.
Zodra de Sony SACD naar de Goldline GV 240 versterker verhuisd gaat de Onkyo 7211naar de AG9004/AG9007 versterker combi.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.