- Berichten: 1710
Radio's van 1970 tot heden
Wat was jullie eerste kennismaking met de CD speler?
05 okt 2019 01:55 #80005
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Wat was jullie eerste kennismaking met de CD speler?
Dat had je gezien de merknaam kunnen voorspellen: Zo-nie 
Toch was mij eerste CD-speler in 1989 ook een Sony, met caddy, gemonteerd in een HeadStart LX-CD (Philips NMS9100). Speelde ook CD-ROM's op maar liefst 'single speed'.
Toch was mij eerste CD-speler in 1989 ook een Sony, met caddy, gemonteerd in een HeadStart LX-CD (Philips NMS9100). Speelde ook CD-ROM's op maar liefst 'single speed'.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05 okt 2019 00:45 - 05 okt 2019 00:47 #80004
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Wat was jullie eerste kennismaking met de CD speler?
Frank,
De eerste CD kreeg ik er na lang zeuren bij van de winkel verkoper, Radio van Aalten hier op het dorp later ECN en daarna opgegaan in Megapool als ik het goed heb waarna de winkel hier verdween.
De keuze was beperkt zo’n 15 titels en viel op deze.
Die heb ik nog en wordt nog regelmatig gedraaid, muziek waar ik vrolijk van wordt.
De eerste die we zelf kochten was een keuze van Rina om haar tegemoet te komen.:lol:
Deze.
Brothers in Arms kocht ik toen die uitkwam en later weggegeven toen ik mijn Sony SACD speler kocht en deze op SACD kocht.
Die SACD speler momenteel op de Denon AVR receiver aangesloten gebruik ik niet meer en ga ik nog verhuizen naar de Goldline GV240 buizenversterker.
Eigenlijk was die CD204 niet de eerste die ik kocht.
Omdat we een bedrag van rond de 1000 gulden hadden afgesproken kwam ik met een smallere zwarte Sony thuis omdat de CD204 daar te ver boven zat.
Rina vond die afschuwelijk, totaal niet passend bij het zilver kleurig breder spul en stuurde mij terug.
Ik hoor haar nog zeggen, dan maar een paar honderd piek meer.
De eerste CD kreeg ik er na lang zeuren bij van de winkel verkoper, Radio van Aalten hier op het dorp later ECN en daarna opgegaan in Megapool als ik het goed heb waarna de winkel hier verdween.
De keuze was beperkt zo’n 15 titels en viel op deze.
Die heb ik nog en wordt nog regelmatig gedraaid, muziek waar ik vrolijk van wordt.
De eerste die we zelf kochten was een keuze van Rina om haar tegemoet te komen.:lol:
Deze.
Brothers in Arms kocht ik toen die uitkwam en later weggegeven toen ik mijn Sony SACD speler kocht en deze op SACD kocht.
Die SACD speler momenteel op de Denon AVR receiver aangesloten gebruik ik niet meer en ga ik nog verhuizen naar de Goldline GV240 buizenversterker.
Eigenlijk was die CD204 niet de eerste die ik kocht.
Omdat we een bedrag van rond de 1000 gulden hadden afgesproken kwam ik met een smallere zwarte Sony thuis omdat de CD204 daar te ver boven zat.
Rina vond die afschuwelijk, totaal niet passend bij het zilver kleurig breder spul en stuurde mij terug.
Ik hoor haar nog zeggen, dan maar een paar honderd piek meer.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 05 okt 2019 00:47 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 okt 2019 23:26 #79998
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Wat was jullie eerste kennismaking met de CD speler?
Bert,
Uiteraard Brothers in Arms als eerste CD.
Die had na enkele jaren wat kringen gekregen wellicht afkomstig van de CD speler maar ik kon de oorzaak niet vinden.
Veel later hetzelfde album weer gekocht op CD, die klonk anders, wel hetzelfde label! Maar klonk stukken beter, meer vloeiend en vooral krachtiger!
Misschien was dat wel de oorzaak van de aanvankelijke tegenvaller.
Toen ook barstte de CD rage ineens los en kon men voor ene redelijke prijs een CD speler kopen die nog van de vorige generatie was.
Die volgden elkaar destijds in rap tempo op.
Verder vond ik de LP versie of CD nog niet eens zo verschillend klinken van diverse albums.
Was de CD beroerd dan was de LP eigenlijk ook zo.
In die dagen had ik een stereo LP
afgedraaid met een AG3021 element op een AG2210 in mono.
Toen de CD gedraaid en de versterker ook in mono gezet.
Dat klonk nog niet eens zo verschillend onderling maar de 3021 gaf wel wat veel af aan de MD ingang van mijn Sony V Fet versterker die ik toen had.
Dat was wel een bijzondere versterker!
Groet Frank
Uiteraard Brothers in Arms als eerste CD.
Die had na enkele jaren wat kringen gekregen wellicht afkomstig van de CD speler maar ik kon de oorzaak niet vinden.
Veel later hetzelfde album weer gekocht op CD, die klonk anders, wel hetzelfde label! Maar klonk stukken beter, meer vloeiend en vooral krachtiger!
Misschien was dat wel de oorzaak van de aanvankelijke tegenvaller.
Toen ook barstte de CD rage ineens los en kon men voor ene redelijke prijs een CD speler kopen die nog van de vorige generatie was.
Die volgden elkaar destijds in rap tempo op.
Verder vond ik de LP versie of CD nog niet eens zo verschillend klinken van diverse albums.
Was de CD beroerd dan was de LP eigenlijk ook zo.
In die dagen had ik een stereo LP
Toen de CD gedraaid en de versterker ook in mono gezet.
Dat klonk nog niet eens zo verschillend onderling maar de 3021 gaf wel wat veel af aan de MD ingang van mijn Sony V Fet versterker die ik toen had.
Dat was wel een bijzondere versterker!
Groet Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 259
04 okt 2019 21:47 #79997
door peters0076
Beantwoord door peters0076 in topic Wat was jullie eerste kennismaking met de CD speler?
Mijn eerste cd speler gekocht bij Turksma
Dacht een Philips moet hem nog ergens hebben.
Aangesloten op de al bestaande stereotoren met platenspeler
Mijn eerste cd weet ik niet meer precies dacht Elvis Presley
Weet wel dat ik daarna nog weinig platen draaide.
Veel naar de Freerecordshop voor cd s
Later wel weer ingehaald
Gr Peter
Dacht een Philips moet hem nog ergens hebben.
Aangesloten op de al bestaande stereotoren met platenspeler
Mijn eerste cd weet ik niet meer precies dacht Elvis Presley
Weet wel dat ik daarna nog weinig platen draaide.
Veel naar de Freerecordshop voor cd s
Later wel weer ingehaald
Gr Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 okt 2019 19:28 #79984
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Wat was jullie eerste kennismaking met de CD speler?
Bert ik heb toch wel redelijke koop CD er bij
goed studio werk minder en geheel niet mee
gerommeld met zang of orkest opnamens
huub
goed studio werk minder en geheel niet mee
gerommeld met zang of orkest opnamens
huub
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 okt 2019 17:22 - 04 okt 2019 17:43 #79978
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Wat was jullie eerste kennismaking met de CD speler?
Een hele discussie over de (huidige) CD opnames.
Inderdaad tegenwoordig is het allemaal anders in veel gevallen.
Maar dat zelfde heb je ook als je die zelfde Albums op Vinyl koopt.
Adele 21 en 25 heb ik op CD en later ook op Vinyl uit nieuwsgierigheid gekocht, die klinken beide even beroerd/goed maar net wat je ervan vindt.
Er is weer een hang naar vinyl uit nostalgie denk ik, de huidige nieuwe vinyl Albums klinken niet beter dan de CD versie.
Voor mij komt er nog genoeg aan mooie nieuwe albums uit.
Die koop ik op CD omdat ze een stuk voordeliger zijn als op vinyl.
Het is misschien vloeken in de kerk, maar toen was de CD helemaal mijn ding.
De zuivere klank, ik vond dat zo vlak nog niet Frank
het bedieningsgemak geen geklooi als je een nummer wilde overslaan en de mogelijkheid te programmeren wat je wilde horen leidde er hier toe dat ik uiteindelijk toen ik er veel had mijn LP’s en platenspeler de deur heb uitgedaan.
Met vinyl is het hier weer goedgekomen, sinds acht jaar verzamel ik het weer en wat ik toen aan goede albums had heb ik weer.:lol:
Ik heb veel CD albums uit de begin (AAD) en wat latere periode die fantastisch klinken en dan bedoel ik niet dat goedkope verzamelwerk.
Met LP’s is dat net zo daar zit ook kaft tussen.
Als ik hier een van mijn favorieten Brothers in Arms promotiestuk voor de destijds nieuwe CD draai laat ik de LP welke ik ook heb liggen en pak ik de CD.
En zo heb ik meer albums.
Frank denk niet dat je het in 1 keer weet .
Ik denk dat jij op de Dire straits gok maar die is het niet. :lol:
Inderdaad tegenwoordig is het allemaal anders in veel gevallen.
Maar dat zelfde heb je ook als je die zelfde Albums op Vinyl koopt.
Adele 21 en 25 heb ik op CD en later ook op Vinyl uit nieuwsgierigheid gekocht, die klinken beide even beroerd/goed maar net wat je ervan vindt.
Er is weer een hang naar vinyl uit nostalgie denk ik, de huidige nieuwe vinyl Albums klinken niet beter dan de CD versie.
Voor mij komt er nog genoeg aan mooie nieuwe albums uit.
Die koop ik op CD omdat ze een stuk voordeliger zijn als op vinyl.
Het is misschien vloeken in de kerk, maar toen was de CD helemaal mijn ding.
De zuivere klank, ik vond dat zo vlak nog niet Frank
Met vinyl is het hier weer goedgekomen, sinds acht jaar verzamel ik het weer en wat ik toen aan goede albums had heb ik weer.:lol:
Ik heb veel CD albums uit de begin (AAD) en wat latere periode die fantastisch klinken en dan bedoel ik niet dat goedkope verzamelwerk.
Met LP’s is dat net zo daar zit ook kaft tussen.
Als ik hier een van mijn favorieten Brothers in Arms promotiestuk voor de destijds nieuwe CD draai laat ik de LP welke ik ook heb liggen en pak ik de CD.
En zo heb ik meer albums.
En wat voor CD schijfje kocht je dan erbij?
Dat laat zich in 1 keer raden!
Frank denk niet dat je het in 1 keer weet .
Ik denk dat jij op de Dire straits gok maar die is het niet. :lol:
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 04 okt 2019 17:43 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.